جمعه ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 17 May 2024
 
۸
۱۸
عضو کمیسیون امنیت ملی خبر داد:

‫طرح مورد تایید ۹۲ درصد نمایندگان، از دستور کار مجلس حذف شد!‬

يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۳
کد مطلب: 429028
عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس از حذف طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای، از دستور کار امروز مجلس خبر داد.
‫طرح مورد تایید ۹۲ درصد نمایندگان، از دستور کار مجلس حذف شد!‬
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، محمد حسن آصفری عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی صبح امروز در جلسه علنی پارلمان با انتقاد از در دستور کار قرار نگرفتن طرح الزام دولت به حفظ دستاوردها و حقوق هسته‌ای ایران، اظهار داشت: روز چهارشنبه هفته گذشته برررسی طرح صیانت از حقوق هسته‌ای با رأی بالای نمایندگان مجلس به تصویب رسید و در هفته جاری هم درجانامه‌ای نمایندگان این طرح در دستورکار امروز قرار گرفته بود.

وی ادامه داد: متأسفانه در جلسه امروز وقتی دستورکار قرائت شد، این طرح حذف شده بود و در دستور کار قرار ندارد در حالی که طبق اصول قانون اساسی و موادآئین نامه داخلی مجلس طرح‌ها باید به نوبت و براساس اولویت خود مطرح شوند.

این نماینده مجلس با اشاره به تقدیر ائمه جمعه درنمازجمعه این هفته از بررسی چنین طرحی در مجلس، گفت: ملت ایران در جریان تشییع پیکر شهدای گمنام از نمایندگان خواستند که به مسئله هسته‌ای توجه کنند و روز جمعه هم ائمه جمعه برای بررسی چنین طرحی تشکر کردند و حالا جای سوال است که این طرح در دستور قرار نگرفته است؟

آصفری افزود: علی رغم اینکه این طرح در دومین دستورکار جلسه علنی امروز قرار داشت و در دستور کار چاپ شده بود اما امروز در دستور قرار نگرفت لذا رئیس مجلس نباید اجازه چنین رفتارهایی را بدهد. چرا که این موضوع بی‌احترامی به نمایندگان مجلس است لذا بهتر است که بگویید چه کسانی پشت پرده تصمیم می‌گیرند که ما نمایندگان هم مطلع شویم.

به گزارش تسنیم، پس از بیان این تذکر، اکثر نمایندگان مجلس موافقت خود را با چنین تذکری بیان کردند.

حجت الاسلام محمدحسن ابوترابی فرد نایب رئیس اول مجلس که ریاست صحن علنی را برعهده داشت درپاسخ به این تذکر گفت: با توجه به اینکه در حال حاضر طرح استانی‌شدن انتخابات در دستور کار است لذا ابتدا باید بررسی این طرح تمام شود و پس از آن طرح الزام دولت به حفظ دستاوردهای هسته‌ای در دستور کار قرار گیرد.

وی افزود: همانطور که مستحضرید روز چهارشنبه تقاضای تغییر دستور صحن علنی با رأی مثبت ۹۲ درصد نمایندگان تصویب شد و طرح صیانت از حقوق هسته‌ای در دستور کار قرار گرفت باید ابتدا بررسی طرح استانی شدن به پایان برسد و سپس طرح صیانت از حقوق هسته ای در دستور کار قرار گیرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
هر روزی که از این دسته گلها اتفاق می افتد...تشریف ندارند جالب نیست؟
Iran, Islamic Republic of
بررسی طرح مذکور پس از پایان مذاکرات و احتمالا امضای توافقنامه دیگر به چه دردی میخورد؟
آیا تصویب طرح استانی شدن و دوباره انتخاب شدن برای آقایان اینقدر اهمیت دارد که مهمترین طرح پیش روی مجلس را کنار بزنند؟
مجمدی
حیلی جالب است ، آمریکا که در این توافق چیزی برای از دست دادن ندارد از چند ماه پیش طرحی را در مچلسش تصویب میکند که این توافق حتما باید به مجلس بیاید و به تصویب برسد ، آنوقت ما که در حال از دست دادن همه چیزمان هستیم طرح نیم بندی هم که به مجلس میاید فورا از دستور خارج میشود ؟؟!! آقایان نماینده پس عزت و ایستادکیتان چه شد ؟ میدانید متاسفانه دارید توسط دشمن مدیریت میشوید بدون آنکه خود متوجه شوید . تا دیروز که نا محرم بودید و اطلاعی از مذاکرا هسته ای به شما داده نمیشد حالا که طرح آورده اید و دولت را موظف به ارائه همه مسائل مذاکرات کرده اید اینگونه به بازی گرفته شدید .!! بدامید اگر چنین اتفاقی بیافتدد مردم شما را نخواهند بخشید. هم در این دنیا و هم در آن دنیا مسئولید .
تحریمیم می فهمی
Iran, Islamic Republic of
انتظاری بیشتر از این از این مجلس نمیره
تحریمیم میفهمی
Iran, Islamic Republic of
یعنی چه؟!
باز هم لابی گری و....
نمایندگان محترم دستاوردهای هسته ای بودجه استانی نیست که برای آن چونه زد و با من بمیرم تو بمیری بالا پایین کرد ....هسته ای است . هسته ای هسته ای هسته ای
یاسر
Iran, Islamic Republic of
تاانموقع اگر حقوقی باقی مانده باشد!
Iran, Islamic Republic of
لطفا به نمایندگان توهین نکنید یعنی 92درصد نمایندگان افراطی هستند
reza
باورم نمیشه
حیف و صد حیف شهید احمدی روشن که برا آ... مثل شما رفت جون داد
مجلسی ها دارن چیکار میکنن به خاطر یک رای؟؟؟؟
رهبرم شرمنده ایم
شرمنده
جمشید
Iran, Islamic Republic of
اقدام ارزشی و قابل تقدیر نمایندگان این طرح بود آنهم از دستور حذف شد !?
مجلس چه خبر است !? نمایندگان ارزشی، ما انتظار داریم شما جلو زیاده طلبی آمریکا را بگیرید !
حامد
Iran, Islamic Republic of
طرحی که با این صلابت از سوی هیات رییسه حذف بشه معلومه آخرش چی از آب در میاد.
ای بابا ...... باز کی پشت پرده این جریان است ؟ یعنی ما از این آمریکاییها کمتریم که مجلس آنها قرار است متن توافق را تایید کند ؟ خدایا در این ماه مبارک همه آنهایی که قصد خیانت به این مملکت را دارند رسوا بفرما
Iran, Islamic Republic of
وقتي گفته شد ساكتين فتنه در امتحان فتنه مردود شدند، برخي ناراحت شدند.
حال مي بينيم كه همان ساكتين فته در حال لابي با دولت و زمين گذاشتن خواست نمايندگان و مردم هستند !!!
دیگر به این مجلس امیدی نیست. خداوند در مورد مجلس آینده بهمان رحم کند. کجایی شهید مدرس؟
برای دولت ومجلس انتخابات مهم است نه دستاوردهای هسته ای
تصویب دستاوردهای هسته ای شجاعت می خواهد که مجلس ندارد
حسن
خدایا به داد این کشور شیعه برس
Iran, Islamic Republic of
«کسی تصور نکند که ما راه سازش با جهانخواران را نمیدانیم. ولی هیهات که خادمان اسلام به ملت خود خیانت کنند!... اگر بند بند استخوانهایمان را جدا سازند، اگر سرمان را بالای دار برند، اگر زنده زنده در شعله‏ های آتشمان بسوزانند، اگر زن و فرزندان و هستیمان را در جلوی دیدگانمان به اسارت و غارت برند هرگز امان نامه کفر و شرک را امضا نمی‏ کنیم.» (صحیفه امام، ج‏21، ص: 98)
دلواپس دلیری
Iran, Islamic Republic of
چطوره بعد از 10 تیر بررسی بشه مثل نوش دارو بعد مرگ سهراب!