يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۰

سازمان ملل: ایران تحریم‌ها را دور نزده

چهارشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۴۵
کد مطلب: 427096
هیئت نظارت بر اجرای تحریم‌های ایران در سازمان ملل با اعلام اینکه مورد تازه‌ای از نقض یا دور زدن تحریم‌های ایران به این کمیته گزارش نشده، مدعی شد که ممکن است کشورها از بیم لطمه به مذاکرات هسته‌ای، از گزارش این موارد خودداری کرده باشند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، ناظران سازمان ملل متحد که مأمور گزارش در مورد روند اجرای تحریم‌های شورای امنیت علیه ایران هستند، روز سه‌شنبه اعلام کردند که هیچ مورد تازه‌ای از نقض تحریم‌ها گزارش نشده است.

این هیئت که مأموریت آن تا نیمه سال ۲۰۱۶ نیز تمدید شده است، با وجود نبود موارد جدید، ادعا کرده است که احتمال دارد کشورها با وجود مشاهده نقض یا دور زدن تحریم‌ها، از گزارش آن به این کمیته شانه خالی کنند.

به نوشته پایگاه بلومبرگ، در بخشی از گزارش این هیئت آمده است: «وضعیت کنونی گزارش‌دهی می‌تواند یا بازتابی از کاهش فعالیت قاچاقی طرف ایرانی و یا حاصل یک تصمیم سیاسی از سوی برخی کشورهای عضو برای خودداری از گزارش به دلیل جلوگیری از اثرات منفی احتمالی بر مذاکرات جاری (هسته‌ای) باشد.»

این کمیته در گزارش خود تائید کرده است که تهران «تعهدات خود را اجرا کرده است»، با این حال تلاش نموده پایبندی کامل ایران را زیر سوال ببرد.

هیئت ناظران سازمان ملل با ادعای سفرهای خارجی سردار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، که در فهرست تحریم‌ها قرار دارد، نوشته است که با این وجود هیچ کشوری این مسئله را گزارش نکرده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *