شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۶
۵۱

استعفای نمایندگان فارس در اعتراض به دولت/ قول جهانگیری

يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۴۷
کد مطلب: 432819
نماینده مردم فسا در مجلس از استعفای دسته جمعی نمایندگان استان فارس در اعتراض به عدم توجه دولت به خواست مردم و نماینده ولی فقیه در انتصاب استاندار فارس خبر داد.
استعفای نمایندگان فارس در اعتراض به دولت/ قول جهانگیری
به گزارش جهان، محمد حسین دوگانی در گفتگو با مهر از استعفای دسته جمعی نمایندگان استان فارس در اعتراض به انتصاب استاندار جدید خبر داد.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ابتدا استیضاح وزیر کشور را از طرف ۵ میلیون مردم استان فارس، ائمه جمعه و اصولگرایان استان ارائه دادیم و در پی عدم اعلام وصول هیات رئیسه، ۱۰ نماینده استان فارس استعفای دسته جمعی دادیم.

وی تاکید کرد: این استعفا در حمایت از مردم فارس بود.

دوگانی با انتقاد از عدم توجه دولت به خواست مردم در انتصاب استاندار فارس، گفت: مردم استان فارس خواستار انتصاب استاندار قوی هستند، زیرا در یک دهه گذشته این استان مدیریت درستی نداشته است.

به گزارش مهر، اعضای مجمع نمایندگان استان فارس هم اکنون صحن علنی مجلس را ترک کرده اند.

جزئیات ترک جلسه علنی مجلس از سوی نمایندگان استان فارس


همچنین عنایت‌الله هاشمی در گفت‌وگو ‌با تسنیم در شیراز، اظهار داشت: علت ترک جلسه امروز مجلس توسط نمایندگان استان فارس، عدم اهمیت وزارت کشور به گزینه‌های پیشنهای استانداری فارس توسط نماینده ولی فقیه در استان فارس، نمایندگان مردم استان در خبرگان رهبری و مجمع نمایندگان فارس است.

وی با اشاره به اینکه پنج گزینه معرفی شده به دولت همسو با دولت بوده‌ است، بیان کرد: مجمع نمایندگان استان فارس مخالف انتصاب افراد دیگر در این استان، به‌ویژه مدیرانی است که سابقه استانداری ندارند.

هاشمی با تأکید بر اینکه باید خواسته نماینده ولی فقیه در استان فارس، نمایندگان مردم فارس در مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در مورد انتصاب استاندار مورد توجه رئیس‌جمهور و وزیر کشور باشد، خاطرنشان کرد: استان فارس با وضعیت موجود به استانداری بومی و شایسته مدیریت نیاز دارد.

وی تصریح کرد: باید استانداری در این استان منصوب شود که استان پهناور فارس و مشکلات آن را بشناسد و بتواند قدمی برای رفع مشکلات موجود بردارد، نه اینکه استانداری منصوب شود که تمام زمان خود را برای شناسایی استان صرف کند.

عضو مجمع نمایندگان استان فارس خاطرنشان کرد: مجمع نمایندگان استان امروز درخواست خود را مبنی بر استیضاح وزیر کشور به هیئت رئیسه ارائه کرده خواستار اعلام وصول آن شدند و در صورتی که انجام نشود، استعفا می‌دهند.

قول جهانگیری برای مذاکره با رئیس‌جمهور درباره گزینه نهایی استاندار فارس


پس از این واقعه، جعفر قادری در گفت‌و‌گو با تسنیم در شیراز، درباره استعفای نمایندگان استان فارس در اعتراض به گزینه وزارت کشور برای استانداری فارس اظهار داشت: بدین منظور ساعتی پیش با حجت‌الاسلام ‌ابوترابی‌فرد جلسه‌ای فوری تشکیل شد.

وی با بیان اینکه در این جلسه حجت‌الاسلام ابوترابی‌فرد با وزیر کشور و معاون اول رئیس جمهور تماس گرفتند، افزود: آقای جهانگیری قول صحبت با رئیس جمهور در این باره را دادند.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: نمایندگان استان فارس بعد از ظهر امروز نیز با علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، جلسه‌ای با همین موضوع تشکیل می‌دهند.

بنا بر این گزارش اوایل تیر ماه سید محمد احمدی از سمت استانداری فارس برای شرکت درانتخابات مجلس استعفا داد و وزیر کشور در حکمی خلیل رضاییان را به عنوان سرپرست استانداری فارس منصوب کرد. رضاییان پیش از این انتصاب، معاونت هماهنگی عمرانی و توسعه وبرنامه استانداری فارس را بر عهده داشت.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
اگر این استان در ده سال گذشته مدیریت قوی ای نداشته است پس چرا شما هنوز بر گذاشتن یک استاندار اصولگرا مداومت می کنید و اسیفا میدهید
Iran, Islamic Republic of
چون افساد طلبها که وضعیتشون روشنه... اینها دنبال یک استاندار اصولگرای قوی‌تر هستند
یه نگاه به متن خبر بندازین گفتن تمام افراد معرفی شده همسو با دولت بودن خداییش چطوری مطلبو میخونین؟
محمد
Latvia
قبلی هم اصلاح طلب بود نه اصولگرا که استعفا کرد !!!
نفر قبل از اون هم الان تو وزارت نیرو حسن روحانی هست!
از همه اینها که بگذریم ربطی به اصولگرا و اصلاح طلب نداره... مهم اینه که یه افراطی اصلاح طلب از یک جای دیگه، که حداقل 3سال باید کار کنه تا این استان رو بشناسه اون هم در آستانه انتخابات مجلس معنیش چیه!
قراره این استان بجای پیشرفت بره به سمت بازی های سیاسی ؟!!!
سینا
برادر اصول گرا و اصلاح طلب اصلا مهم نیست! مردم تا کی باید چوب دعوای این دوتا حزب رو بدن!!! بابا 5 میلیون جمعیت استان استاندار بومی میخوان!!! ما دیگه زیر بار استاندار غیر بومی نخواهیم رفت!!! استاندار ما چرا باید گچسارانی باشه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! گچساران!!!!!! دولت شک نکنه مطمئن باشه همونطور که احمدزاده کرمانی رو عوض کردیم این یکیرو هم بخوای بزاری یه کاری میکنیم فرار کنه با پای خودش!!!!!
Iran, Islamic Republic of
تمامی معرفی شدگان اصلاح طلب هستند
بصیر
سلام بر غیرت وبصیرتتان با مردم استان همصدا هستید
Iran, Islamic Republic of
فریدون حیاکن
س
Iran, Islamic Republic of
من شعار نمی دهم یک تیم مرکب از سه قوه بیایند و استان را بررسی کنند تا معلوم شود این استان با چه معضل مدیریتی مواجه است
Romania
میخواید سازمان ملل بیاد?استاندار باید توسط وزارت کشور تایین شود و وزارت کشور نباید زیر لار این سیاسب کاری نماینده ها بشه که فقط نگران اینده خودشونن و ترس اون دارن که استاندار جدید راه تغلب رو براونها ببنده
نواب
Romania
دوست گرامی نماینده ولی فقیه یعنی نماینده مقام معظم رهبری، یعنی رییس جمهور باید بگه چشم چه برسه به وزیر ایشون، بنده خدا هم ۵ نفر از همسوها با دولت معرفی کرده. ثالثا بیشترین تقلب در انتخابات مجلس در دولت اصلاحات بوده.
رابعا سازمان ملل غلط کرده بیاد. شما دلتو خوش نکن که با این حرفا میتونید راه ورود ارباباتونو به ایران باز کنید
آذری
کاملا" با نطرت موافقم
تقلب_ برو املاتو درست کن کوچولو بعد بیا اظهار نطق کن!!!!!!
Iran, Islamic Republic of
مگر دولت براي تعيين استاندارش بايد از افراد ديگري اجازه بگيرد؟
saeed
برو ببین تو این چند سالی که روحانی اومده چندتا استاندار عوض کرده این آخری هم فقط و فقط به خاطر مساله مطهری مجبورش کردن استعفا بده
محمد
Latvia
منم فکر میکنم دلیلش قضیه مطهری بوده و روحانی هم از روی لجبازی یک تندروی اصلاح طلب رو انتخاب کرده...
در شعار اعتدال و در عمل با خارجی ها تفریط و با داخلی ها افراط !!!
البته چند وقت پیش هم یکی از فرمانداران یکی از شهرستان های لرستان رو به خاطر مسئله امنیتی که به آقای حسن خمینی مجوز ورود نداده بود را تحت عنوان استعفا عزل کرد.فکر کنم فرماندار بروجرد بود.
البته این کار ادامه دارد هنوز...
این هم نوبره والا
ج س
Iran, Islamic Republic of
دولت اجازه نگیرد مشورت کند ۰۰۰ ولی استان بزرگ فارس استاندار نیاز دارد تا کی بدون استاندار بماند !?
Norway
مشورت دادن با تحت فشار قرار دادن فرق میکنه، شما به طرف مشورت میدی طرف مقابل هم اگر قانع شد استفاده میکنه اگر نشد هم استفاده نمیکنه.
نهایتش از مشورت استفاده نکرد وزیر رو استیضاح کنید ورای اعتماد هم بهش ندید بعدش وزیر بعدی میاد و استاندار جدید رو عزل میکنه دیگه....به همین....
United States
پ ن پ هر کاری خواست انجام بدهد فرق معنی دیکتاتوری و جمهوری را نمیدونی چیه عزیز دل
Norway
اتفاقا دیکتاتوری یعنی اعمال فشار ده نفر نماینده برای انتصاب مدیر مورد نظرشون.
نه قانون نه اخلاق حرفه ای حق اینکار رو نمیده، فقط میتونن مشورت بدند.
اولین اصل دموکراسی پایبندی به قانونه.
محمد
Latvia
بله باید از مردم فارس اجازه بگیره
ما در استانمون کسی میخوایم که اهل همینجا باشه و استان پهناور فارس رو بشناسه و بتونه خوب کار نه یک افراطی که حامی نامه جام زهر به رهبری بوده و قراره از جای دیگه ای بیاد و استان رو در آستانه انتخابات به سمت سیاست بازی و دعواهای سیاسی از نوع افراطی ببره
محسن
Iran, Islamic Republic of
برای انتصاب استاندار باید با نماینده ولی فقیه و نمایندگان مجلس هماهنگ شود؟ ببخشید دوستان ولی تازگی قانون تغییری کرده و من خبر ندارم. چرا تا الان فکر میکردم استاندار با پیشنهاد وزیر کشور و تایید هیات دولت منصوب میشه ؟
United States
خوب برای استیضاح وزیر کشور و یا سایر وزرا هم باید با رییس جمهور هماهنگ شه پس چرا باید برای یک سوال از یک وزیر داد ایشون پشت تریبون عمومی در بیاد. شما احتمالا معنی کلمه هماهنگی به گوش مبارکتون نخورده
Norway
خودت میگی "هماهنگ"، اصلا از مثال خودت استفاده میکنم. اگر با رییس جمهور در مورد استیضاح یک وزیر مشورت شد و ایشون مخالف بود مجلس باید تن بده یا باید به اون چیزی که صحیح میدونه و قانون بهش اجازه داده عمل کنه؟
محمد
نمایندگان فارس حالا بیدار شده اند که صبح پاک است کار از کار خانه گذشته آن روزی که شما در برابر برکناری مسئولین اصول گرای استان بی تفاوت بودید باید فکر امروز هم می کردید خوب دیروز سر دیگران تراشیدند امروز هم نوبت بعضی دیگر به قول خودتان ده سال استاندار خوب نداشته ایم در برابر آن استاندار تازه کاری که اولین پست مدیریتش استانداری فارس بود وحتی یکی از معاونینش سرباز وظیفه بود چرا اقدامی نکردید تا گندش در آمد
بچه فسا
Iran, Islamic Republic of
ما از نمايندگان خوددر مجلس حمايت مي كنيم.
Serbia
زودتر از اينها بايد استعفا ميدادند
محمد
من نگرانم که مسئولین شناخت کافی از استان فارس ندارند
چند ماه دیگه دو تا انتخابات داریم دولت چه فکری کرده کسی رو که تجربه استانداری رو نداره منصوب کرده.دولت هم یه باکیش هس
اسفند که استعفا دائمی داده می شدند حالا چند ماه زودتر به استقبال رفتند
جواد
اولا تمام این کار ها سیاسی بازی ...
سلام، خداکنه مجلس استعفای این نمایندگان را بپذیرد، اینها فقط فکر انتخاب شدن دوباره خودشان هستند ولا غیر، خدمت به مردم هم فقط شعار هست
علی
Netherlands
ان شاالله مجلس با این استعفا موافقت میکنه.
ياشار
اين يعني دخالت درکارقوه مجريه انتخاب استاندارازوظايف دولته نه مجلس!!! آقايان تندروکه خودتان رامجازبه دخالت درهرجا ميدانيد!!
قربانی
درود بر نمایندگان استان فارس
سرباز امام و رهبری
1- مسخره ترین کار اجازه گرفتن دولت از نمایندگان مجلس برای انجام کارهایش است..
2- مجلس وظیفه ی نظارتی دارد و می تواند در صورت علاقه وزیر کشور را استیضاح کند..
3- واقعا باید از استعفای این نمایندگان استقبال کرد و هر چه سریعتر استعفاشونو قبول کرد تا پشیمون نشدن
4- در پایان، نمایندگان استان فارس خجالتم خوب چیزیه!، زورگیری تو روز روشن؟؟؟ بیخیاال بابا
نواب
Romania
شما هول نشو وزیر کشورم استیضاح میشه، این نماینده ها به احمدینژاد استکبار ستیز رحم نکردند.
میخوای به باج دهندگان به استکبار رحم کنند.
منا
واقعا دخالت نمایندگان استان برای استعفای مقاصد شخصی است نه دلسوزی برای مردم استانشان . نماینگان محترم که استعفا داده اند بروند وبگذارند وزیر محترم کشور کارش را انجام دهد. شما تا چند ماه دیگر هیچ کاره اید.
چرا برا ی دستگیری اسید پاشان کسی ککش نمیگزد؟
ای کاش نمایندگان خراسان رضوی هم همین قدر دلسوز مردم استانشون بودن و ماهم یک دهه به خاطر مدیریت ضعیف تا به امروز این همه مشکلات در استان بویژه مشهد بزرگ و مقدس با این حجم زوار نداشتیم
ای کاش...
Iran, Islamic Republic of
این مطلب حکایت از ضعیف بودن دولت نهم و دهم دارد
درود بر نمایندگان فارس . استان فارس جایگاه تکیه زدن مستعفیان دولت جام زهر و حامیان فتنه و اصلاحات نبوده و نیست.
ناشناس
ما استاندار فارسی میخوایم،برای یک استان پهناور زشته،نمیشه که ی نفر تصمیم بگیرن،به حق پنج میلیون فارس احترام بگذارین
ما مردم شيراز نيازي به اين نمايندگان ضعيف و بي برنامه نداريم ، بچه هاي شيراز و شهرهاي اطراف ميدانند اين نماينده ها هيچ كاري براي استان نكرده اند و بهتر است استعفا بدهند
آذری
کاملا" درست میفرمایین آفرین بر شما
به نظر ميرسددر پايان دوره فعلي مجلس اين مانور تبليغاتي است .نمايندگان محترم مجلس با اين استعفاء موافقت بفرمانيد. اب از اب تكان نخواهد خورد.
احمد
چون می دونند در دور بعدی انتخابات طرفداران دولت بخاطر موفقیت هسته ای صد در صد موفق خواهند شد پیشا پیش استعفا دادن تا ابروشون نرود. چ.ن می دانند که اگر کاندیدای قوی اصلاح طلبان در فارس معرفی بشه بقیه کاندیداها هیچ شتنسی ندارن برا همین با رد صلاحیت کاندیدای اصلاح طلب یه تعداد نمایتده بیسواد خودشون را بر مردم تحمیل می کنند
صمد
این نمایندگان فقط به فکر خودشان هستند و نه مردم. اگر به خاطر مردم بود تاحالا برای توهین به همکار انها و این اختلاس ها استعفا می دادند. حرف مردم فارس با این واکنش ها متفاوت است و یقینا این نمایندگان در دور بعد باید با خانه ملت خداحافظی کنند.