جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۰
۴

بررسی اخراج بی‌ضابطه هیئت علمی آزاد

چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۲۰
کد مطلب: 433538
نماینده مردم گرمسار گفت: اعضای هیئت علمی و نیروهای دانشگاه آزاد بدون هیچ ضابطه‌ای اخراج می‌شوند، با همت نمایندگان مجلس طرحی با ۱۱۵ امضا تقدیم هیئت رئیسه شده تا به‌صورت مناسبی به این مشکلات رسیدگی شود.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، غلامرضا کاتب نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی طی تذکری با بیان "متأسفانه اخیراً شاهدیم اعضای هیئت‌های علمی و نیروهای رسمی و قراردادی دانشگاه آزاد اسلامی بدون هیچ ضابطه قانونی اخراج می‌شوند" گفت: با همت نمایندگان مجلس طرحی با ۱۱۵ امضا تقدیم هیئت رئیسه شده تا به‌صورت مناسبی به این مشکلات رسیدگی شود.

وی با تقدیر از زحمات و تلاش‌های تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای، افزود: موفقیت تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای را به ملت ایران به‌جهت مقاومت و ایستادگی و به رهبر معظم انقلاب به‌جهت هدایت و هوشیاری ایشان تبریک عرض می‌کنم.

نماینده مردم گرمسار در مجلس خاطرنشان کرد: متأسفانه اخیراً شاهدیم اعضای هیئت‌های علمی و نیروهای رسمی و قراردادی دانشگاه آزاد اسلامی بدون هیچ ضابطه قانونی اخراج می‌شوند و حتی اجازه شکایت در دیوان عدالت اداری را ندارند، حال با همت نمایندگان مجلس طرحی با ۱۱۵ امضا تقدیم هیئت رئیسه شده تا به‌صورت مناسبی به این مشکلات رسیدگی شود.

سخنگوی کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اعلام اینکه شهرستان‌های تازه‌‌تأسیس برای استقرار ادارات مختلف با مشکلات زیادی روبه‌رو هستند، تصریح کرد: وزیر کشور باید نسبت به استقرار ادارات در این شهرستان‌ها اقدام کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


عضو هیات علمی
واقعا دانشگاه ازاد استثمار می کنه تا وقتی نیاز داره استفادشو میبره وقتی هم نه اینجوری برخورد می کنه
دانشگاه آزاد یعنی همین دیگه ! هروقت نخواستیمت آزادی بری ! البته جذب هیئت علمیش هم تبعیض آمیزه ! بنده را با رتبه اول از دانشگاه تهران جذب نکردند چون دانشگاه دولتی خوانده بودم !البته بهتر ! چون جای بهتری رفتم که حداقل امنیت و ثبات شغلی داره !
احمدرضا
بايد مجلس و قوه قضاييه ورود كنند، اينها مدعي جذب هيات علمي جديد هم هستند!! و به وزارت علوم قول دادن كه سالي ٥٠٠٠ نفر رو اضافه ميكنن!!!! به نمايندگان محترم مجلس بايد گفت كه فقط گرمسار نيست، اكثر استانها درگيرند ، خواهش ميكنيم يه شماره تلفني و يا هر نوع راه ارتباطي ديگري رو معرفي كنيد تا فجايع استخدامي و اخراج و يا لغو بورسيه اعضا هيات علمي كه امتحان جامع رو هم دادن با حربه هاي حراستي به صورت كاملا ابزاري و سياسي ، معرفي و ارائه گردد. پرونده سازي براي اعضا هيات علمي با تومارهاي جعلي و تحقيقات محلي هم از اين دست حركات دانشگاه آزاد نيز ميباشد.
با سلام. واقعا کارمندان دانشگاه آزاد قشر مظلومی هستند. از طرفی دانشجویان و خانواده های آنها هم فکر می کنند همه ی پولی که بابت شهریه می پردازند به جیب کارمندها می رود. اما اینطور نیست و کارمندان دانشگاه آزاد کمترین حقوق را در مقایسه با کارمندان دیگر ادارت می گیرند. حتی نیروهای ساعتی و قراردای دیگر ادارات وضع شان از کارمند رسمی و قطعی دانشگاه آزاد بهتر است. هر از گاهی هم مسولین دانشگاه آزاد با فرافکنی در رابطه با افزایش حقوق کارکنان در جراید خود تبلیغاتی به راه می اندازند اما به مرحله عمل نمی رسد. مثلا مدت هاست که بحث پرداخت حق تخصص به کارکنان غیر عضو هیات علمی را مطرح کرده اند ولی عملا نه بخشنامه ای صادر شده و نه خبری از آن وجود دارد. متاسفانه برخی نمایندگان مجلس هم با همسویی با مسولان دانشگاه آزاد به ما کارکنان ظلم می کنند. انتخاب رییس دانشگاه ازاد خصوصا در شهرهای کوچک، عملا به دست نماینده ی آن شهر است و به همین دلیل نمایندگان نمی توانند و نمی خواهند که به دغدغه کارکنان گوش دهند. اما ما کارکنان دانشگاه آزاد به زودی و در انتخابات مجلس که پیش رو داریم جواب این نمایندگان را خواهیم داد. والسلام.