دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۰

گسترش همکاری‌های تهران و مسکو

چهارشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۰۳
کد مطلب: 423563
در دیدار رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با معاون بین‌الملل شهردار مسکو، طرفین بر گسترش روابط میان شهرهای تهران و مسکو در زمینه‌های مختلف فرهنگی، عمرانی، فناوری‌های نوین و بهداشت شهری تأکید کردند.
به گزارش جهان به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، این دیدار روز سه‌شنبه ۲۹ اردیبهشت در محل شهرداری مسکو برگزار شد و دکتر محمود صلاحی با اشاره به اراده مقام‌های عالی دو کشور برای توسعه روابط همه‌جانبه، ضرورت و اهمیت گسترش روابط میان دو پایتخت و تأثیر آن در تأمین منافع شهروندان و تحکیم روابط میان ملت‌ها را مورد تأکید قرار داد و گفت: ما آماده گسترش همکاری در همه زمینه‌ها هستیم، چون توسعه روابط میان دو شهرداری را برای طرفین و شهروندان دو پایتخت کاملا ضروری، پراهمیت و سودمند می‌دانیم.

وی با تشریح ساختار شهرداری تهران و نقش شورای شهر در اداره پایتخت ایران، به ظرفیت‌های گسترده شهرداری تهران در توسعه این شهر به ویژه در حوزه عمرانی و فرهنگی اشاره کرد. رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران با برشمردن برخی طرح‌ها و دستاوردهای بزرگ عمرانی و فرهنگی تهران از جمله اعطای جایزه به شهرداری تهران در اجلاس سازمان کلانشهرهای جهان برای احداث دریاچه خلیج فارس و همچنین دریافت جایزه جهانی مدیریت پروژه برای تونل نیایش و بزرگراه طبقاتی شهید صدر به عنوان چهارمین ابرپروژه‌های جهان در سال ۲۰۱۴، ظرفیت‌ها و فرصت‌های واقعی برای همکاری میان دو شهر را بسیار فراتر از سطح فعلی همکاری‌ها دانست.

در این دیدار که با حضور علیرضا صانعی کاردار سفارت جمهوری اسلامی ایران و رضا ملکی رایزن فرهنگی ایران در روسیه برگزار شد، دکتر صلاحی با توجه به شرایط و فرصت‌های جدید همکاری و اراده شهرداران تهران و مسکو برای گسترش همکاری‌ها، بر ضرورت بازنگری ساختار و محتوای پیمان خواهرخواندگی دو شهر و تجدید این پیمان تأکید کرد. وی با ابلاغ سلام گرم دکتر محمدباقر قالیباف شهردار تهران به همتای روسی خود، از تمایل و آمادگی شهردار تهران برای میزبانی از شهردار روسیه خبر داد و دعوتنامه دکتر قالیباف را به معاون بین‌الملل شهردار مسکو تقدیم کرد.

سرگئی چرمین معاون بین‌الملل شهردار مسکو هم ضمن خیرمقدم به دکتر صلاحی و هیات همراه، بر ضرورت توسعه همکاری‌های همه‌جانبه میان شهرهای مسکو و تهران از جمله در زمینه شهرسازی، حمل و نقل، فرهنگی، فناوری‌های نوین شهری و بهداشت شهری تأکید کرد و خواستار توسعه همکاری مستقیم میان سازمان‌ها و شرکت‌های تابعه دو شهرداری با یکدیگر شد.

وی با اشاره به اینکه تهران و مسکو دو کلانشهر فرهنگی دنیا محسوب می‌شوند، توسعه همکاری‌های فرهنگی میان دو شهر را ضروری و مهم دانست و مراتب تمایل و خرسندی شهردار مسکو را برای دعوت از دکتر قالیباف اعلام کرد. معاون بین‌الملل شهردار مسکو خواستار تنظیم برنامه سه ساله همکاری میان شهرداری مسکو و شهرداری تهران در چارچوب پیمان خواهرخواندگی شد.

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در ادامه سفر خود به روسیه، امروز با رئیس دپارتمان فرهنگی شهری مسکو دیدار و گفت‌وگو می‌کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *