چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۱۱
۳۸

مطهری: سران فتنه باید به قانون تمکین می‌کردند/ شباهت‌روحانی و احمدی‌نژاد

سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۲۲
کد مطلب: 422252
نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: بنده معتقدم آقایان موسوی و کروبی باید نسبت به قانون تمکین می کردند.
مطهری: سران فتنه باید به قانون تمکین می‌کردند/ شباهت‌روحانی و احمدی‌نژاد
به گزارش جهان به نقل از مهر، علی مطهری شامگاه دوشنبه در همایش اسلام و آزادی در دانشگاه زنجان افزود: با شکل کنونی مناظرات موافق نیستم. مناظراتی باب شده که بیشتر حالت سرگرمی داشته و بیشتر شبیه خروس بازی است و افراد کمتر به دنبال حقیقت هستند.

موسوی و کروبی باید نسبت به قانون تمکین می کردند


وی با بیان اینکه برخی مناظرات افراد منطقی و عقلانی در شرایط مثبت فعلی، خوب است ادامه داد: با این شکل موافق هستم و از آنها استقبال کرده و شرکت می کنم ولی با شکلی که شبیه خروس بازی و تفریح است موافق نیستم.

این نماینده اصولگرای مجلس با بیان اینکه هیچ کس را نمی توانیم بدون محاکمه و بدون اینکه دفاعیات او را بشنویم متهم کنیم افزود: باید همه عوامل دخیل در حوادث ۸۸ و علت اینکه کار در انتخابات ۸۸ به اینجا کشید مشخص شود.

مطهری با تاکید بر اینکه بنده معتقدم آقایان موسوی و کروبی باید نسبت به قانون تمکین می کردند افزود: باید ببینیم با اینها چیکار کردیم. کسانی که هشت سال نخست وزیر و رئیس مجلس نظام بودند ولی در مسئله ۸۸ به قانون تمکین نکردند.

نماینده مردم تهران با ادعای اینکه بسیاری از اعترافات از عوامل دخیل در حوادث ۸۸ در شرایط عادی گرفته نشده است افزود: اگر قرار است سران حوادث ۸۸ محاکمه شوند باید با خود این افراد صحبت کنند.

مطهری با تاکید بر اینکه قصد دفاع از این دونفر را ندارد افزود: بنده معتقدم این دو نفر در نهایت می توانستند تمکین به قانون کرده و اعتراضات را ادامه نمی دادند. در این خصوص این دو نفر خطار کار هستند ولی باید این موضوع را بررسی کنیم که چه روندی طی شد و ما چه کاری با این دو نفر کردیم که شخصی که ۸ سال نخست وزیر و کسی رئیس مجلس بود اینطور کردند.

نماینده اصولگرای مجلس افزود: باید این دو نفر به حکم و نظر داور قانونی که همان شورای نگهبان است احترام می گذاشتند.

مطهری با تاکید بر اینکه اگر قرار است برای آقایان میرحسین موسوی و کروبی مجازاتی در نظر گرفته شوند باید محاکمه شوند مدعی شد: برخی از زندانیان سیاسی همانند تاج زاده، یک روز قبل از انتخابات ۸۸ دستگیر شده اند که تنها جرم آنها را می توان در حضور در ستاد فلان کاندیدا دانست.

نباید در هر کاری از رهبری هزینه کرد


این نماینده مجلس با اشاره به اینکه بستن پرونده سال ۸۸ باید توسط قوه قضاییه صورت گیرد ادامه داد: نباید در هر کاری از رهبری هزینه کرد، اینجا قوه قضاییه کوتاهی کرده است.

مطهری با بیان اینکه با رویه ای که در نظام جمهوری اسلامی باب شده است که منتقد را در حصر قرار بدهیم مخالف هستم افزود: بحث من این دو نفر نیست و اگر این دو نفر زمانی که آقای منتظری در حصر بود اعتراض می کردند الان وضعیت خودشان اینگونه نبود.

وی با تاکید بر اینکه حرف ما این است چرا قوه قضائیه پرونده حوادث ۸۸ را نمی بندد و کش پیدا می کند گفت: اینکه نگذاریم منتقد حرف بزند و وی را در حصر نگه داریم و اجازه دفاع به وی ندهیم با این امر مخالف هستیم.

مطهری تاکید کرد: متاسفانه رویه ای در نظام جمهوری اسلامی باب شده که برخی منتقدان را در حصر قرار می دهیم و از حقوق اجتماعی محرومشان می کنیم و نمی گذاریم حرف بزنند و از خودشان دفاع کنند و اگر جرمی مرتکب شده اند و محاکمه شوند و اگر نه آزاد شوند.

نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آزادی تفکر با آزادی عقیده متفاوت است گفت: هر عقیده ای ناشی از تفکر نیست و هر عقیده ای که ناشی از تفکر باشد باید آزاد باشد و بیان آن عقیده آزاد است.

مطهری افزود: اسلام نمی گوید هر عقیده ای آزاد است و همانند تفکر غربی نیست و اجازه نمی دهد تفکرات خرافی به عنوان عقیده مطرح شود و با عقاید خرافی مخالف است و با آن مقابله می کند.

حرفهای روحانی در مورد وظیفه پلیس شبیه احمدی نژاد است

مطهری با بیان اینکه هنوز بر روی مواضع خود در خصوص حجاب و عفاف اصرار دارم گفت: نظر من در خصوص مسائل فرهنگی تفاوتی نکرده است و من برای نخستین بار مسئله ساپورت را در مجلس شورای اسلامی مطرح کردم و گفتم اجازه ندهید ساپورت در کشور وارد شود و باید دولت در این زمینه نظارت کند.

وی با بیان اینکه من به سخنان دکتر روحانی در خصوص اینکه وظیفه نیروی انتظامی اجرای احکام قانون نیست اعتراض کردم یادآور شد: بیان این سخنان از سوی رئیس جمهور خوب نیست و این شبیه حرف های آقای احمدی نژاد است که خطاب به نمایندگان مجلس گفت «بگذارید مردم خوش باشند و گیر سه پیچ ندید مگر شما خودتان گناه نمی کنید».

به اعتقاد مطهری وضعیت دولت فعلی در خصوص حجاب همانند دولت قبلی است.

مطهری با اشاره به اینکه وضعیت امروز مسئله عفاف و حجاب به دلیل جدی نگرفتن اصل امر به معروف و نهی از منکر است افزود: باید دولت در این زمینه به وظایف خود عمل کند.

وی با بیان اینکه اصولگرایان مواضع فرهنگی بنده را قبول دارند و اصلاح طلبان نه افزود: در این میان اصولگرایان مواضع سیاسی بنده را قبول ندارد در حالی که اصلاح طلبان مواضع سیاسی بنده را قبول دارند.

نماینده دوره‎های هشتم و نهم مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه فریضه امر به معروف و نهی از منکر یک اصلاح مستمر اجتماعی محسوب می‎شود گفت: اسلام برای منحرف نشدن جامعه پیش‎بینی‎های لازم را انجام داده است اما متاسفانه توجه لازم به آن وجود ندارد.

مطهری با بیان اینکه آزادی دارای تعاریف بسیاری است که باید در قالب تقسیم‎بندی‎های مختلف به آن توجه شود افزود: در خصوص آزادی تعاریف مختلفی از سوی غربی‎ها و دین اسلام صورت می‎گیرد و آزادی انسان در هر کاری ناشی از استعدادهای او است.

وی با اشاره به برخورد حضرت علی (ع) با مخالفان خود از جمله خوارج افزود: آزادی تفکر بدون آزادی بیان معنا ندارد و انسان‎ها باید در بیان افکار و عقاید خود در جامعه آزاد باشند و باید زمینه بیان تفکرات در هر جامعه‎ای فراهم شود.

طبق عادت مدرسه به کوچک زاده «کوچک اف» گفتم


مطهری در خصوص فحاشی به مهدی کوچک زاده نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در روزی که قرار بود در مجلس طرحی دو فروریتی بررسی شود آقای کوچک زاده از صبح در مجلس داد می زد و بنده از فریادهای وی سردرد گرفته بودیم و «کوچک اف» اصطلاحی است که از قدیم در خصوص کوچک‎زاده استفاده می‎کردیم و در مجلس بی‎اختیار لفظ کوچک اف را به کار بردم.

وی با بیان اینکه ماجراهای مجلس به گونه‎ای از سوی رسانه‎ها مطرح شد که گویی من پشت تریبون رفته و چنین الفاظی را بیان کرده‎ام افزود: در خصوص مصاحبه رادیویی نیز قصد من مزاح با کوچک‎زاده بود که گفتم وی آقای کوچک زاده است و من بزرگ زاده ام.

این نماینده مجلس با بیان اینکه درآن روز خطاب به یکی از نمایندگان مجلس گفتم که مشکل اصولگرایان امثال شما و آقای کوچک اف هستید افزود: آقای کوچک زاده با بنده همکلاس بود و آن زمان به وی کوچک اف می گفتند و آن روز طبق عادت مدرسه به وی کوچک اف گفتم که یکی از نمایندگان که آقای حسینیان بود جاسوزنی را به طرف بنده پرت کرد.

مطهری در ادامه در مورد بیان حرف رکیک خطاب کوچک زاده نیز توضیح داد: کسی در مجلس این حرف را نشنید و کسانی که از طریق رادیو متن مذاکرات مجلس را گوش می کردند فقط متوجه شدند، که یکی از معانی کلمه ای که گفتم تنبل بود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
موسوی و کروبی باید نسبت به قانون تمکین می کردند .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! چرا الان اين حرفها روميزني ؟اقازاده
ج س همدانی
Iran, Islamic Republic of
با عرض معذرت باید گفت:
آقای مطهری ایشان کوچک زاده بزرگ هستند و شما بزرگ زاده کوچک
ایرانی فدایی علی(ع)
Iran, Islamic Republic of
همه عوامل دخیل در حوادث 88باید محاکمه شوندو..... جناب مطهری میخای از مردم شروع کنیم تا مشکل شما حل بشه؟؟؟؟؟ شما همه چیو میگی جز اون سران فتنه رو!!!! خوب اگر اونا اون دروغارو نمیگفتن که اون همه جوون نمیرفتن زیر خاک،شما بی زحمت جرم اونارو قبول کن بعد عامل اصلی که مردم هستن وبا رآیشون یکی از عوامل 88بودن قول میدن بیان دادگاه برا محاکمه!!!!!!!
شما چرا تا حالا حرف های ایشون رو درست مطالعه یا گوش نکرده اید چون موضع ایشون چیز تازه ای نیست
سیاح
Iran, Islamic Republic of
اگر آقای علی مطهری نبود نام مطهری بخاطر شهید بزرگوار کلمه و نام مقدس باقی می ماند ولی الان تا می گویند مطهری اول باید گفت کدام مطهری ، یعنی علی مطهری با شهید مطهری فرق دارد
[...]
گیرم که پدرت بود فاضل از فضل پدر تو را چه حاصل
Iran, Islamic Republic of
نزدیک انتخابات شدیم.. علی آقا کف گرگی... سر به راه شدند؟!!!!!!
ایرانی
هنوز ادب حرف زدن نداریددارید درباره انسان های بزرگ نظر میدید
اقای مطهری به رای شما احتیاج نداره
شما دارید خوزتون و به دکتر میچسبونید
Iran, Islamic Republic of
این دکتر .... مال شما....
ما کلا ادب نداریم اما لااقل با خودمون درگیر نیستیم...
Iran, Islamic Republic of
لابد این آقا دکتر شما با ادبه که به فلانی فرمودند پ....ز!!!!!!!
امثال تو واقعا نوبر هستید
هادی
احمدی نژاد غیرت و عزت داشت
اینا که هیچی ندارن
ظاهرا مطهری فراموش کرده که خود رهبری دستور حصر و ادامه حصر آقایان راصادر کرده است/.
اين مطلب ثابت نشده !! شما گويا از اون پشت پشت صحنه آگاهى ؟!! بابا دست مارم بگير اگه اينقدر به بالا ها وصلى ! رهبر كى ادعا كرده حصر به دستور او بوده ؟ حصر مصوب شوراى عالى امنيت ملى بوده ! امروز هم اين مسئله از همين كانال بايد حل و فصل شود.
احسان
چراشما اینقدربرای این اقالفظ اصولگرارا به کار می بریدباز نزدیک انتخابات شدویکی به میخ یکی به نعل باب شد
آقای مطهری امام علی(ع)با طلحه و زبیر چه کار کرد ؟؟
تا دوروز پیش میگفت که باس بیرون باشن چیشده باز تغییر کرده نظرش ... نکنه هر4سال که موقع انتخابات میشه باید تغییر رویکرد که رای بیاره دیگه ...
ناشناس
اتفاقا براى رأى اوردن همون اظهار نظر لازمه. اين اظهار نظر براى تأييد صلاحيت شدن به درد ميخوره، آره دوست عزيز !!!
افشین
این ادم با وجود اینکه به ظاهر درس خوانده و مدرک دکترا گرفته متاسفانه به اندازه یک [...] هم درک و علم ندارد در یمن یک دختر بچه 7 8 ساله که در خرابه های بمب ال سعود اینطور با پختگی و صلابت به دشمن می تازد اما اقای مطهری جای دشمن و دوست را نمی تواند تشخیص بدهد .
Iran, Islamic Republic of
"یکی از معانی کلمه ای که گفتم تنبل بود"

ساخت معناي جديد براي فحش پفي..ز !!!!
حسین
United States
مطهری یواش یوایش داره میفهمه که اگه بخواهد کاندید شود چند ماه آینده به تایید صلاحیت نیاز داره و با روش خود تایید صلاحیت خود را از بین برده لذا داره سخنان صلاحیت افزا میزنه
بله دقيقا. دوستان گفتن نزديك انتخاباته و رأى ميخواد. در حاليكه اين اظهار نظر باعث ريزش آراء ميشه. ولى به درد تاييد صلاحيت ميخوره.
کارهای بدِ خودشو راحت. توجیه میکنه اونوقت این همه اتهام به نظام میزنه
امان از نفسانیت
به به اقای دو پهلو!!!!!
مطهروف هم میتونه یک شوخی باشه!
البته اين يك شوخى فوق عادى ست ميان دانش آموزان نسل فعلى. شوخى يك نفر با هم كلاسى سابقش فك نميكنم اونقدر مسأله عجيبى باشه !!! البته خب ممكنه دلواپسان باز هم دلواپس شده باشن.
م ث
قذافی و صدام و تونسی و ..... هم از قانون تمکین نکردند رئیس جمهور بودند ولی همیشگی و همه کاره!!!!!.
منظور این که تمکین نکردن از قانون در هوای جو خاورمیانه است.
یک نفر هم مثل اینها میخواست با ماستمالی قانون رئیس جمهور جاودانه شود ولی بیچاره بدشاسی آورد و نشد و آرزوش در ته دلش ماند و شد بدشانس ترین رئیس جمهور همیشگی خاورمیانه (البته بالقوه)
خداوند به خودش و پسران و دخترانش که در این راه متحمل زحمات فراوانی شدند صبر جمیل دهاد.
عین سین
Iran, Islamic Republic of
خود شیفتگی و حب نفس تا کجا؟!حب الدنیا رأس کل خطیئه
Latvia
جهان نیوز ای بابا کجاش اصول گرا هست که نوشتی نماینده اصول گرای مجلس..این علی مطهری یه انسان محترم بی بصیرت هس!!!
Panama
خوشم میاد مطهری تا آخر پای حرف خودش می ایسته... روح الله حسینیان هم ماهیتش توی مجلس معلوم بوده.
دوستی هم که مطهری رو آقازاده خونده بهتره به عملکرد علی مطهری و البته پدر شهید دانشنمد این بزرگوار رجوع کنه
و به دوست دیگری که نوع بیان آقای مطهری رو انتخاباتی میدونه باید گفت:(علی مطهری) با قالیباف و سعید جلیلی خیلی فرق داره.اشتباه گرفتی....
درود بر علی مطهری
Iran, Islamic Republic of
واقعا برای امثال تو با این سطح درک متأسفم
من مخلص دکتر قالیباف عزیز هستم و در مورد دکتر جلیلی حالا حالاها باید نون بخوری تا این مرد خدایی رو بشناسی
ناآشنا
جناب مطهری ! قربان تربت پاک پدر شهیدتان آیت الله علامه مرتضی مطهری (ره) علیرغم میلم باید بگویم با توجه به گفتار ورفتارشما درمقام نمایندگی مجلس جنابعالی آقازاده بمعنی واقعی کلمه هستید اما آقا نیستید !! بزرگزاده واقعی هستید اما بزرگ نیستید !! ببینید عیب از کجاست ؟؟!!
United Kingdom
موسوی و کروبی مجرم هستند نه اینکه فعلا متهم هستند تا بعدا جرمشان ثابت شود.
جرمشان ریختن ابروی نظام اسلامی و به کشته دادن 45 نفر در طول 18 ماه اغتشاش است که این دو نفر حاضر نشدند به قانون تمکین کنند و از اعتراضاتشان دست بردارند
حصر هم قانونی است و هم شما و هم ان دو مجرم و همه باید به ان تمکین کنند همانگونه که شما گفتید اون دونفر بایستی به رای شورای نگهبان تمکین میکردند
در ضمن اگر این دو به محکمه هم برده شوند خروجی ان چیزی نخواهد بود که مورد پسند شما باشد و شما شاید بعد از بی بی سی اولین کسی باشید که با حکم (بگویید قانون ) مخالفت خواهید کرد.
در اخر خواهشا بگذارید اون دو مجرم زنگیشان را بکنند اینقدر گیر سه پیچ ندید
محسن
اصلا خودت تنبلي! خوشت مياد اون لفظ ركيك رو با اون معني كه گفتي به خودت بگن!
دوستدار
مثل اینکه آقای مطهری نگران به حصر رفتن خود هستند که پیش از این سخن مقابله با اینگونه برخورد ها می کنند.
pooya
نماینده اصولگرای مجلس????????????!!!!!!!!!!!!!!!!!
مجتبی
نماینده اصولگرا؟؟!!
حتما تو بچگی هم به اقای کوچک زاده میگفته پف.....
کریمی
آیا این افراطی ها کارو زندگی ندارند ؟؟؟؟؟؟ که همیشه راه می افتند تو این دانشگاه ها برای ایجاد تفرقه و تلقین عقاید پوچ خود به جامعه جوان بی تجربه !!!!!!!!!!!!!
اگر واقعا فکر میکنی که چیزی بارته بیا با امثال من که هم سن و سالت هستیم مناظره کن تا ببینی چجوری به چالش میکشمد ....
اقای مطهری حرفهای شما تابحال هیچ جا ودر هیچ شرایطی به جا واز روی بصیرت نیست میخواهی مطرح باشی فکر دیگه ای کن