پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱

تصاویری تازه از متهم تیراندازی چارلستون

يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۶:۱۵
کد مطلب: 429117
انتشار تصاویری جدید از متهم به قتل ۹ نفر در کلیسای سیاه‌پوستان شهر چارلستون نشان می‌دهد که وی حامی برده‌داری بوده و به برتری نژادی سفیدپوستان اعتقاد داشته است.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، تصاویری در اینترنت منتشر شده است که به نظر می‌رسد «دیلان روف» مظنون به انجام کشتار اخیر در کلیسای سیاه‌پوستان چارلستون را با اسلحه و در حال آتش زدن پرچم آمریکا نشان می‌دهد.

وی ظاهرا در تصویری دیگر، پرچم ایالت‌های حامی برده‌داری در زمان جنگ داخلی آمریکا را به دست گرفته است.

روف ۲۱ ساله، مظنون به قتل ۹ نفر در کلیسای سیاه‌پوستان شهر چارلستون در ایالت کارولینای جنوبی، در بازداشت است و روز جمعه به او تفهیم اتهام شد.

در این مجموعه عکس‌های تازه انتشار یافته، نشانه‌های آشکاری از باور روف به برتری نژادی سفیدپوستان دیده می‌شود و از جمله او در یک تصویر در حال آتش زدن پرچم آمریکا است.

این مظنون به قتل، در تصاویر متعدد دیگر، پرچم "کنفدراسیون" را در دست دارد که در دوران جنگ داخلی آمریکا، ایالت‌های جنوبی از آن استفاده می‌کردند.

در سال‌های جنگ داخلی آمریکا (۱۸۶۱ تا ۱۸۶۵) ایالت‌های جنوبی این کشور با تشکیل کنفدراسیونی تلاش داشتند که با هدف تن‌ندادن به قوانین لغو برده‌داری، از ایالات متحده جدا شوند اما ناکام ماندند.

پرچم "کنفدراسیون" در حال حاضر به عنوان نمادی از باور به برتری نژادی سفیدپوستان شناخته می‌شود که در زمان جنگ داخلی دیدگاه غالب در ایالت‌های جنوبی بود.

هنوز معلوم نیست چه کسی این تصاویر دیلان روف را روی اینترنت منتشر کرده است. اندکی پس از انتشار این تصاویر روی یک وبسایت، این صفحه از اینترنت حذف شد.

سوابق اینترنتی نشان می‌دهد که این دامنه اینترنتی در ماه فوریه، زمستان گذشته، به ثبت رسیده اما روشن نیست که چه کسی پشت این وبسایت بوده است.

پلیس فدرال آمریکا (اف‌بی‌آی) گفته است در حال انجام تحقیقاتی بر این وبسایت است.

با اطلاعات به‌دست‌آمده از این تصاویر تازه، احتمال می‌رود که در ماه‌های آوریل یا مه امسال گرفته شده باشند.

دیلان روف روز پنج‌شنبه به اتهام قتل ۹ نفر از حاضران در یک کلیسای سیاه‌پوستان فرقه مسیحی متدیست در مرکز شهر چارلستون در ایالت کارولینای جنوبی بازداشت شد.

پلیس می‌گوید این مرد جوان پیش از آن که شامگاه چهارشنبه به روی حاضران در کلیسای امانوئل آتش بگشاید، یک ساعت در کنار آنان در این کلیسا نشسته بود.

بنا به آمار در سال ٢٠١٣ در آمریکا ۳۵۶۳ جرم بر پایه تنفر ثبت شده است که از میان آنها دو سومشان جرایمی بوده که علیه سیاه‌پوستان صورت گرفته است.

کلیسای امانوئل از قدیمی‌‌ترین کلیساهای سیاه‌پوستان در ایالات متحده است.

شهر چارلستون با ١٢٠ هزار نفر جمعیت، که یک چهارم آن سیاه‌پوست هستند، به خاطر تعداد زیادی کلیسا و ساکنانی از نژادها و عقاید دینی مختلف به "شهر مقدس" شهرت دارد.






















نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *