دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۳
۲۶

ورود کلیه بانوان به سالن والیبال ممنوع شد

چهارشنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۱۱
کد مطلب: 428412
ورود کلیه بانوان به سالن‌های والیبال در دیدار تیم‌های ملی ایران و آمریکا ممنوع اعلام شد. این اتفاق درحالی رخ داده که قطعا این مهم بر میزبانی ایران در رقابت‌های سطح یک لیگ جهانی والیبال تاثیرگذار خواهد بود.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، ورود کلیه بانوان به سالن‌ ۱۲ هزار نفری آزادی در طول مسابقات لیگ جهانی ممنوع شد. منابع خبری نزدیک به خبرنگار ما در فدراسیون والیبال ضمن تایید این خبر، اعلام کردند که تمهیدات ویژه‌ای برای رفت و آمد و خدمات رفاهی تماشاگران در نظر گرفته شده است و بلیت‌های مسابقات والیبال ایران و آمریکا نیز از طریق اینترنت به فروش رسیده است.

پیش از این گفته شده بود فدراسیون والیبال تدبیری برای ورود تعداد مشخصی از تماشاگران خانم با کارت شناسایی مخصوص اتخاذ کرده است، اما این موضوع با واکنش تندی از سوی برخی جریانات همراه شد به طوری که روز گذشته (سه شنبه) در حاشیه مراسم تشییع پیکر شهدای غواص برخی با در دست داشتن پلاکاردهایی از مردم برای اعتراض گروهی نسبت به حضور بانوان در مسابقات والیبال دعوت می‌کردند.

‌البته فدراسیون والیبال روز گذشته اعلام کرده بود که خرید بلیت برای خانم‌ها دیگر امکان پذیر نیست.

این در حالی است که ناظران فدراسیون جهانی والیبال حساسیت ویژه‌ ای روی حضور خانواده‌ها در مسابقات لیگ جهانی والیبال دارند.

فدراسیون جهانی والیبال با تک جنسیتی شدن محیط های ورزشی به شدت مخالف است و مسئولان بلند پایه این فدراسیون قبلا متذکر شده بودند که در صورت تک جنسیتی شدن سالن‌های والیبال در ایران و ممانعت از ورود خانم‌ها به ورزشگاه، ایران از میزبانی در سطح یک لیگ جهانی والیبال محروم خواهد شد.

تیم ‌ملی والیبال ایران از ساعت ۲۱ روزهای ۲۹ و ۳۱ خرداد ماه (جمعه و یکشنبه) میزبان تیم ‌ملی والیبال آمریکا خواهد بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محرومييت نيست اين مصونييت هزاران زن ومادر ايراني است جهان در انتخاب تيتر موذيانه عمل كرده است
خوب شما به فکر مصونیت مادر و خواهرت هستی نذار اونا برن. با بقیه چیکار داری؟
حمید
ما این همه شهید دادیم تا این قرتی بازی رو راه بیاندازید . خواهر خودت زن خودت بره اونجا ی.....؟؟؟ بی غیرت .
لوطی
غیرت ایرانی میگه: خواهر و مادر شما خواهر و مادر من هم حساب میشن و همانطور که از خواهر و مادر خودم حمایت میکنم و نمیذارم کسی نگاه چپ بهشون داشته باشه باید برای خواهر و مادر بقیه ایرانی ها هم همینطور باشم داداش
Iran, Islamic Republic of
منفی
دقیقا
واقعا براتون متاسفم .نمی دونم این تعصب های نا به جای شما تا به کی می خواد ادامه پیدا کنه؟!!
اگر فضای مناسبی برای حضور بانوان باشد چه دلیلی دارد که مانع حضورشون شویم. چرا با سر و صدا های و شلوغ بازی اقلیتی رای خودشون رو به همه تحمیل می کنن.
Iran, Islamic Republic of
چرا همچین مساله آسانی را سخت می گیرند، این کار با مدیریت صحیح امکان پذیره و مطمئنا میشود اجرایی کرد به طوریکه در راستای مذهب و دینمون باشه
حمید
چرا فکر می کنید سخت می گیریم . شما ها بی غیرتید . این غیرت منردم هم که دیروز تو تشییع پیکر شهدا اومدن زن و مرد چادری و مانتویی با حجاب و بی حجاب با اون همه آدم این غیرت ایرانی هست تو و امسال...بی غیرتتون
زهرا
سلام . براتون متاسفم چراباید تو جامعه ای که این همه شهید داده و این بی بنده باری ها باشه زنان به جاهای ورزشی که مرد ها هستند بیایند . شما مردا مثلا غیرت دارید ؟؟ خاک بر سرتون به مادرم زهرا قسم . نفرینتون می کنم با این طرز فکرتون . من از سادات هستم شما ها ببرای ما هم احترام قائل نیستید و به روح برادر شهیدم قسم به مادرم خانم زهرا(س) قسم ازتون نمی گذرم با این طرز فکر غلططون شما ها جامعه اسلامی دارید تبدیل می کنید به اروپایی . من و هم سن و سال های من با همین چادرمون نمی ذاریم این اتفاق بیافته نمی ذاریم این بی بنده باری ها صورت بگیره . تا آخرین قطره خونمون پای آرمان هامون ایستادیم پای ولایت ایستاده ایم
سعید
درود بر خواهر مسلمانی که غیرتش از بعضی مردنما ها بیشتره . درود بر خواهران پیرو زهرا(س) خواهرم مطمئن باش تا وقتی بوی شهید و عطر ولایت در این سرزمین هست ما برادران شما نمیگذاریم این بی غیرتی ها در سرزمین امام زمان رواج پیدا کنه. مگر اینکه ما همه شهید بشیم اونوقت هر غلطی که خواستند بکنند. درود بر شهدا
خوب خدا رو شکر. خطر از بیخ گوش اسلام رد شد.
واین یک پیروزی بزرگ برای ایران . حتی بزرگتر از شکست ربا خوارن است . تبریک به من تبریک به تو ...
احمدی
عده ای متخصص همه چیز منجمله مذهب هم شده اند و فتوا هم میدهند. بقیه هم که بیخیال مصونیت مادر و خواهرشانند! کمی داشتن غیرت هم آدم را نمیکشد.
همین که آن آقا بر خلاف صریح روایت الدنیا سجن المومن نظر میدهد و بهشت دنیا و آخرت را بهم پیوند میدهد بس است. دیگر شماها کوتاه بیایید و یکبار هم شده از متخصصین دین شناس (مراجع تقلید) سوال کنید.
ما تابع مرجعیتیم نه هوا و هوس خارجی ها
Iran, Islamic Republic of
جهان نیوز عزیز این کارهارو نکن
United States
واقعا فکر میکنید قرار با تماشاچیان خانم چه برخودی بشه که میترسن مجوز بدن
به خدا ما تو جامعه داریم با هم مسالمت آمیز رفتار میکنیم و هم دیگه رو هم نمی خوریم
مرتضی
خوب بیشتر کاربران فضای مجازی جوان هستند و از عواقب بد حضور بانوان در سالن های ورزشی و هتک حرمت و کرامت زنان توسط خود آنها و به تبع آن توسط آقایان ، کم توجه هستند. حفظ احکام الهی اولی تر از هر تصمیم و خواهش دیگری است.
حامد
Iran, Islamic Republic of
این انصار حزب الله موقع اختلاس ها کجان؟؟؟؟
مراجع موقع اختلاس ها کجان؟؟؟
زورشون به اونها نمیرسه ولی همیشه زورشون به جوون ها میرسهههه
راه رو همین جوری بریم....
یک معلم
Iran, Islamic Republic of
آقا جان اگر مسلمونید پا روی احساسات و دلتون بذارید. اگر دینتون میگه نه یعنی نه. از دین اونایی رو قبول دارید که مطابق میلتون باشه؟ اگر مطابق میلتون نبود بده؟ شما برای درد و بیماری میری پهلو متخصص. دارو که داد چون و چرا نمی کنی. آخه اینقدر دین بی در و پیکره که هرکی خواست مطابق میلش عمل کنه. مگر دین عقده ایه. مثلا نمی خواد ما شاد باشیم؟! اگر چیزی را میگه نه حتما به نفع ماست. دکتر میگه اینو نخور تو هم خیلی دوست داری ولی اون میدونه به ضررته میگه نخور. بخوری یا در جا میمیری یا کم کم. پای لخت و دست لخت نامحرما را دیدن با شورت خیلی کیف داره؟ بالا پریدن و افتادن روسری و آستینا پایین افتادن و اتفاقات دیگه ای که نمیشه گفت خیلی کیف داره. به اندازه کافی تشویق کننده هست. شما نرید هیچ آسمون به زمین نمی افته. بابا یک کم هم برای دینمون و فرهنگمون احترام قائل باشیم. شما برو تخت جمشید اگر یک سرباز هخامنشی پیدا کردی که شلوار نداشته باشد و لباسش تا مچ آستین نداشته باشد و ریش نداشته باشد من اسممو عوض می کنم. اما والریانوس که اسیر شده را ببین دامن پوشیده و شورت و از بازو به پایینش هم برهنه اس. صورتش هم صاف. برهنگی مال فرهنگ هلنیسم و یونانی و رومی است همین فرهنگی که در غرب الان رایج است. فرهنگ ایرانی ما (بحث اسلام نمی کنم) پوشیدگی و حیا بوده است. اگر به ایرانی بودنتان هم می نازید نباید از این کار ها خوشتان بیاد و تشویقش کنید. اگر همه دنیا هم بدشون بیاد بیاد. اگر مسلمونید و پیرو مولا علی که دیگه هیچ. حتی اون خانمهایی هم که اون پایین دور زمین می شینند برای نمی دانم چه کاری خودشون را خفیف و سبک می کنن. خلاف شرع هم هست. مقام زن که عروسک شدن و هو کردن و این کارا نیست. یک کم به فکر مرگ هم باشیم و جواب شب اول قبر. مگه هر چه این مسوولین میگن وحی منزله؟ فردای قیامت که نمی تونی آقای فلانی گفت کردم میگند مگه مرجع تقلید نداشتی. یا مگر رهبری گفت که کردی. راستش را خود زبانت میگه. میگه دلم می خواست. اگر ای کارا اون دنیات را آباد می کنه اصرار کن و گرنه دست بکش.
کجای دین گفته نههههه؟!!!
اثبات کن
حسین
Iran, Islamic Republic of
اینایی که منفی دادند چه جور آدمهایی هستن؟!!!!!!!
Serbia
جز تاسف چیز دیگه ای نمیشه گفت
سینا
به نظر من اینکار ما دقیقا مشابه عدم اجازه رانندگی زنان در عربستانه!!!
سعید
جهان جان! لطفاً درست تیتر بزن و تیترهای مغرضانه غربی رو عیناً ترجمه نکن! ورود بانوان به سالن های ورزشی به هیچ وجه ممنوع نیست! همان طور که ورود آقایان به سالن های ورزشی ممنوع نیست! منتها همانطور که آقایون اجازه ورود به سالن های ورزشی بانوان رو ندارند (و هیچ کسی هم نه در ایران و نه در خارج از کشور نسبت به این مسئله اعتراضی نداره و رشته های ورزشیمون رو تعلیق و توبیخ نمی کنه، البته فعلاً!!!) خانم ها هم اجازه ورود به "سالن های ورزشی آقایون" رو ندارند. حالا چون غربی ها اومدند، اختلاط های غیرعقلانی رو در همه زمینه ها مخصوصاً ورزش آزاد گذاشتند، ما هم باید کورکورانه ازشون پیروی کنیم و بیخیال فرهنگ و اعتقاداتمون بشیم!؟ مراجع تقلید رو تندرو بدونیم و مانع آزادی های اجتماعی!؟ من موندم که یعنی واقعاً از بین این همه متخصص رسانه ای و اجتماعی، یه نفر نمی تونه بفهمه که همه این اخبار و مسایل از کجا آب می خوره؟ نمی تونه یه مقاله منصفانه بنویسه و روشنگری کنه در این باره (حداقل با یه عنوان درست که اختلاط زن و مرد در سالن های ورزشی قدغنه، نه ورود بانوان به ورزشگاه ها!) یا اینکه خیلی ها هستند و می فهمند و می دونند، اما دستشون با اونور آبی ها تو یه کاسه است!؟ سوالی که برام پیش اومده، اینه که اگه ما ورود بانوان به محیط های ورزشی آقایون رو آزاد کنیم، همه مشکلات غربی ها با ما حل میشه و دیگه تهدیدی برای ورزش هامون نخواهدبود؟ یا اینکه بعدش به خاطر جدا بودن جایگاه های بانوان و آقایان تهدید به تعلیق و توبیخ خواهندکرد؟ و بعدش به خاطر الزامی بودن رعایت حجاب برای بانوان در محیط های ورزشی!؟ و بعدش داستان های دیگه! و نهایتاً کار به جایی خواهدکشید که به خاطر جدا بودن استخرهای شنای خانم ها و آقایان، تهدید به تعلیق ورزش و طرد شدن از جامعه جهانی خواهیم شد و لابد ما هم با آغوش باز از این آزادی اجتماعی(!) و تساوی حقوق زن و مرد(!) استقبال خواهیم کرد از این اختلاط ها....
بابا انصار جان راه دیگه برای مطرح کردنت پیدا کن حالا چند تا خانم هم بیان توی ورزشگاه خوب چی؟
دین مردم اینقدر ضعیف شده؟
بابا ... ابرو برای ما نزاشتین شما