سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۱

ضعیف‌ترین نتایج ۱۸ سال اخیر جودو

چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۰
کد مطلب: 423582
تیم ملی جودوی ایران یک مدال برنز در مسابقات قهرمانی آسیا کسب کرد که این نتیجه‌ در کنار مسابقات سال ۲۰۰۹، ضعیف‌ترین نتیجه‌ ۱۸ سال اخیر ایران در مسابقات قهرمانی آسیا است.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا، مسابقات جودوی قهرمانی آسیا از سال ۱۹۶۶ آغاز شد و تیم ایرانی در ادوار مختلف موفق به مدال آوری شده است.

بیست و پنجمین دوره این مسابقات در کویت برگزار شد که تیم ایران توانست تنها یک مدال برنز توسط سعید ملایی بگیرد.

این نتیجه‌ ضعیف‌ترین نتیجه‌ ۱۸ سال اخیر جودوی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا به شمار می‌آید. تیم ایران سال ۱۹۹۷ در مسابقات قهرمانی آسیا هیچ مدالی نگرفت و بعد از آن یعنی از سال ۱۹۹۹ تا ۲۰۱۵ در هر دوره از مسابقات که شرکت داشت(بجز ۲۰۰۹) بیشتر از یک مدال گرفته بود.

البته سال ۲۰۰۹ هم تیم ایران فقط یک مدال برنز توسط احسان رجبی کسب کرد که آن نتیجه‌ هم در کنار مسابقات امسال ضعیف‌ترین نتیجه‌ در سال‌های اخیر به شمار می‌رود.

** یازدهمی ایران در آسیا

تیم ایران در سال ۲۰۱۵ با تک مدال برنز سعید مولایی و دو مقام هفتمی بین ۱۸ تیم که موفق به مدال آوری شدند در مکان یازدهم قرار گرفت. ژاپنی‌ها با شش مدال طلا، سه نقره و پنج برنز قهرمان شدند.

** ایرانی ها حدود ۵۰ دقیقه روی تاتامی آسیایی

تیم پنج نفره ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در کویت در مجموع ۴۹ دقیقه و ۱۶ ثانیه روی تاتامی حضور داشت. بیشترین زمان حضور مربوط به سعید ملایی است که به مدال برنز رسید و کمترین حضور هم مربوط به محمد محمدی است که پنج دقیقه (فقط یک مبارزه) دوام آورد.

مهدی فتحی پور در وزن ۷۳ – کیلوگرم شش دقیقه و دوازده ثانیه (در دو مبارزه) روی تاتامی بود.

جواد محجوب هم که مدال آور طلایی ایران در مسابقات قهرمانی آسیا در تایلند ۲۰۱۳ بود در این دوره فقط پنج دقیقه و ۳۲ ثانیه دوام آورد و حذف شد تا روند نزولی‌اش را ادامه دهد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *