جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۱۰
۱۱
توجیه حذف طرح هسته‌ای؛

لاریجانی: سیب زمینی که نیست!

يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۵
کد مطلب: 429058
رئیس مجلس در پاسخ به تذکر آیین‌نامه‌ای احمد توکلی نماینده مردم تهران درباره دلیل تغییر در محتوای طرح هسته‌ای مجلس پس از چاپ در دستور کار هفتگی، توضیحاتی ارائه کرد.
لاریجانی: سیب زمینی که نیست!
به گزارش جهان به نقل از مهر، در جلسه علنی امروز مجلس احمد توکلی نماینده مردم تهران در تذکر آیین‌نامه‌ای با استناد به تبصره ۲ ماده ۱۴۶ آیین‌نامه داخلی مجلس، از تغییر در متن گزارش کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس درباره طرح «الزام دولت به حفظ حقوق و دستاوردهای هسته‌ای ملت ایران» انتقاد کرد.

وی گفت: گزارش چاپی کمیسیون تا زمانی که در دستور کار هفتگی مجلس درج نشده باشد، با موافقت هیات رئیسه قابل اصلاح است، اما پس از چاپ، در دستور کار هفتگی دیگر قابل اصلاح نیست.

توکلی ادامه داد: با وجود این ماده در آیین‌نامه، اما امروز دیدیم که همین عنوان طرح در ردیف دو دستور کار هفتگی آمده، اما با همان شماره و با عنوان جایگزین در متن آن اصلاح‌ کرده‌اند و آن را در دستور کار مجلس قرار داده‌اند.

نماینده مردم تهران در مجلس تصریح کرد: این مساله مهمی است و مردم هم منتظرند تا این طرح را که تغییر دستور آن ۹۲ درصد رای آورده‌ است، به سرانجام برسد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر توکلی، با بیان اینکه طرح هسته‌ای در دستور کار هفتگی مجلس قرار دارد، اظهار داشت: مسائلی مربوط به شورای عالی امنیت ملی است و شورا درباره آنها نظر دارد؛ ما می‌خواهیم مساله را حل کنیم، نمی‌خواهیم که مساله جدید بسازیم.

وی افزود: شورای عالی امنیت ملی، چارچوب‌هایی دارد که ما باید با آن هماهنگی لازم را داشته باشیم؛ این مساله (موضوع هسته‌ای) بحث فروش سیب‌زمینی که نیست! موضوع مهمی است، لذا باید به آن توجه کنیم.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در هیات رئیسه نیز بحث شد و قرار شد چارچوب‌های مد نظر رهبری رعایت شود، لذا باید با مشورت شورای عالی امنیت ملی این کار صورت بگیرد.

لاریجانی اظهار داشت: آنها ملاحظاتی دارند که ما منتقل کرده‌ایم، اما متاسفانه برخی از آنها رعایت نشده است.

وی اضافه کرد: چون می‌خواهیم این طرح رای بالایی در مجلس داشته باشد، شما هم باید به این قضیه کمک کنید.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
"قرار شد چارچوب‌های مد نظر رهبری رعایت شود،"

مي شود بفرماييد كجاي اين طرح با نظرات رهبري مخالف است !!!
اين طرح بر مبناي سخنان ايشان شكل گرفته است.
براي تعلل، دليلي ديگري بياوريد.
سیاح
Iran, Islamic Republic of
۹۲ در صد رای بالا نیست ?!
آقای لاریجانی شجاع باشید و نظر نمایندگان مردم را اعمال کنید ، بخدا ضرر نمی بینید ?
مردم منتظرند نمایندگانشان حرف ملت را قانون کنند و لازم الاجرا برای دولت
Iran, Islamic Republic of
یعنی شورای امنیت ملی ناظر بر مجلس است!!!!!!
بنام خدا
ما از خانواده روستای زنوزق از آذربایجان شرقی - مرند هستیم . فقر و بیکار هستیم . مدرک دانشگاهی هم داریم .اما عده ای در پروت و قدرت مست شده اند.
حسن
... این طرح تصویب نمی شه
Iran, Islamic Republic of
امان از دست این ملاحظات ...
Iran, Islamic Republic of
دولت و سنا و خزانه داری و وزارت خارجه آمریکا بلافاصله بعد از مدت کوتاهی از بیانیه لوزان، فکت شیت خود را منتشر می کنند وبا هم یک صدا یک موضع را در پیش می گیرند آن وقت ما هنوز در پیچ و خم کمیسیون سیاست خارجی و شورای امنیت و هیات رییسه مجلس و وزارت خارجه و... هستیم...
علی فرزند ایران اسلامی
Iran, Islamic Republic of
جهان عزیز سلام،چرا نظرات رو درج نمیکنی؟
چارچوب های مد نظر رهبری صریح و روشن به کرات بیان شده است،...
رئیس شورا روحانی هست؟
این طرح هم یعنی هیچ ......تمام مصوبات مربوط به شورای امنیت ملی باید رعایت بشود ...