دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

تندیس شهید هسته‌ای ساخته می‌شود

يکشنبه ۳۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب: 428993
رئیس حوزه هنری استان زنجان از ساخت تندیس دکتر شهید شهریاری به سفارش حوزه هنری زنجان خبر داد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حمیدرضا اسماعیلی عصر امروز در بازدید کارگاه هنرمند مجسمه ساز و کاریکاتوریست زنجانی اظهار کرد: استان زنجان مهد تربیت بسیاری از هنرمندان است.

وی با اشاره به اقدامات هنری انجام شده در استان زنجان در زمینه معرفی شخصیت‌های شهیر استان اضافه کرد: اصل موضوع باید معرفی شخصیت و ترسیم افق آینده به نسل بعدی باشد.

رئیس حوزه هنری استان زنجان ادامه داد: لازمه ارائه اثر مطلوب مطالعه و انجام تحقیقاتی در زمینه اثر تولیدی است.

در این بازدید کاریکاتوریست زنجانی به معرفی آثار ساخته شده پرداخت و اظهار کرد: آثار هنری ساخته شده شامل مفاخر و شخصیت‌هایی در سطح بین‌الملل، کشور و استانی بود.

علی چراغی همچنین به تندیس در حال ساخت خود اشاره کرد و گفت: تندیس استاد شهید دکتر مجید شهریاری به سفارش حوزه هنری استان زنجان در حال ساخت است.

وی با بیان این که اتود اولیه آن توسط حوزه هنری تایید و مراحل بعدی آن در حال انجام است، افزود: اثر مذکور در حدود ۶۰ سانتی‌متر در حال ساخت است.

این هنرمند زنجانی ادامه داد: پس از ساخت مرحله گلی و قالب‌گیری آن، در نهایت تندیس برنزریزی شده و این مراحل حدود یک ماه به طول خواهد انجامید.

وی در توضیح اثر در حال تولید خود چنین اظهار کرد: تندیس در حالت نشسته شهید شهریاری و چهره وی تداعی بخش آسوده خاطر بودن وی از آینده کشورمان ایران است.

گفتنی است، ساخت تندیس شبیه‌ساز و مستند استاد شهید دکتر مجید شهریاری در راستای جشنواره آثار و تولیدات مراکز استانی و جشنواره ایران ۱۴۰۴ به سفارش حوزه هنری استان زنجان است.

گفتنی است، رئیس حوزه هنری استان زنجان از کارگاه هنرمند مجسمه‌ساز و کاریکاتوریست زنجانی به همراه اکبر اماملو مسئول واحد هنرهای تجسمی حوزه هنری از کارگاه هنرمند مجسمه ساز و کاریکاتوریست زنجان، علی چراغی بازدید کردند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *