جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

نتایج نهایی مدارس شاهد اعلام شد

چهارشنبه ۳۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۳
کد مطلب: 434626
مدیر کل شاهد و ایثارگران وزارت ورزش و پرورش از پذیرش ۲۷ هزار دانش آموز در پایه هفتم مدارس شاهد خبر داد.
به گزارش جهان، محمدحسین کفراشی مدیر کل شاهد و ایثارگران وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، از اعلام نتایج نهایی پایه هفتم مدارس شاهد در امروز مورخ ۳۱ تیر ماه خبر داد و تصریح کرد: از امروز هم امکان مراجعه به مدارس وجود دارد و مهلت ثبت نام و ارائه مدارک پذیرفته‌شدگان به مدارس تا ۱۰ مرداد وجود دارد.

وی خاطر نشان کرد: امکان تمدید مهلت ثبت نام وجود ندارد و دانش آموزان پذیرفته شده موظفند در بازه‌ی زمانی در نظر گرفته به مدارس مراجعه کنند، در غیر این صورت پذیرش آنها لغو می‌شود و افراد ذخیره بر اساس بالاترین امتیاز کسب شده در گروه پذیرفته شدگان قرار می‌گیرند.دانش آموزان می‌توانند برای آگاهی از وضعیت قبولی خود به سامانه‌ی اینترنتی سجا مراجعه کنند و با ثبت کد رهگیری یا شماره شناسنامه از این موضوع مطلع شوند و تمامی پذیرفته‌شدگان بر مبنای بالاترین امتیاز اکتسابی گزینش شده‌آند.

کفراشی خاطر نشان کرد: خوشبختانه امسال با توجه به این که سامانه اینترنتی ثبت نام عملکرد مناسب داشته است، توانسته‌ایم درصد قابل توجهی از جمعیت هدف یعنی خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان را تحت پوشش قرار دهیم.

وضعیت پذیرفته‌شدگان در مدارس شاهد

وی افزود: مبنای اصلی پذیرش در مدارس شاهد خانواده‌های شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزادگان است و چنانچه ظرفیت مازاد در مدارس وجود داشته باشد، خانواده‌های فرهنگیان و قاریان قرآن و برگزیدگان مسابقات علمی در نوبت قرار می‌گیرند.

مدیر کل شاهد و ایثارگران وزارت ورزش و پرورش ادامه داد: امسال از ۲۷ هزار نفر ظرفیت پایه هفتم۱۸ هزار نفر شامل خانواده‌های شهدا، آزادگان و جانبازان و ایثارگران بوده است.

گفتنی است: در برخی مدارس مناطق مختلف به حدی تراکم دانش آموز زیاد است که حتی خانواده‌های جمعیت هدف به صورت رقابتی و در صورت کسب امتیاز بالاتر پذیرفته می‌شوند.

کفراشی در پایان گفت: بعد از اتمام زمان ثبت نام در مدارس، برنامه ریزی‌های لازم برای تشکیل کلاس‌ها انجام می‌شود و در صورت نیاز کلاس‌های پیش نیاز هم برگزار خواهد شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *