يکشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 12 May 2024
 
۹
۱۴
پرویز سروری، قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی:

محرمانه‌های وین شفاف‌سازی شود/ افشاگری پیش‌دستانه آمریکا در شأن وزارت خارجه نیست

جمعه ۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۸:۱۵
کد مطلب: 434873
قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به ضرورت شفاف‌سازی دستگاه دیپلماسی درباره بندهای محرمانه توافق وین گفت: مردم باید در جریان تمام مفاد مذاکره هسته‌ای قرار بگیرند.
محرمانه‌های وین شفاف‌سازی شود/ افشاگری پیش‌دستانه آمریکا در شأن وزارت خارجه نیست
به گزارش جهان، پرویز سروری عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با فارس در پاسخ به سؤالی مبنی بر ادعای برخی از اعضای کنگره آمریکا درباره وجود بندهای محرمانه درباره توافق میان ایران و گروه ۱+۵ گفت:‌ ما در قضیه لوزان شاهد بودیم که مقام معظم رهبری تأکید کردند که مسئولان مردم را در جریان مذاکرات هسته‌ای قرار دهند تا مردم در جریان امور قرار بگیرند که این امر نشان می‌دهد رهبر انقلاب معتقد هستند نباید با توجه به حساسیت موضوع مذاکرات هسته‌ای مسئله محرمانه‌ای وجود داشته باشد که این موضوعات محرمانه زمانی مطرح شود که دیگر زمانی برای اصلاح آن وجود نداشته باشد.

وی ادامه داد: سنت بدی در حال ایجاد شدن است که شاهدیم موضوعات به صورت محرمانه از طرف مقامات آمریکایی افشا می‌شود و آمریکایی‌ها دست پیش را در افشای موارد محرمانه دارند که این امر مغایر با شأن و جایگاه دستگاه دیپلماسی کشور است.

سروری با اشاره به نحوه بیانی مقامات آمریکایی در کنگره این کشور داشتند، تصریح کرد: این امر به ذهن متبادر می‌شود که طرف مقابل تحت عنوان مذاکرات کنگره برخی موضوعات مذاکره را بیان می‌کند که این نقطه ضعفی در دیپلماسی کشور است بعلاوه اینکه موضوعات محرمانه باقی نمی‌مانند اما آثار و تبعات آن خسارت جبران‌ناپذیری را به همراه دارد.

قائم مقام جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی با اشاره به ضرورت شفاف‌سازی دستگاه دیپلماسی کشورمان اظهار داشت: من فکر می‌کنم مردم باید موضوعات مطرح شده در وین را به طور شفاف قرار بگیرند که این به نفع دیپلماسی کشور است.

وی حرکت پیش‌دستانه آمریکایی‌ها در افشای موضوعات محرمانه را اقدامی برای ایجاد فشار و چانه‌زنی دانست و خاطرنشان کرد: آمریکایی‌ها وقتی که در افشای مسائل محرمانه پیش‌دستی می‌کنند به نوعی می‌خواهند این پیام را بدهند که ما نیازی به مطالب محرمانه نداریم و این ایرانی‌ها هستند مجبور هستند برای مذاکره مسائل را محرمانه مطرح کنند در حالی که این به نفع دیپلماسی کشور نیست.

سروری در پایان تصریح کرد: مردم منتظر هستند تمام مفاد مذاکرات مشخص شود و از همه موضوعاتی که در وین مطرح شود پرده‌برداری شود و به شکل روشن و شفاف در جریان موضوعات قرار بگیرند که این امر باید مورد توجه دستگاه دیپلماسی کشورمان قرار بگیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


آقای سروری اینقدر سخت نگیر از اول هم مذاکرات برای مردم ایران و حتی نمایندگان ملت محرمانه بود ...
آفرین به این وزیر امانت دار...
البته مذاکرا ت بطور آنلاین به سمع اسرائیلی ها بوسیله امریکا می رسید.
اگر قرار بود به اطلاع ایرانی ها رسانده شود سر و صدا و واضح شدن جریان سیاستمداران محترم را با مشکل مواجه می کرد.
مرتضی
این نوع برخورد دستگاه دیپلماسی باعث می شود که مرم اعتماد خود را از دست بدهند. باید اطلاعات از طریق وزارت امور خارجه کشورمان پخش شود، نه این که آمریکایی ها ابتکار را در این زمینه به دست بگیرند...
دریا
اگر اطلاع رسانی دست غربی ها باشه، حقیقت و دروغ رو با هم قاطی می کنن و به خورد مردم میدن...
تیم مذاکره کننده بدونه که هنوز کارشون تموم نشده...
Romania
پس چی فکر کردین ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
...فک کردین امریکا الکی با کسی توافق میکنه ...
از سار کاشان
رهبری معظم اشراف دارد لطفا کار خرابی نکنید
ايراني
چون رهبري اشراف دارند دليل نمي شود كه ملت در خواب باشند.
در ضمن همين رهبري فرمودند كه ما مسئله محرمانه اي نداريم!!!
Iran, Islamic Republic of
بابا شما مگر سخنگوی رهبری عزیز هستید؟؟!! ایشان خودشان فرمودند همه ابعاد بیانیه وین باید بررسی شود
ای بابا ! باز هم پای رهبری رو وسط کشیدید همین رهبری معظم فرمودند مردم باید از مسایل توافق آگاه باشند و بصیرت رو برا این جور موقع ها گذاشتند پس لطفا همه چیز رو گردن رهبری نیندازید
این یهودیان هستند که به حضرت موسی میگفتند که تو برو با خدات شهر رو فتح کن ! بعد ما میائیم توش!
رابطه امت با امام رابطه پیگیری فرمان امام جامعه توسط مردم است که باعث رشد خود افراد امت میشود.
امان از دلواپسان!!!!!!!امان
امان از بی خبران!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
بايد به امريكا تبريك گفت چرا چون كاخ سفيد اخيرا سخنگويان فراواني در كشور پيدا كرده و همه شده اند سخگنوي كاخ سفيد. اين دستاورد بزرگي برامريكاست
باید به امریکا تبریک گفت که نه چک زد ونه چونه ! وبی هزینه یک سنت ،همه ارزوهاش رو در توافق محقق کرد!
نظامی
مذاکره کنند گان ایرانی بطور صریح، شفاف وصادقانه اعلام کنند که در مذاکرات ایران چه چیزی داد و چه چیزی بدست اورد. لطفا از لفظی و مبهم حرف زدن بپرهیزند. چ