کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

یک تناقض آشکار در صدور احکام روسای دانشگاه‌ها

۵ سال مدیریت بر دانشگاه تهران با حکم ۴ ساله!/ صدور احکام سلیقه ای در وزارت علوم

24 تير 1394 ساعت 14:39

محمود نیلی احمدآبادی از تاریخ ۱۹ خرداد ۹۴ به مدت ۴ سال به عنوان رییس دانشگاه تهران منصوب گردیده و نه از تاریخ ۱۹ خرداد ۹۳! یعنی مدت زمان ریاست نیلی بر دانشگاه تهران ۵ سال است و نه ۴ سال!


گروه جامعه جهان نیوز: محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در حالی سرانجام پس از کش و قوس های فراوان و پس از تایید شورایعالی انقلاب فرهنگی، حکم محمود نیلی احمدآبادی را به عنوان رئیس دانشگاه تهران صادر کرد که یک نکته جالب توجه در این حکم خودنمایی می کند.

نیلی احمدآبادی در حالی از تاریخ ۱۹ خرداد ۹۴ با حکم وزیر علوم به ریاست دانشگاه تهران منصوب شد، که پیش از این رضا فرجی دانا در تاریخ ۱۹ خرداد ۹۳ او را به عنوان سرپرست همین دانشگاه معرفی کرده بود.

در این تاریخ، عبدالحسین فریدون در گفتگو با مهر، گفته بود: با حکم وزیر علوم، محمود نیلی احمدآبادی به عنوان سرپرست دانشگاه تهران اعلام شد. مقرر شد وی فعلاً به عنوان سرپرست دانشگاه تهران فعالیت کند تا وزیر علوم نام وی را به عنوان رئیس به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی کند.


نکته قابل تامل در این بین آنجاست که حکم صادره برای نیلی احمدآبادی از تاریخ مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی آغاز می شود و نه از ابتدای حکم سرپرستی وی بر دانشگاه تهران. با این حساب «نیلی» به جای فرصت ۴ ساله، مدت زمان ۵ سال را بر دانشگاه تهران مدیریت خواهد کرد.

این نکته زمانی بیشتر به چشم می آید که بدانیم حکم سایر روسای دانشگاه‌ها، از تاریخ زمان سرپرستی آنها لحاظ می شود نه از زمان تایید شورایعالی انقلاب فرهنگی.

به عنوان مثال محمد علی دهقان که از تاریخ ۱۵ شهریور ۹۳ به عنوان سرپرست دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان معرفی شده بود، حکم ۴ ساله خود را از سرپرست وقت وزارت علوم (محمد علی نجفی)، از همین تاریخ دریافت می کند.


به عبارت دیگر، حکم دهقان چهار ساله بوده و تا تاریخ ۱۵ شهریور ۹۷ اعتبار دارد اما با حکمی که فرهادی پای آن را امضا کرده، محمود نیلی احمدآبادی از تاریخ ۱۹ خرداد ۹۴ به مدت ۴ سال به عنوان رییس دانشگاه تهران منصوب گردیده و نه از تاریخ ۱۹ خرداد ۹۳! یعنی مدت زمان ریاست نیلی بر دانشگاه تهران ۵ سال است و نه ۴ سال!

با این حال باید منتظر ماند و دید پاسخ مسئولان وزارت علوم به این تناقض آشکار در صدور احکام روسای دانشگاه‌ها چیست؟!

البته در پایان این سوال نیز به ذهن متبادر می شود که آیا شورایعالی انقلاب فرهنگی بر صدور احکام روسای دانشگاه‌ها نظارت شایسته و بایسته دارد و با تخلفاتی از این دست برخورد قانونی صورت می گیرد یا خیر؟!


کد مطلب: 433501

آدرس مطلب: https://www.jahannews.com/analysis/433501/۵-سال-مدیریت-دانشگاه-تهران-حکم-۴-ساله-صدور-احکام-سلیقه-وزارت-علوم

جهان نيوز
  https://www.jahannews.com