شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 11 May 2024
 
۰

شکست مذاکرات مالی اروپا درباره یونان

يکشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۴ ساعت ۱۴:۰۷
کد مطلب: 432860
با شکست مذاکرات وزرای دارایی حوزه یورو برای توافق در خصوص بدهی های یونان، این مذاکرات از روز یکشنبه بار دیگر از سر گرفته می شود.
به گزارش جهان به نقل از صداوسیما، وزرای منطقه یورو روز شنبه از یونان خواستند در صورتی که این کشور خواستار آغاز مذاکرات درباره بسته سوم کمک های اقتصادی است باید فراتر از تدابیر ریاضت اقتصادی برود.

وزرای اروپایی در محل نشست فوری خود در هنگام ورود آلکسیس سیپراس نخست وزیر یونان صف کشیدند تا عصبانیت خود را درباره اقدامات اخیر یونان اعلام کردند. یونان تبدیل به کانون اساسی توجه تحلیلگران بازارهای مالی اروپا شده است.

مسئولان اروپایی پیش بینی می کنند توافق تا پایان هفته برای حفظ توان یونان برای پرداخت بدهی هایش حاصل خواهد شد با این حال دو منبع آگاه گفتند این اجماع میان هجده وزیر دیگر وجود دارد که دولت یونان باید اقدامات بیشتری صورت دهد تا کشورهای اروپایی را قانع کند بدهی های جدید خود را پرداخت خواهد کرد. گفتنی است یونان در صورتی که بسته سوم کمک های اقتصادی را دریافت کند در منطقه یورو خواهد ماند.

یونان : برخی کشورهای اروپایی خواستار توافق با آتن نیستند

خبرگزاری رسمی یونان روز یکشنبه اعلام کرد منابع دولتی در یونان می گویند « واضح است که برخی کشورهای اروپایی نمی خواهند برای نجات آتن از ورشکستگی توافقی حاصل شود».

بگفته یک منبع اروپایی چند کشور اروپایی وجود دارند که خواستار اجرای سومین طرح نجات مالی یونان نیستند. این درحالی است که به نظر می رسد ، آلمان و فنلاند قصد دارند به وضوح اعلام کنند که دیگر خواستار حضور یونان در حوزه یورو نیستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *