پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۴
۱۰
یک تناقض آشکار در صدور احکام روسای دانشگاه‌ها

۵ سال مدیریت بر دانشگاه تهران با حکم ۴ ساله!/ صدور احکام سلیقه ای در وزارت علوم

چهارشنبه ۲۴ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۳۹
کد مطلب: 433501
محمود نیلی احمدآبادی از تاریخ ۱۹ خرداد ۹۴ به مدت ۴ سال به عنوان رییس دانشگاه تهران منصوب گردیده و نه از تاریخ ۱۹ خرداد ۹۳! یعنی مدت زمان ریاست نیلی بر دانشگاه تهران ۵ سال است و نه ۴ سال!
۵ سال مدیریت بر دانشگاه تهران با حکم ۴ ساله!/ صدور احکام سلیقه ای در وزارت علوم
گروه جامعه جهان نيوز: محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حالی سرانجام پس از کش و قوس های فراوان و پس از تایید شورایعالی انقلاب فرهنگی، حکم محمود نیلی احمدآبادی را به عنوان رئیس دانشگاه تهران صادر کرد که یک نکته جالب توجه در این حکم خودنمایی می کند.

نیلی احمدآبادی در حالی از تاریخ ۱۹ خرداد ۹۴ با حکم وزیر علوم به ریاست دانشگاه تهران منصوب شد، که پیش از این رضا فرجی دانا در تاریخ ۱۹ خرداد ۹۳ او را به عنوان سرپرست همین دانشگاه معرفی کرده بود.

در این تاریخ، عبدالحسین فریدون در گفتگو با مهر، گفته بود: با حکم وزیر علوم، محمود نیلی احمدآبادی به عنوان سرپرست دانشگاه تهران اعلام شد. مقرر شد وی فعلاً به عنوان سرپرست دانشگاه تهران فعالیت کند تا وزیر علوم نام وی را به عنوان رئیس به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند.


نکته قابل تامل در این بین آنجاست که حکم صادره برای نیلی احمدآبادی از تاریخ مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی آغاز می شود و نه از ابتدای حکم سرپرستی وی بر دانشگاه تهران. با این حساب «نیلی» به جای فرصت ۴ ساله، مدت زمان ۵ سال را بر دانشگاه تهران مدیریت خواهد کرد.

این نکته زمانی بیشتر به چشم می آید که بدانیم حکم سایر روسای دانشگاه‌ها، از تاریخ زمان سرپرستی آنها لحاظ می شود نه از زمان تایید شورایعالی انقلاب فرهنگی.

به عنوان مثال محمد علی دهقان که از تاریخ ۱۵ شهریور ۹۳ به عنوان سرپرست دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان معرفی شده بود، حکم ۴ ساله خود را از سرپرست وقت وزارت علوم (محمد علی نجفی)، از همین تاریخ دریافت می کند.


به عبارت دیگر، حکم دهقان چهار ساله بوده و تا تاریخ ۱۵ شهریور ۹۷ اعتبار دارد اما با حکمی که فرهادی پای آن را امضا کرده، محمود نیلی احمدآبادی از تاریخ ۱۹ خرداد ۹۴ به مدت ۴ سال به عنوان رییس دانشگاه تهران منصوب گردیده و نه از تاریخ ۱۹ خرداد ۹۳! یعنی مدت زمان ریاست نیلی بر دانشگاه تهران ۵ سال است و نه ۴ سال!

با این حال باید منتظر ماند و دید پاسخ مسئولان وزارت علوم به این تناقض آشکار در صدور احکام روسای دانشگاه‌ها چیست؟!

البته در پایان این سوال نیز به ذهن متبادر می شود که آیا شورایعالی انقلاب فرهنگی بر صدور احکام روسای دانشگاه‌ها نظارت شایسته و بایسته دارد و با تخلفاتی از این دست برخورد قانونی صورت می گیرد یا خیر؟!
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
تمام هدف این است که دانشگاه تهران به عنوان یک گلوگاه و پیشرو در نوک پیکان نظام آموزش عالی کشور در دست سبزها باشد تا جنبشی که به دست مردم در 9 دی 1388 به گور فرستاده شد دوباره زنده شود و بتوانند برای بحران سازی های بعدی (همان استراتژی نخ نمای فشار از پایین چانه زنی از بالای دوران اصلاحات) و تنش آفرینی روی برای روز مبادا این نقطه حساب باز کنند ولی کور خوانده اند چون ملت، همان گردبادهایی هستند که به تلاطم درآمده ولیکن به امر رهبرشان طوفان نمی کنند...
بعید می دونم. شما خیلی بدبین هستین
Iran, Islamic Republic of
اینکه از میان چند صد هیات علمی این دانشگاه و چند هزار استاد برجسته واهل علم و فضل و فرهیخته و ارجمند و مومن و معتقد به نظام و کشوری که بدون حاشیه هم هستند و سابقه فتنه گری هم نداشته باشند، همگی باید به کنار گذاشته شده و تاکید شود که فقط و فقط باید این شخص با آن سابقه درخشان! در فتنه 78 و ایضا 88 در راس امور این دانشگاه حساس قرار بگیرد؛ نامش بدبینی است یا واقع بینی!
لطفا با وجود این شواهد این قدر ساده لوح و خوش باور نباشد!
United States
ده سال پیش کودتا موسوی هم بعید بود
در دانشگاه تهران دست به اصلاحات گسترده ای زده اند و تا توانسته اند عناصر اصلاح طلب را در تمامی پستها گماشته اند. اما با این کارها برای فتنه گری آبی گرم نمی شود. و مکروا و مکرالله والله خیرالماکرین
هیچ پاسخی نیست همینه که هست....
Iran, Islamic Republic of
مقصر شورای عالی انقلاب فرهنگی است.
Estonia
آخ آخ کم کم داره گند این دولت درمیاد،
Iran, Islamic Republic of
حالا خوبه که این دولت برای روسای دانشگاه حکم می‌زند و راه قانونی می‌رود. تو دولت قبل روسایی بودند که بیش از 6 سال با حکم سرپرستی(که حداکثر زمان سرپرستی 6 ماه می‌تواند باشد و کس دیگر یباید به عنوان سرپرست معرفی شود) رئیس بودند و کسی هم ککش نمی‌گزید.
مثلا کیا را می گید؟
بی سند حرف می زنید که این دولت مثلا با رفتار قانونی!!! را توجیه کنید؟