کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

بازگشت دانش‌آموزان از المپیاد جهانی ریاضی

26 تير 1394 ساعت 11:50

تیم المپیاد دانش آموزی کشورمان پس از کسب سه نشان طلا، دو نقره و یک نشان برنز و با به دست آوردن عنوان هفتمی جهان از پنجاه و ششمین المپیاد جهانی ریاضی در تایلند ، بامداد امروز به کشور بازگشت.


به گزارش جهان، سرپرست این تیم در حاشیه مراسم استقبال در فرودگاه امام خمینی (ره) در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه بیش از ۶۰۰ دانش آموز از ۱۰۴ کشور در این المپیاد با یکدیگر رقابت کردند گفت: تیم ایران با کسب ۱۴۵نمره پس از کشورهای آمریکا، چین، کره جنوبی، کره شمالی، ویتنام و استرالیا در رده هفتم قرار گرفت.


عرفان صلواتی افزود: کشورهای صاحب نام این عرصه مانند مجارستان، انگلستان، آلمان و هلند به ترتیب در رتبه های بیستم، بیست و دوم، بیست و هفتم و چهل و سوم قرار گرفتند.

وی گفت: علی صیادی، آریا حلاوتی و مجتبی زارع بیدکی نشان طلا، امین بهجتی و فربد اکباتانی نشان نقره و علی دائی نبی هم نشان برنز این دوره از المپیاد را کسب کردند.

معاون مرکز ملی پرورش استعدادهای درخشان و دانش پژوهان جوان هم در حاشیه این مراسم در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه باشگاه دانش پژوهان جوان از ۲۷ سال پیش تاسیس شد گفت: در این مدت ایران توانست در المپیاد دانش آموزی جزو ده کشور برتر تثبیت شود و در برخی سال ها رتبه های اول تا سوم را هم کسب کند.

حسن ساعی دهقان افزود: ایران ۵ دانش آموز را به المپیاد فیزیک و ‌۴ دانش آموز را به المپیاد زیست شناسی در دانمارک اعزام کرده است و در چند روز آینده ۴ دانش آموز را به المپیاد شیمی در آذربایجان و در مرداد ۴ دانش آموز را به المپیاد کامپیوتر در قزاقستان و ۵ دانش آموز را به المپیاد نجوم و اختر فیزیک در اندونزی اعزام می کند.

وی گفت: ایران در سال ۲۰۰۷ میزبان المپیاد جهانی فیزیک با حضور ۸۵ کشور و در ۲۰۰۹ میزبان المپیاد جهانی نجوم و اختر فیزیک با حضور بیش از ۳۵ کشور بود و در سال ۲۰۱۷ میزبان المپیاد جهانی کامپیوتر و در سال ۲۰۱۸ میزبان المپیاد زیست شناسی خواهد بود.

ساعی دهقان افزود: در برنامه داریم تا المپیاد علوم قرآنی را هم در سطح کشورهای جهان اسلام برگزار کنیم.

پنجاه وششمین المپیاد جهانی ریاضی از ۱۳ تا ۲۵ تیر در شهر چیانگ مای تایلند برگزارشد.


کد مطلب: 433776

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/433776/بازگشت-دانش-آموزان-المپیاد-جهانی-ریاضی

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com