چهارشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 8 May 2024
 
۱

عدم افشای اطلاعات کلیدی درباه بن لادن

سه شنبه ۲۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۵:۱۰
کد مطلب: 422192
شبکه ی پنج تلویزیون فرانسه (TV۵ ) گزارش داد :آمریکا به تازگی مدارکی را از محل اختفای اسامه بن لادن در پاکستان منتشر کرده اما گویا بنا ندارد مدارک کلیدی و حساس آن را فاش کند.
به گزارش جهان به نقل از ایرنا، ارتش آمریکا در سال ۲۰۱۱ از منزل و محل اختفای اسامه بن لادن در پاکستان مدارکی را پیدا کرده است که به نظر می رسد نمی خواهد آن را منتشر کند.

این اسناد بیش از دو هزار صفحه است که کارشناسان می گویند گرچه برخی از آنها منتشر شده است اما مقامات آمریکا اسنادی را که می بایست منتشر می کردند را منتشر نکرده اند. این کارشناسان معتقدند از دو هزار صفحه اسناد و مدارک کلیدی که در اختیار آمریکا است، مقامات امنیتی این کشور تنها یکصد و پنجاه صفحه از آن را منتشر کرده اند.

بیشتر اسنادی نیز که منتشر شده است نامه هایی بوده است که بین سرکرده القاعده و معاونانش رد و بدل شده است. از نامه های منتشر شده اینگونه می توان فهمید که یکی از بزرگترین آروزهای بن لادن، سرنگونی هواپیماهای بدون سرنشین آمریکایی ( پهپادها ) و کشتن تعداد سربازان بیشتر آمریکایی بوده است.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرده است این کشور قصد ندارد همه ی اسناد کلیدی و حساسی که از منزل بن لادن به دست آمده را منتشر کند.

این در حالی است که سیمور هرش روزنامه نگار آمریکایی امروز با بیان اینکه دروغگویی از شگردهای سیاسی آمریکا است، تاکید کرد: باراک اوباما برای کسب اعتبار از قتل اسامه بن لادن بسیار عجله داشته و با روایت خود درباره این ماجرا مردم آمریکا را فریب داده است.

به نقل از پایگاه خبری آمریکایی «هیل»، هرش با انتشار مطلبی در یک پایگاه اینترنتی انگلیسی (lrb.co.uk) نوشت: این تصمیم اوباما موجب شد ارتش و دستگاه اطلاعاتی آمریکا مجبور شوند چگونگی رویدادهای منجر به قتل بن لادن را براساس گفته های اوباما اعلام کنند.

اسامه بن لادن در مه ( اردیبهشت ۹۰ ) سال ۲۰۱۱ توسط نیروهای ارتش آمریکا در مخفیگاه خود در شهر ابیت آباد در شمال اسلام آباد پایتخت پاکستان کشته شد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *