پنجشنبه ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 9 May 2024
 
۰
۲

پرفروش های‌ مرکز اسناد‌ در نمایشگاه‌ کتاب

چهارشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۴ ساعت ۰۸:۱۶
کد مطلب: 421158
مدیر عامل انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی گفت: ۷۲ عنوان کتاب از نمایشگاه سال گذشته تا امسال به عنوان کتاب‌های چاپ اول داشته‌ایم و تلاش داریم که در هر روز حداقل یک عنوان کتاب چاپ اول سال ۹۴ در غرفه رونمایی کنیم.
پرفروش های‌ مرکز اسناد‌ در نمایشگاه‌ کتاب
به گزارش جهان به نقل از فارس، مهدی رمضانی مدیر عامل موسسه فرهنگی و هنری انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی و معاون رئیس مرکز با اشاره به نمایشگاه کتاب به برنامه‌های این انتشارات اشاره کرد و گفت: نمایشگاه کتاب با توجه به لحاظ وسعت و حجم مخاطب‌ بزرگترین رویداد فرهنگی کشور است و یکی از اجزای این رویداد فرهنگی ناشران هستند که سعی می‌کنند فعال شرکت کنند و با دست پر حضور داشته باشند.

وی افزود: ۷۲ عنوان کتاب از نمایشگاه سال گذشته تا امسال به عنوان کتاب‌های چاپ اول داشته‌ایم و تلاش داریم که در هر روز حداقل یک عنوان کتاب چاپ اول سال ۹۴ در غرفه رونمایی کنیم.

رمضانی در ادامه گفت: مجموعه خاطرات آیت‌الله ری‌شهری تحت عنوان «خاطره‌ها» جزو آثار پرفروش مرکز است که جلد چهارم آن را روانه بازار کرده بودیم که با استقبال مواجه شد و چاپ دوم آن در نمایشگاه عرضه خواهد شد.

همچنین جلد پنجم این کتاب که مربوط به سال‌های سرپرستی او بر بعثه مقام معظم رهبری در سازمان حج است نیز در نمایشگاه کتاب عرضه خواهد شد که احتمال می‌دهیم در نیمه دوم برگزاری نمایشگاه کتاب آماده شود.

*«مشهد از مقاومت تا پیروزی» در نمایشگاه کتاب

وی اضافه کرد: نکته قابل توجه این خاطرات این است که دوره سرپرستی ایشان مواجه با دوران مهمی در عرصه سیاسی بوده است که خاطرات آن در جلد ۵ ذکر شده است.

کتاب دیگری که در نمایشگاه کتاب ارائه خواهد شد، با موضوع انقلاب اسلامی در مشهد با عنوان «مشهد از مقاومت تا پیروزی» است.

مدیر عامل موسسه فرهنگی و هنری انتشارات مرکز اسناد انقلاب اسلامی اضافه کرد: همانطور که مستحضرید یکی از انقلابیون اصلی مشهد مقام معظم رهبری بوده‌اند و تاکنون نیز کتابی با این رویکرد منتشر نشده است و این کتاب را در نمایشگاه خواهیم داشت که پیش‌بینی می‌کنیم که با استقبال روبرو شود.

نکات ناب و دست اولی از فضای مشهد در آن سال‌ها و نقش رهبر انقلاب در مبارزات در این کتاب آمده است.

رمضانی به عناوینی که در سال ۹۴ چاپ شده اشاره کرد و گفت: «غرب و براندازی جمهوری اسلامی»، «انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی»، «نقد تاریخ‌نگاری انقلاب اسلامی» جلدهای ۱۰ و ۱۱، «یهود، صهیونیسم و اروپا»، «نبرد در شرایط سخت»، «شرایط سهت در نبرد»، «خاطره‌ها» جلد ۵، «قیام گوهرشاد»، «خاطرات احمد احمد»، «تاریخ شفاهی زندگی و مبارزات عبدالرحیم ربانی شیرازی»، «ارتش درگذر از بحران‌های انقلاب» عناوینی است که در نمایشگاه کتاب تهران برای اولین بار به مخطابان عرضه خواهد شد و از جمله کتاب‌های چاپ ۹۴ مرکز اسناد انقلاب اسلامی است.

او اضافه کرد: تلاش داریم در این نمایشگاه یک ارتباط دوسویه با نویسندگان و مخاطبان برقرار کنیم و با پیش‌بینی برنامه‌های متنوع این اتفاق را رقم خواهیم زد. محمدحسن روزی‌طلب نویسنده صخره سخت و پرونده مسکوت و دکتر تبرائیان مولف انتفاضه شعباینه که در سال گذشته کتاب سال شده بود نیز در غرفه شرکت خواهند کرد.

همچنین تلاش داریم برای جلد پنجم خاطره‌های آیت‌الله ری‌شهری در نمایشگاه یک مراسم رونمایی برگزار کنیم.

*پرفروش‌های مرکز اسناد با تخفیف ۳۵ درصدی در نمایشگاه کتاب

رمضانی گفت: در نمایشگاه کتاب تهران از مجموعه ۱۰۰۰ عنوان کتاب، ۵۰۰ عنوان کتاب را خواهیم آورد. طرحی تحت عنوان «شوق کتاب» داریم تا به واسطه آن مخاطبان را به مطالعه تشویق کنیم.

در این طرح هر روز یک کتاب از کتاب‌های پرفروش انتشارات را با تخفیف ۳۵ درصدی در اختیار مخاطبان قرار می‌دهیم.

معمولا ناشران آثاری که کمتر مورد توجه است را تخفیف می‌زنند ولی ما آثاری که مورد توجه است را با تخفیف می‌دهیم.

وی در پایان گفت: محل استقرار غرفه مرکز اسناد انقلاب اسلامی در راهرو ۱۲ غرفه ۱ است که روبرو محراب مصلی قرار دارد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


شمس آبادی
برادر گرامی
درباره فعالیت های مقام معظم رهبری در مشهد، تاکنون چندین کتاب منتشر شده است. شرح اسم اثر نویسنده ارجمند هدایت الله بهبودی یکی از این آثار است که در نوع خود بی نظیر است.
Iran, Islamic Republic of
خداشمارودراین راه که سخنان بزرگان روبه گوش مردم عادی می رسانید حفظ کند.