پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 16 May 2024
 
۰

هدیه نظامی ویژه اسرائیل به اردن

جمعه ۲ مرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۸
کد مطلب: 434824
رژیم صهیونیستی ۱۶ بالگرد جنگنده از نوع "کبرا" را در اختیار اردن قرار داد.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از السومریه نیوز خبر داد، رژیم صهیونیستی ۱۶ بالگرد جنگنده از نوع "کبرا" را در اختیار اردن قرار داد.

یک مقام آمریکایی آگاه از این قرار داد به خبرگزاری رویترز گفت: واشنگتن با تحویل بالگردهای کبرا به اردن که پیش از این توسط آمریکا در اختیار اسرائیل قرار گرفته و اسرائیل دیگر به آن نیازی ندارد، موافقت کرده است.

وی با بیان اینکه اسرائیل پیش از تحویل این بالگردها به اردن آن‌ها را تعمیر کرده است، افزود: هدف اسرائیل از این اقدام برقراری امنیت مرزهای اردن با عراق و سوریه و حمایت از این کشور در مقابل تهدیدات افراد مسلح است.

مجلس نمایندگان آمریکا دو هفته قبل متن قانونی را تصویب کرد که باعث تقویت همکاری نظامی با اردن از جمله تسهیل فروش سلاح به این کشور می‌شود.

بر اساس این گزارش این امتیازی است که در انحصار هم‌پیمانان نادر آمریکا مثل کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی "ناتو" و رژیم اسرائیل می‌باشد.

از سوی دیگر آمریکایی‌ها اخیراً کار آموزش نظامی گروهی از عناصر به‌اصطلاح "میانه‌روی" سوری را در اردن برای اعزام آن‌ها به سوریه به‌ منظور نبرد با ارتش این کشور آغاز کرده‌اند.

این در حالی است که نظام سوریه بارها اعلام کرده که حمایت‌های مستمر رژیم اردن از گروه‌های تروریستی تکفیری، امنیت و ثبات منطقه را تهدید می‌کند و شورای امنیت باید برای توقف این حمایت‌ها،‌ به امان فشار وارد کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *