يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۰
حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی:

هر دو سال یک بار تفاسیرقرآن متحول شوند

چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۵۵
کد مطلب: 433599
رییس ستاد اقامه نماز گفت: باید از ظرفیتهای علماء و حوزه های علمیه برای رفع معضل کمبود مفسر قرآن در مناطق مختلف بیشتر بهره گرفت.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محسن قرائتی روز چهارشنبه در جمع اساتید و طلاب حوزه های علمیه مشهد کمبود مفسر قرآن را یکی از معضلات مهم ذکر و بیان کرد: باید با برنامه ریزی منسجم برای رفع این معضل کمبود و توسعه کیفی آموزش در این بخش اهتمام ویژه داشت.

وی اظهار داشت: تاکنون نتوانستیه ام از ابزار و امکانات حوزوی برای تربیت فاضل آشنا و مبرز به علوم تفسیر قرآن بهره مطلوب ببریم لذا باید پتانسیلهای حوزوی را در این بخش بیشتر جهت دهی کرد.

رییس ستاد اقامه نماز از علماء و طلاب حوزه های علمیه خواست که در وهله نخست خود اهتمام به فراگیری کتابهای تفسیری قرآنی داشته و در وهله بعد برای آموزش اقشار مختلف با مبانی آن تلاش کنند.

وی گفت: علماء حوزوی کار تفسیر را در ابتدا با تفسیر نمونه آغاز کنند و با جلساتی با زمانهای کوتاه و در عین حال با پشتوانه مطالب غنی برای ترویج معارف تفسیر قرآن در بین مردم و از جمله قشر کودکان و نوجوانان بکوشند.

حجت الاسلام قرائتی افزود: برای اثربخشی هرچه بیشتر باید در هر یک از مبانی علوم دینی، حوزوی و اسلامی به تفسیر موضوعی مرتبط به آن توجه داشت و در قرآن، روایات، ادبیات و احتمالات، تفاسیر المیزان، برهان، زمخشری و فخررازی کارآیی بیشتری دارند.

وی ادامه داد: باید هر دو سال یک بار تفاسیر قرآن متناسب با علوم معرفتی به روز و متحول شوند.

رییس ستاد اقامه نماز همچنین گفت: امروز ایران به برکت آرمانهای نظام جمهوری اسلامی و انقلاب روی پای خودش ایستاده و پله های ترقی و پیشرفت را یکی بعد از دیگری می پیماید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *