يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۳
۸

صالحی: برخی محدودیت‌ها را پذیرفته‌ایم

يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۲۱:۴۰
کد مطلب: 432934
رئیس سازمان انرژی اتمی تأکید کرد که محدودیت‌های پذیرفته شده در توافق هسته‌ای تأثیری بر پیشرفت برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز نخواهد داشت.
به گزارش جهان به نقل از فارس، به نقل از شبکه المیادین، علی اکبر صالحی، رئیس سازمان انرژی اتمی، با بیان اینکه ایران برخی محدودیت ها را پذیرفته است گفت: این محدودیت‌ها تأثیری در سیر برنامه هسته‌ای صلح‌آمیز نخواهد داشت؛ بلکه برنامه هسته‌ای به شکل سریع‌تری پیشرفت خواهد کرد.

وی ادامه داد: درباره اغلب موضوعات فنی و ضمیمه ها توافق شده است و همچنین تشکیل کمیسیونی به سرپرستی چین برای بازطراحی رآکتور اراک به اتمام رسیده است و هر کشوری که بخواهد می‌تواند به آن بپیوندد.

رئیس سازمان انرژی اتمی ایران گفت: یکی از اهداف مذاکرات و رسیدن به توافق پیشرفت در موضوعات صنعتی و تجاری است.

به گفته صالحی، ایران قادر خواهد بود تا از سوخت هسته‌ای در همه جوانب استفاده کند و ما بر سر آزمایش‌های پرتو زا به توافق رسیده‌ایم.

عضو تیم مذاکره کننده ایران در وین، افزود: ایران به باشگاه کشورهای دارنده تکنولوژی هسته‌ای تجاری خواهد پیوست و ما قصد داریم برخی از فراورده‌های استراتژیک خود از قبیل اورانیوم غنی‌شده و آب سنگین خود را بفروشیم.

دکتر صالحی در انتها به خبرنگار المیادین گفت: زمینه انتقال تجارب دیگران مخصوصا در زمینه‌های تجاری صنعت هسته‌ای فراهم شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Spain
بوهای خطرناکی به مشام می رسد
بوی ترکمن چای
ای بابا کار از ...
محسن ع
Iran, Islamic Republic of
بله دوست عزیز. برای کاسبان تحریم خیلی این بو ها خطرناکه. ولی برای مردم که موجب گشایش اقتصادی و رفع مشکلات زندگی میشه نه
شیطونک0915
گشایش مشکلات اقتصادی!!!!!!!!
اونم با اعلام هر چند ماه گرانی مصرفی مردم!!!!!!
اقتصاد ما از بی عرضگی مسئولین لطمه میخوره!!!!!
گشایش کار برای سرمایه داران وواردکنندگان و لاشخوران در کمین نشسته بازار ارزو واردات خوب میشه ولاغیر!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
منتظر باشید که به زودی اونها تکنولوژی رو در اختیارتون قرار بدن. حتما این کار رو می کنن.!!! اونها به سادهدترین تعهدات خود پایبند نیستن حالا بیان بهتون تو هسته ای کمک کنن. انسان عاقل از یه سوراخددوبار گزیده نمیشه. ما قبلا تجربه بد داشتیم با همین رییس جمهور که اون موقع رییس شورای امنیتدملی بود‌.
علي
Iran, Islamic Republic of
اون بو ها براي قبل بود
الان بو خوش مياد دل يه ملت تو كوچه و خيابون شاده
حسود هرگز نياسود
محسن ع
Iran, Islamic Republic of
یک قسمت از سوزش حضرات ناشی از حسادته که چرا سعید جلیلی در شش سال مذاکره خود فقط تحریم روی تحریم گذاشت و الان ظریف در دو سال موضوع را حل کرد. ولی بخش عمده ای از آن بخاطر تعطیل شدن بساط کاسبی و نداشتن بهانه برای حمله به دولت و از دست دادن مجلس بعد است.
Indonesia
این قدر بی منطق و بی فکرید کهاصلا نمی دانید روند مذاکرات چی بوده و چی شده؟؟ خوب است همین اخیرا رهبری معظم به صراحت فرمودند پیشنهاد مذاکره و حل و فصل شش ماهه از سوی امریکا در دوره دولت قبل و در سال 91 داده شده این رخداد بی اعتباری دو گزینه تبلیغاتی دلآرامان امروزی را بی اعتبار می کند نخست اینکه شعارها و رفتار دولت قبل منجر به تحریم های گسترده شده و با روی کار آمدن دولت جدید امریکا با دولت مدبر و عاقل روبرو شدند و برای همین به روند مذاکره روی خوش نشان دادند. حال اینکه واقع امر ارائه پیشنهاد از سوی امریکا بوده و مربوط به دولت قبل هم بوده و این نشان می دهد که رفتار دولت قبل تاثیری در تحریم ها نداشته است و این روش استکباری مقابله با نظام بوده که امریکا را به این روند کشانده بوده و بعد از نزدیک دو سال دید که هنوز در ایران دم از مقاومت زده می شود و برای همین می خواست موضوع را جمع کند و همین پیشنهاد از سوی روحانی و تیمش مصادره به مطلوب شد و تیم کاسبان مذاکره تشکیل و از پیشنهاد قبلی و روغن ریخته شده برای دولت قبل به اسم خودشان بهره برداری کردند یعنی در حقیقت اینان کاسب هستند. دومین محور تبلیغاتی که به واسطه این گفته رهبری معظم نفی می شود همین قدرت ایستادگی تیم قبلی بود که امریکا را به این نکته رساند پس بی جهت دادن امتیاز در مقابل هیچ را دستاورد قهرمانی ظریف و تیم کاسبش جلوه ندهید از این به بعد می بینید ملتی که به قول شما دلش خوش شده است چگونه در مقابل چه دستاوردی خواهد داشت