جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۱

عربستان ۸۴ نفر را در سال ۲۰۱۵ گردن زد

دوشنبه ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۳:۱۸
کد مطلب: 423069
وزارت کشور عربستان با صدور بیانیه ای اعلام کرد که این کشور روز یکشنبه یک تبعه پاکستان را به جرم قاچاق مواد مخدر گردن زد و با مرگ وی، شمار اعدام های سال ۲۰۱۵ در این کشور را به ۸۴ نفر رساند.
به گزارش جهان، ایرنا از خبرگزاری فرانسه خبر داد: در بیانیه وزارت کشور عربستان آمده است که افتخار احمد محمد عنایت شهروند پاکستانی به تلاش برای قاچاق هروئین به عربستان با پنهان کردن آن در معده اش متهم و مجرم شناخته شد. وی امروز (یکشنبه) در شهر جده اعدام شد.

به رغم انتقادهای دیده بان های مدافع حقوق بشر، وزارت کشور عربستان به عامل بازدارندگی به عنوان دلیلی برای اعمال مجازات مرگ استناد کرده است.

سازمان عفو بین الملل که مقر آن در لندن است، عربستان را در میان ۳ کشور برخوردار از بالاترین آمار اعدام در جهان در سال ۲۰۱۴ رده بندی کرد.

براساس این گزارش، فرانسوا اولاند رییس جمهوری فرانسه در سفر اخیر خود به ریاض گفت که اعمال مجازات مرگ باید برچیده شود.

به موجب قوانین سختگیرانه عربستان، قاچاق مواد مخدر، تجاوز به عنف، قتل، ارتداد و سرقت مسلحانه جملگی با مرگ قابل مجازات است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *