يکشنبه ۹ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 28 Apr 2024
 
۱
ولایتی در جمع خبرنگاران:

تهدیدآمریکایی تکرار مکررات است

يکشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب: 421981
رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اینکه ایران به عنوان قدرت بزرگ منطقه به آمریکا و غیرآمریکایی اجازه نمی‌دهد در سرنوشتش دخالت کند، گفت: ایران از منافع خود هرجور صلاح بداند دفاع می‌کند.
به گزارش جهان به نقل از فارس، علی‌اکبر ولایتی رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در حاشیه دیدار خود با رنگین سپنتا وزیر امور خارجه سابق افغانستان که عصر امروز (یکشنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران به تشریح دیدارش پرداخت و گفت: توفیق خوبی بود که با آقای سپنتا در زمینه‌های مختلف سیاسی، اجتماعی، فرهنگی گفت‌وگوهایی انجام دهیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه اعزام کشتی‌های ایرانی حامل کمک‌های بشردوستانه به مردم یمن صورت گرفته و با توجه به اینکه ممکن است این کشتی بعد از زمان آتش‌بس به یمن برسد، در چنین حالتی اگر جلوی این کشتی گرفته شود پاسخ ایران چیست؟ اظهار داشت: این آتش‌بس اولین بار نیست و دومین باری است که اجرا می‌شود اما در نوبت اول سعودی‌ها به هیچ وجه به آن پایبند نبودند و بی‌رحمانه مناطق مسکونی را زیر بمباران قرار دادند و زنان و مردان و کودکان را کشتند.

ولایتی خاطرشان کرد: این در حقیقت یک شوی نمایشی است که با توصیه وزیر امور خارجه آمریکا که به منطقه سفر کرده شکل گرفته است و هدف اصلی آن حمایت از حرکت وحشیانه سعودی‌ها علیه یمن می‌باشد.

ولایتی همچنین اظهار داشت: هدف اصلی آنان این است که به سعودی‌ها پشت گرمی بدهند که اینها به حملات خود ادامه دهند اما سعودی‌ها بدانند که مردم یمن صبور، مقاوم و شجاع هستند و آنها در روزی که تصمیم بگیرند به سعودی‌ها پاسخ کامل بدهند کسی جرات نمی‌کند که جلوی آنها باشد.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام خاطرنشان کرد: در مورد ایران نیز سعودی‌ها که در حد و اندازه ایران نیستند اما بزرگ‌تر از آنها نیز مانند ابرقدرت‌ها از جمله آمریکا که به آنها دستور می‌دهند جرات ندارند که مقابل ایران بایستند.

«ایران تا به حال نشان داده که با مقاومت کامل و اعتماد به نفس بالا مقابل هر نوع زیاده‌خواهی ولو آمریکا می‌ایستد، چه برسد به عوامل مزدور آنها در منطقه از قبیل سعودی‌ها لذا ایران کمک خود را می‌فرستد و ممکن است آنها موانعی را ایجاد کنند اما سعودی‌ها و بزرگ‌تر از سعودی‌ها جرات اینکه به منافع ایران صدمه بزنند را ندارند.»

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر طرح مجلس شورای اسلامی درباره توقف مذاکرات هسته‌ای با توجه به تهدیدات آمریکایی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی به عنوان یک قوه مقتدر، مستقل، آزاد است تا در مورد مسائل داخلی و خارجی تصمیم بگیرد و این به عهده مجلس است.

وی ادامه داد: هرآنچه مجلس تصمیم بگیرد و به تایید شورای نگهبان برسد معتبر است و به عنوان قانون در کشور اجرا می‌شود.

ولایتی خاطرنشان کرد: تهدیدات آمریکایی تکرار مکررات است و ما گوشمان به این موارد عادت کرده است و می‌دانیم که آمریکایی‌ها در عراق، افغانستان،‌ سومالی و کشورهای اسلامی که تا به حال دخالت کرده‌اند، شکست خورده‌اند، از جمله در عراق و افغانستان نیز به همین صورت بوده‌اند بنابراین ایران به عنوان قدرت بزرگ منطقه به آمریکا و غیرآمریکایی اجازه نمی‌دهد به در سرنوشت کشور دخالت کرده و از منافع خود هرجور صلاح بدانند دفاع می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *