پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱
۲

بازگشت دانش‌آموزان از المپیاد جهانی ریاضی

جمعه ۲۶ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۱:۵۰
کد مطلب: 433776
تیم المپیاد دانش آموزی کشورمان پس از کسب سه نشان طلا، دو نقره و یک نشان برنز و با به دست آوردن عنوان هفتمی جهان از پنجاه و ششمین المپیاد جهانی ریاضی در تایلند ، بامداد امروز به کشور بازگشت.
به گزارش جهان، سرپرست این تیم در حاشیه مراسم استقبال در فرودگاه امام خمینی (ره) در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه بیش از ۶۰۰ دانش آموز از ۱۰۴ کشور در این المپیاد با یکدیگر رقابت کردند گفت: تیم ایران با کسب ۱۴۵نمره پس از کشورهای آمریکا، چین، کره جنوبی، کره شمالی، ویتنام و استرالیا در رده هفتم قرار گرفت.


عرفان صلواتی افزود: کشورهای صاحب نام این عرصه مانند مجارستان، انگلستان، آلمان و هلند به ترتیب در رتبه های بیستم، بیست و دوم، بیست و هفتم و چهل و سوم قرار گرفتند.

وی گفت: علی صیادی، آریا حلاوتی و مجتبی زارع بیدکی نشان طلا، امین بهجتی و فربد اکباتانی نشان نقره و علی دائی نبی هم نشان برنز این دوره از المپیاد را کسب کردند.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان هم در حاشیه این مراسم در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه باشگاه دانش پژوهان جوان از ۲۷ سال پیش تاسیس شد گفت: در این مدت ایران توانست در المپیاد دانش آموزی جزو ده کشور برتر تثبیت شود و در برخی سال ها رتبه های اول تا سوم را هم کسب کند.

حسن ساعی دهقان افزود: ایران ۵ دانش آموز را به المپیاد فیزیک و ‌۴ دانش آموز را به المپیاد زیست شناسی در دانمارک اعزام کرده است و در چند روز آینده ۴ دانش آموز را به المپیاد شیمی در آذربایجان و در مرداد ۴ دانش آموز را به المپیاد کامپیوتر در قزاقستان و ۵ دانش آموز را به المپیاد نجوم و اختر فیزیک در اندونزی اعزام می کند.

وی گفت: ایران در سال ۲۰۰۷ میزبان المپیاد جهانی فیزیک با حضور ۸۵ کشور و در ۲۰۰۹ میزبان المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک با حضور بیش از ۳۵ کشور بود و در سال ۲۰۱۷ میزبان المپیاد جهانی کامپیوتر و در سال ۲۰۱۸ میزبان المپیاد زیست شناسی خواهد بود.

ساعی دهقان افزود: در برنامه داریم تا المپیاد علوم قرآنی را هم در سطح کشورهای جهان اسلام برگزار کنیم.

پنجاه وششمین المپیاد جهانی ریاضی از ۱۳ تا ۲۵ تیر در شهر چیانگ مای تایلند برگزارشد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


وحيدي
ميرزاده در مقابل مقاومت نمايندگان مجلس و شوراي انقلاب فرهنگي، در برابر گسترش رشته هاي تحصيلات تكميلي ، گفته كه : دستهايي در كار است كه نميگذارند تحصيلات تكميلي گسترش يابد و بومي سازي شود!! واقعا اين جمله رو جور ديگه اي بايد به اين آدم گفت: بي ارزش كردن مدرك حتي در مقطع كارشناسي در رشته هاي فني مهندسي، وازرونق افتادن بازار كسب و كار آنها باعث فرار مغزهاي اين كشور شد، اين بچه هايي كه امروز آمدند، يه چند سال ديگه هم ازشون گزارش تهيه كنيد ، ببينيد چند نفر در ايران موندند!! جالتر اينكه مسابقه ثانيه ها رو از همه زودتر آنا پوشش ميده و نقد ميكنه، وقتي هم كه متوجه ميشه همه اون شركت كننده ها كارشناس ارشد و تربيت شده .... هستند خيلي زود سكوت اختيار ميكنه!!! آري، آقايان ، بايد دستهايي كه قصد دارند به خاطر پول ،آبروي علم و عالمان اين كشور را خدشه دار كنند و مدارج علمي ايران اسلاميمان را مسخره عالم كنند، بايد شناسايي و مجازات شوند.
موافق
من هم با نظر شما موافقم، چرا كه من خودم يكي از فارغ التحصيلان سال ٨٠ همين دانشگاه آزادم، بخدا قسم از بس مدرك به دست هاي كارنابلد رو وارد چرخه صنعت كرده، كه واقعا سيستم كاري رشته هاي مهندسي رو مختل كرده، شما يه گزارشي از نظام مهندسيها در هر استاني كه خواستيد تهيه كنيد، خواهيد ديد كه غالب كساني كه واقعا كاربلد هستند ، خودشون رو كنار كشيده اند ، چرا كه اصلا ديگر محيط اين مجامع قابل تحمل نيست، طرف ديپلم رديه و فوق ليسانس برق گرفته!! و در عين حال مدعي!!! اين وضعيت اسفبار رو آقاي تركان ( در مقام رياست نظام مهندسي كشور)هم به وزير علوم گزارش داده اند، به داد صنعت ايران برسيد و نخبگان و زحمت كشيده ها رو دريابيد، البته امروزه تشخيص نخبگي رو بايد از روي معدل ديپلم طرف تشخيص داد و تا اندازه اي از دانشگاه محل تحصيلش، واقعا ديگر مدرك ملاك نخبگي نيست!! چرا كه با نهضت توليد مدركي كه آزاد به راه انداخته، به مدرك اعتباري نيست! واقعا بايد جلوي اين افسار گسيختگي علمي و حرفه اي رو گرفت.