يکشنبه ۱۳ خرداد ۱۴۰۳ - 2 Jun 2024
 
۱
۲

لرزه در قاره بحران + عکس

يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۵:۰۸
کد مطلب: 429107
یک نشریه آلمانی در تصویر روی جلد خود، بحران‌های قاره اروپا را به زمین‌لرزه‌ای تشبیه کرده است که می‌تواند آینده اتحادیه اروپا را زیر سوال ببرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، با توجه بروز اختلافات میان سران کشورهای اروپایی و شکست مذاکرات میان وام‌دهندگان اروپایی با یونان برای حل بحران بدهی‌های این کشور، نشریه آلمانی «اشپیگل» در آخرین شماره خود تیتر «لرزه» برای جلد انتخاب کرده است.

زیر این تیتر تصویری با نمادهایی که معرف کشورهای اروپایی هستند منتشر شده است؛ اروپایی که به دنبال تنش‌ها در اتحادیه اروپا از جمله ناتوانی در یافتن راهکاری برای حل بحران یونان و احتمال خروج این کشور از منطقه یورو دچار بحران شده‌ و شکاف‌های عمیقی کشورها را از هم جدا کرده است.


اشپیگل این پرسش را مطرح کرده است که این وضعیت چه هزینه‌ای دارد و در پی آن باید منتظر چه موقعیتی بود؟ اگر سیاستمداران همچنان در حل مشکلات اروپا ناتوان بمانند باید بدانند که باور مردم هم به اتحادیه اروپا به عنوان پروژه‌ای تاریخی از دست خواهد رفت.

این نشریه در عین حال که به لزوم اعمال اصلاحات تاکید کرده اما اجرایی کردن آن را دشوار ارزیابی کرده است.

بحران بدهی یونان یکی از مهمترین مسایلی است که به معضلی پیچیده در اروپا تبدیل شده است. این بحران از آنجا تشدید شد که آتن بدون انجام اصلاحات تحمیلی اتحادیه اروپا، خواستار دریافت آخرین بخش از کمک‌های مالی به ارزش ۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون یورو شد. آتن اعلام کرد در صورت عدم دریافت این کمک، اقساط مربوط به کمک‌های پیشین خود را نیز پرداخت نمی‌کند.

وزرای دارایی منطقه یورو روز پنجشنبه گذشته درباره بحران یونان نشستی داشتند که بدون دستیابی به توافق و تصمیم پایان یافت. قرار است رؤسای جمهور و نخست‌وزیران کشورهای حوزه یورو روز دوشنبه آینده نشستی فوق‌العاده در این خصوص برگزار کنند.

مسائل مربوط به مهاجرت به اروپا و بحران اوکراین از دیگر مشکلات اساسی اروپاست که رایزنی‌ها و نشست‌های پیاپی مقامات اروپایی را بدون دستیابی به نتیجه به دنبال داشته است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


هنرپیشه های آمریکایی دقیقا" در جهت اهداف استعماری کشورشون فعالند اما هنرپیشه های ایرانی در جهت اهداف استعماری آمریکا خودشون رو وقف کردن.
Iran, Islamic Republic of
ربطی به ما ندارد