سه شنبه ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 14 May 2024
 
۱
۲

استیضاح فانی متوقف نمی‌شود

پنجشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۱۷:۳۰
کد مطلب: 427376
رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس با اشاره به جریان‌سازی‌ها در مورد اعلام وصول استیضاح وزیر آموزش و پرورش گفت: هیچ یک از استیضاح‌کنندگان وزیر آموزش و پرورش امضای خود را پس نخواهد گرفت و روال کار به استیضاح ختم خواهد شد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سیدحسین نقوی‌حسینی نماینده مردم ورامین در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مسائل پیش‌ آمده در خصوص استیضاح وزیر آموزش و پرورش در مجلس گفت: روز گذشته در شبکه‌های اجتماعی حملات زیادی به مجلس شد که بناست استیضاح در مجلس به بن‌بست کشیده شود و موضوع تغییر آیین نامه و امثال این مسائل بهانه‌های جدید برای این امر است.

وی اضافه کرد: اکثریت نمایندگان مجلس به تبع خانواده یک میلیون نفری فرهنگیان به استیضاح وزیر آموزش و پرورش اعتقاد دارند و از ۶۳ نفری که پای استیضاح را امضاء کرده‌اند هیچ‌کس امضای خود را پس نخواهد گرفت.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس اظهار داشت: قطعاً‌ روال کار کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در مورد وزیر آموزش و پرورش به استیضاح ختم خواهد شد و اعلام وصول استیضاح از سوی هیأت رئیسه صورت خواهد گرفت.

نقوی خاطر نشان کرد: این تصور ایجاد نشود که بهانه آیین‌نامه باعث کأن لم یکن شدن استیضاح می‌شود و یا استیضاح متوقف خواهد شد. استیضاح حتماً انجام می‌شود و کار کمیسیون آموزش تنها استیضاح را یک هفته به تأخیر خواهد انداخت.

وی افزود: استیضاح وزیر آموزش و پرورش تاکنون در ۳-۲ مرحله تهیه شده و این مرتبه سوم بود که بالأخره استیضاح از سوی هیأت رئیسه اعلام وصول شد.

رئیس فراکسیون فرهنگیان مجلس اظهار داشت: در روز سه‌شنبه هفته گذشته در اعلام وصول استیضاح اشتباهی از سوی هیأت رئیسه مجلس صورت گرفت و آن این بود که استیضاح در چهارچوب آیین‌نامه قبلی مجلس اعلام وصول شد و این در حالی است که آیین‌نامه اصلاح شده و طبق آیین‌نامه جدید و پیش از اعلام وصول استیضاح باید از سوی هیأت رئیسه به کمیسیون تخصصی ارجاع داده شود و کمیسیون تخصصی یک هفته فرصت دارد تا جلسه مشترک بین وزیر و استیضاح کنندگان را برگزار و اگر استیضاح کنندگان همچنان بر استیضاح تاکید داشتتند، کمیسیون گزارش خود را به هیأت رئیسه اعلام و هیأت رئیسه استیضاح را اعلام وصول می ‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


محمد
می شود نمی شود می شود نمی شود.........
بازی با نهاد تعلیم وتربیت و معلمان
آموزش وپرورش قبل از انقلاب وزرایی همچون ملک الشعرای بهار عیسی صدیق پرفسور محمود حسابی داشته بعد از انقلاب شهیدان رجایی و باهنر و آقای نجفی سکاندار این وزارت بوده اند
حالا به کجا رسیده ایم؟
United States
افرین