پنجشنبه ۱۳ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2 May 2024
 
۱
۴

انتقاد روسیه از آمریکا بابت اس-۳۰۰ ایران

شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۴
کد مطلب: 422831
سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه ازموضع آمریکا درموضوع تحویل مجموعه های پدافند هوایی اس-۳۰۰ به ایران انتقاد کرد.
به گزارش جهان، ایرنا به نقل از خبرگزاری روسیا سگودنیا خبر داد، ریابکوف روزجمعه به خبرنگاران گفت: اظهارات مقام های آمریکایی مبنی براینکه مجموعه های اس-۳۰۰ در صورت حملات هوایی به ایران نمی تواند این کشور را نجات دهد از چارچوب رفتار دیپلماتیک درعرصه بین المللی خارج می شود.

کولین کال معاون دستیار رییس جمهوری آمریکا درگفت وگوبا خبرگزاری روسی اسپوتنیک گفت که هر چند مجموعه های پدافند هوایی اس-۳۰۰ تسلیحات موشکی بسیار موثری هستند اما نمی توانند در صورت حمله احتمالی آمریکا به ایران ، این کشور را نجات دهند.

ریابکوف گفت : تهدید به حمله به هر کشوری ازجمله ایران اقدام نادرست است و به نظر ما اظهارات مقام آمریکایی خارج از عرف مناسبات بین المللی است.

معاون وزیر خارجه روسیه خاطرنشان کرد: همه کارشناسان از مشخصات فنی تسلیحات اس-۳۰۰ اطلاع دارند ومعتقدم که کسانی که دراین نوع موضوعات سررشته دارند دیدگاه متفاوت با مقام آمریکایی درمورد امکان دفاع این تسلیحات از ایران در صورت حمله احتمالی دارند.

روسیه در سال ۲۰۰۷ قراردادی به ارزش ۸۰۰ میلیون دلار برای فروش سامانه موشکی با ایران امضا کرد اما تحویل این سامانه را به دلیل مخالفت های شدید آمریکا واسراییل به ایران متوقف کرد. این سامانه تا ۱۲۵ مایل برد دارد و می تواند اهداف چندگانه را همزمان ردیابی کرده و به آنها حمله کند.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری روسیه درماه آوریل گذشته ممنوعیت تحویل مجموعه های اس-۳۰۰ به ایران راکه درسال ۲۰۱۰ دردوره حکومت دمیتری مدودیف رییس جمهوری وقت روسیه وضع شده بود را لغو کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


ناشناس
تو حمله کن تا ببینی کی نجات پیدا نمیکند.لازم نیست غصه ایران را بخوری.
محمد
United Kingdom
کارمون به جایی رسیده که یه مقام روس باید جواب یاوه گویی های مقامات آمریکایی رو بده؟
متاسفانه روسیه شریک نظامی خوبی برای ایران نیست. فقط در صورت از کار افتادن ماشین صادرات نفت عربستان است که کفه ترازوی قدرت به سمت ایران تغییر خواهد کرد.سلاح موثر هم از بعد نظامی و هم از بعد دیپلماتیک باید بکار گرفته شود تا صادرات نفت عربستان فلج شود.
Iran, Islamic Republic of
این همه شل کن وسفت کن روسیه نوبره!