پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۰

تعطیلی آخرین پناهگاه سازمان‌ملل درنوارغزه

جمعه ۲۹ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۱:۱۰
کد مطلب: 428654
سازمان ملل متحد روز پنجشنبه از تعطیلی آخرین پناهگاه این سازمان در نوار غزه که فلسطینی های آواره شده در حمله تابستان گذشته رژیم صهیونیستی به این باریکه از آن استفاده می کردند، خبر داد.
به گزارش جهان، واحدمرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه خبرداد: جنگ تابستان گذشته باعث بی خانمان شدن یکصد هزار فلسطینی ساکن نوار غزه شد. این افراد مجبور شدند در مدارس متعلق به آژانس امداد و اشتغال سازمان ملل برای فلسطینی ها (آنروا) پناه بگیرند.

عدنان ابوحصنه سخنگوی آنروا گفت حدود سی خانواده فلسطینی پناهگاه متعلق به مدرسه بحرین را که در غرب شهر غزه قرار دارد، ترک کردند. در این پناهگاه، حدود یک هزار و یکصد نفر زندگی می کردند.

به گفته وی، این آخرین ساختمان متعلق به سازمان ملل بود که به عنوان پناهگاهی برای اقامت آوارگان نوار غزه به کار می رفت.

ابوحصنه افزود آنروا به هر خانواده بین هشتصد تا هزار دلار داد تا برای تهیه مسکن موقت خود در ماه های آینده هزینه کنند.

وی افزود میزان پولی که این آژانس می تواند در آینده به خانواده های فلسطینی اختصاص دهد به میزان کمک های دریافت شده بستگی خواهد داشت.

آنروا اعلام کرده است بازسازی ده ها هزار خانه ای که در تهاجم تابستان گذشته اسرائیل به نوار غزه تخریب شد هنوز آغاز نشده است. در اوج حملات اسرائیل به نوار غزه، حدود ۳۰۰ هزار فلسطینی آواره در حدود ۹۱ مدرسه آنروا پناه گرفته بودند. برخی از این مدارس نیز از حملات اسرائیل در امان نماند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *