يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰
نتایج یک نظرسنجی نشان داد

جوانان آمریکا به کشورشان افتخار نمی‌کنند

سه شنبه ۲۳ تير ۱۳۹۴ ساعت ۰۴:۵۰
کد مطلب: 433169
نتایج تازه‌ترین نظرسنجی انجام شده نشان می‌دهد که کمتر از نیمی از آمریکایی‌های کمتر از ۳۰ سال به کشورشان افتخار می‌کنند.
به گزارش جهان، تسنیم به نقل از وبسایت آتلانتیکو خبرداد: نظرسنجی موسسه گالوپ حاکی است تعداد آمریکایی هایی که نسبت به سال ۲۰۱۳ میلادی به کشورشان افتخار می کنند، با کاهش روبرو شده است. به نظر می رسد آمریکایی ها اعتقاد خود نسبت به کشورشان پس از سال ۲۰۰۸ میلادی از دست داده اند.

نتایج ناموفق اشغال عراق و افغانستان نقاط عطف مهمی در تغییر افکار عمومی مردم آمریکا به شمار می رود. تعداد آمریکایی های بیشتری پس از تحولات سال ۲۰۰۸ میلادی مشروعیت دولت خود را زیر سئوال برده اند.

این وبسایت در ادامه افزود: یک روند مشابه نیز در دهه ۱۹۶۰ میلادی اتفاق افتاده است، یعنی زمانی که مردم آمریکا نسبت به اقدامات کشورشان در ویتنام ابراز افتخار نمی کردند.

زمانی که باراک اوباما در سال ۲۰۰۸ میلادی رئیس جمهور آمریکا شد، این هدف را مطرح کرد که آمریکایی ها به کشورشان افتخار کنند و قصد داشت تا این احساس افتخار را از طریق زندگی مسالمت آمیز همه اقوام و فرهنگ ها در کنار یکدیگر ایجاد کند.

اوباما می خواست به اقلیت ها نشان دهد که آمریکا کشور آنها نیز هست و فارغ از قومیت و فرهنگ باید به کشورشان افتخار کنند. ولی در طول زمان این احساس اتحاد رو به افول گذاشت. مردم فهمیدند که تنها به خاطر انتخاب یک رئیس جمهور سیاه پوست، جامعه آمریکا خیلی سریع تغییر نخواهد کرد.

نژادپرستی و بی عدالتی به شدت ریشه در جامعه آمریکا دوانده است. فرگوسن، چارلستون و سایر مناطق آمریکا مواردی هستند که سیاه پوستان بی هیچ دلیلی و تنها به خاطر رنگ پوستشان کشته می شوند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *