يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۲

پرسپولیس از استقلال سبقت گرفت

يکشنبه ۷ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۵۹
کد مطلب: 430411
صبح شنبه برای پرسپولیسی‌ها روز متفاوتی بود زیرا در یک قرار دسته‌جمعی و با هدایت برخی افراد نزدیک به یک چهره مدیریتی - ورزشی، شعارهایی علیه مدیریت فعلی شنیده شد. البته حق با هواداران «منطقی» بود که نگران تیم‌شان بودند اما برخی از آب گِل‌آلود، ماهی خودشان را گرفتند و به جای اینکه برای تغییر اوضاع، در پی رسیدن به نتیجه‌ای مطلوب باشند، شرایط را خراب کردند.

پرسپولیس از استقلال سبقت گرفت
روزنامه خبر ورزشی
به گزارش جهان، روزنامه خبر ورزشی نوشت: با این حال، وضعیت پرسپولیس آن‌قدرها هم بد نیست. حداقل تا اینجای کار، چند گام از استقلالی‌ها جلوتر هستند.

 هنوز به كوچه پانزدهم از خيابان ليگ‌برتر نرسيده‌ايم كه از همه باشگاه‌ها، ناله بي‌پولي به گوش مي‌رسد. شرايط واقعاً بد است، يكسري مديران غيرفوتبالي طي سال‌هاي گذشته، بدون فكر كردن به آخر و عاقبت كار، قيمت فوتبال را هزاران برابر از واقعيتي كه دارد، بالا‌تر بردند اما حالا همه باشگاه‌ها به مشكل برخورده‌اند. با اين حال، پرسپوليسي‌ها با تمام بي‌پولي‌اي كه گريبان‌شان را گرفته، شروع خوبي داشتند. شنبه هفته قبل بود كه با حضور ۸ بازيكن تمرينات اين تيم استارت خورد و اين در حالي است كه استقلالي‌ها عصر ديروز تمرين‌شان را شروع كردند. سوشا مكاني، مهرداد كفشگري، بابك حاتمي، محسن بنگر، افشين اسماعيل‌زاده، فرشاد احمدزاده، مرتضي قديمي‌پور، ميلاد كمنداني، احمد نوراللهي و علي عليپور بازيكناني بودند كه كم‌كم در طول هفته به تمرينات اضافه شدند. در سمت ديگر، استقلالي‌ها صبح ديروز جلسه‌اي با حضور بازيكنان و مديريت و كادرفني جديد داشتند تا به زودي كارشان را آغاز كنند.

آبي‌ها بازيكنان اصلي خود را نمي‌شناسند. هنوز مذاكرات با بازيكناني كه قرارداد دارند، آزاد شده‌اند، حضورشان ۵۰-۵۰ است و بايد جذب شوند، به صورت جدي در استقلال شروع نشده و تنها دو خريد قطعي داشتند‌؛ جابر انصاري و محمدامين حاج‌محمدي. البته در ليست ابتدايي مظلومي، نامي از اين دو نبود و اسم نكونام، رحمتي، تيموريان و... را مي‌ديديم اما پرسپوليسي‌ها شرايط بهتري دارند. آنها اكثر بازيكنان خود براي فصل بعد را مي‌شناسند. يك حساب و كتاب ساده، اين موضوع را ثابت مي‌كند.

هر باشگاه ليگ‌برتري مي‌تواند ۱۸ بازيكن بزرگسال، ۹ بازيكن زير ۲۳ سال، ۸ بازيكن در رده جوانان و ۳ به علاوه يك بازيكن خارجي داشته باشد. سوشا، كفشگري، حاتمي، خالقي‌فر، بنگر، اسماعيل‌زاده، احمدزاده و كاميابي‌نيا به علاوه رامين رضاييان كه ديروز پرسپوليسي شده، ۹ بازيكن اين تيم را تشكيل مي‌دهند. حميدرضا علي‌عسگري، عليرضا نورمحمدي، اميد عاليشاه، مهدي طارمي، هادي نوروزي و محمد نوري نيز ظرف امروز و فردا و پس از رفع مشكلات قراردادشان، تمديد خواهند كرد. از جمع خارجي‌ها، فعلاً حضور مايكل اومانا در تيم محتمل‌تر است. در جمع بازيكنان زير ۲۳ سال نيز احمد نوراللهي، مرتضي قديمي‌پور، علي عليپور و ميلاد كمنداني قطعي شده‌اند و ۵ جاي خالي در اين ليست وجود دارد. به طور كلي ۲۰ بازيكن فعلاً در ليست قرار گرفته‌اند و پرسپوليس هنوز مي‌تواند به فعاليتش در بازار نقل و انتقالات ادامه دهد.

استقلال هنوز براي تعيين تكليف گلرهايش به قطعيت نرسيده و با اينكه مي‌گويند رحمتي گلر اول اين تيم است اما وحيد طالب‌لو و محسن فروزان هم ماندني هستند. پرسپوليس نيز اين مشكل را حس مي‌كند زيرا با وجود سوشا مكاني، برانكو به دنبال يك گلر ديگر مي‌گردد كه پاشنكوي مقدونيه‌اي، تا روز دوشنبه جواب نهايي را مي‌دهد. در سمت چپ، استقلالي‌ها احتمالاً هاشم بيك‌‌زاده را از دست مي‌دهند و پرسپوليسي‌ها نيز به دنبال مهرداد جماعتي هستند. در قلب دفاع، پرويز مظلومي تا به حال ماندن يا جدايي اميرحسين صادقي را تأييد نكرده و پرسپوليس نيز در اين پست دچار مشكل است.

در ليستي كه برانكو به باشگاه داده، دروازه‌بان، دفاع راست، دفاع چپ، هافبك تدافعي، مهاجم نوك، دفاع مياني و هافبك راست ديده مي‌شد. مهاجم و مدافع خارجي به همراه يك جاي خالي براي جذب بازيكن آزاد، ديگر خواسته برانكو بود كه باشگاه طبق همين موضوع مشغول مذاكره است. پرسپوليسي‌ها رامين رضاييان را به عنوان مدافع و هافبك راست و همچنين كمال كاميابي‌نيا را به عنوان هافبك تدافعي جذب كرده‌اند، به دنبال مهرداد جماعتي براي دفاع چپ هم هستند و البته ماجراي حضور پاشنكو يا يك گلر ديگر نيز هنوز روشن نيست. استقلالي‌ها تا همين‌جا نيز حداقل روي كاغذ و شرايط از پرسپوليسي‌ها عقب هستند اما پرسپوليس نيز جاي نگراني دارد
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *