شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۴
۱۳
در حاشیه حمله تروریستی جدید به نیروهای مرزبانی؛

آیا دستگاه دیپلماسی مرزبانان را فراموش کرده است؟/ انتظار افکار عمومی از ظریف

چهارشنبه ۱۹ فروردين ۱۳۹۴ ساعت ۱۰:۰۶
کد مطلب: 416198
انتقاد نظامیان ارشد کشورمان از کوتاهی پاکستان در مواجه با گروه های تروریستی همواره بخش ثابتی از اظهارات آنها پس از حوادث امنیتی در جنوب شرق محسوب می شود.
آیا دستگاه دیپلماسی مرزبانان را فراموش کرده است؟/ انتظار افکار عمومی از ظریف
به گزارش جهان نيوز، سال قبل حتی سردار احمدی مقدم در زمان فرماندهی بر نیروی انتظامی علنا از کوتاهی دستگاه دیپلماسی کشور در پیگیری دیپلماتیک مسائل امنیتی انتقاد کرد.

اما با شهادت ۸ مرزبان دیگر در سیستان و بلوچستان یکبار دیگر موضوع کوتاهی پاکستان در مواجه با تروریست های لانه کرده در خاک این کشور، دغدعه ها را در این زمینه افزایش داده است.

به گفته مقامات امنیتی در حادثه اخیر، نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران در منطقه نگور حدفاصل میل مرزی ۲۳۹ پایین‌تر از جکیگور با عوامل تروریستی که از داخل پاکستان وارد مرزهای ایران شده بودند، درگیر شده اند. تروریست‌های جیش‌العدل در این اقدام کور پس از ورود از خاک پاکستان به داخل خاک ایران و درگیری با مأموران و شهادت نیروهای مرزبانی ایران اسلامی به خاک پاکستان می گریزند.

در همین حال، فرمانده مرزبانی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران نیز درباره جزئیات تازه ای از این حادثه تروریستی گفته است: عصر روز دوشنبه در منطقه مشترک مرزی ایران و پاکستان در جنوب استان سیستان و بلوچستان مرزبانان این منطقه بر اساس وظایف ذاتی که حفظ و مراقبت از مرزها است، در حال انجام ماموریت بودند که یک گروه تروریستی از خاک پاکستان تقریبا در ۲۰ متری مرز در ارتفاعات منطقه، با ایجاد درگیری ضمن تعدی و تجاوز به حقوق و خاک کشورمان ۸ نفر از مرزبانان این منطقه را به شهادت رساندند.

وی افزود: با توجه به این که مرزبانان این منطقه بدون همکاری دولت پاکستان در حقیقت مرزبانی دو کشور را برعهده دارند اما متاسفانه با بی توجهی طرف پاکستانی مواجه هستیم.

فرمانده مرزبانی ناجا بیان کرد: در طول یک سال گذشته بیش از ۷۰ فقره درگیری و تجاوز مرزی از خاک پاکستان را شاهد بودیم و هر اتفاق مرزی که در این منطقه رخ می دهد عقبه آن به پاکستان برمی گردد و این موضوع قابل قبول کشور ما نیست.

وی با اشاره به این که کشور پاکستان مامن متخلفان شده، افزود: بیش از ۸۰ گروه متخلف، قاچاقچی و ... که از دست قانون جمهوری اسلامی ایران فرار نموده اند در خاک پاکستان اسکان یافته و از همان جا هدایت گروه خرابکارانه را بر عهده دارند.

اما از دکتر ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که امروز سفری به پاکستان برای پیگیری مسائل یمن خواهد داشت، انتظار می رود در این سفر به صورت قاطع مسئله شهادت مرزبانان ایرانی را در برنامه خود نیز قرار دهد.

تاکنون اظهارات قاطع و مستحکمی از طرف دستگاه دیپلماسی در مواجه با کوتاهی پاکستانی ها مشاهده نشده است؛ گویا دستگاه دیپلماسی حوادث مختلف تروریستی برای مرزبانان کشورمان را در جنوب شرق فراموش کرده است. در واقع اقدامات دیپلماتیک دولت تدبیر و امید عملا نتوانسته پاکستان را وادار به اقدام قاطع در مقابله با تروریست ها بکند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدي رحيمي
يه سوال : چرا از وقتي دولت تدبير واميد !!! بر سر كار اومده حملات اين گروهكها وشهادت مرزبانان ما چند برابر شده ؟؟؟؟ هفته گذشته تو حميديه خوزستان و اينم از سيستان وبلوچستان !! خيلي عصباني ام از بس اينا تدبير دارن و دنبال عزت هستن !!!
هم‌چنین افکار عمومی در مورد قیمت مرغ و لبنیات، آلودگی هوا و ترافیک، معضل ریزگردها، رکود تولید، مشکل مسکن و بیکاری جوانان، افزایش عمل زیبایی بینی، کیفیت پایین خودروهای داخلی و .... از جناب آقای دکتر ظریف وزیر محترم امور خارجه انتظار دارند!!!
گل گفتی برادر . مگر این که با این تلنگرها برخی از دلواپسا از خواب کینه ورزی به مردم بیدار شند.
Iran, Islamic Republic of
اين مشكل مربوط به سال گذشته مي باشد يا كه سالهاست با آن دست به گريبانيم؟ بايد فكري اساسي براي اين مشكل بشود كه از دست تنها دولت بر نمي آيد بلكه همه اركان مملكت بايد يك فكر اساسي بكنند
Iran, Islamic Republic of
نیروی انتظامی وسپاه ... و ظریف مسایل امنیتی را حل کند؟
فعلا که آقا بالاسر دولت پاکستان(آل سعود) دستور حمله به یمن رو بهشون صادر کرده...وقت برای اینجور کارها ندارند...
Iran, Islamic Republic of
تمام این نا امنی ها نتیجه افراط گری های دولت احمدی نزاد است که جنگ شیعه و سنی را پایه گذاری کرد و تا چند سال اینده دانمنگیر منطقه خواهد بود
Iran, Islamic Republic of
ماهواره دیگه چی گفته ؟
... بر حسب عادت تمام گناهان ناشي از كوتاهي خويش را گردن اين وان مي اندازد. درحاليكه چند روز پيش در منطقه يكي از اين كروهكهاي تروريستي توسط .... قلع و قم شده اند ،حتي بچه دبستاني ها هم مي دانستند كه دشمن در صدد تلافي است وبايدنيروهاي نظامي آماده باش كامل داشته باشند. حال چرا ... مانند پليسهاي فيلم فوق سري ،اينقدر سوتي مي دهند ،خدا عالم است!! كشته شدن 8 نفر از نظاميان دولتي اندوه بزرگي براي ما و پيروزي بزرگي براي دشمان و مدافعان انا ن در استان شده است...
Iran, Islamic Republic of
کجاست اقای عبدالحمید......قوم بلوچ چرا سر این موضوع موضع نمیگیرند
اینها ادعا میکنند دارند برای ازادی قوم بلوچ جنایت میکنند
نمی دانم چرا تا موفقیتی است مال دیگران است تا ضربه و کوتاهی یا مشکلی هست مال دولت مگه دولت بلاگردونه ، امان از قدرت بدون مسئولیت
China
این موضوع بیشتر در صلاحیت وزارت کشور می باشد تا وزارت خارجه.
ایرانی
سلام . فکر می کنم حل این مشکل برای ما خیلی سخت نباشه اگر به این فکر کنیم علت پیدایش این گروههای تروریستی چیه و چه کسانی دارن این گروهها رو تغذیه می کنن ؟ آمریکا ، عربستان و حتی اسرائیل مدت هاست در پاکستان حضور دارند ! چرا ما در این منطقه حضور نداشته باشیم ! بعضی ها هرج و مرج رو دوست دارن و دارن بهش دامن میزن ( البته تو خاک خودشون) چرا ما این آتش رو دامن نزنیم ! تو خاک ایران هزاران مرد بلوچ غیرتمند داریم و تو پاکستان هزاران آدم که به پول حساسند و دینشون رو با پول معاوضه می کنن !