چهارشنبه ۱۲ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 1 May 2024
 
۰
۱
حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی:

مرحوم سید احمد خمینی محو در امام بود

پنجشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۹:۳۰
کد مطلب: 412347
حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی در مراسم بیستمین سالگرد رحلت یادگار امام، گفت: مرحوم حجت‌الاسلام سیداحمد خمینی محو در امام و آرمان‌های او بود.
به گزارش جهان به نقل از فارس، حجت‌الاسلام سیدعلی خمینی عصر امروز در مراسم بیستمین سالگرد رحلت پدر بزرگوار خود، یادگار امام حجت‌الاسلام سیداحمد خمینی، اظهار کرد: تبیین ابعاد برجسته و بارز شخصیتی یادگار امام یکی از ناگفته‌های امروز است.

وی بیان کرد: یادگار امام راحل حجت‌الاسلام سیداحمد خمینی از چندین ویژگی بارز برخوردار بود که او را منحصر به فرد می‌کرد.

حجت‌الاسلام خمینی تصریح کرد: نخستین خصلتی که باید برای یادگار امام قائل شد، آن است که او پرورش یافته و تربیت شده مکتب اسلام در دستگاه‌های تربیتی امام راحل بود و این ویژگی او را ذوب در ولایت کرده بود.

وی در بیان دومین خصلت بارز آن مرحوم گفت: گام نهادن حجت‌الاسلام سیداحمد خمینی در مسیر انقلاب و اسلام از ابتدای عمر تا آخر عمرش و همراهی با امام راحل از نخستین لحظات تا آخرین دقایق از جمله ویژگی‌های بارز آن مرحوم است.

نوه امام راحل اضافه داشت: ویژگی دیگر یادگار امام راحل که او را منحصر به فرد کرده بود، آن است که حجت‌الاسلام سیداحمد خمینی در زمان تبعید امام راحل در ایران حاضر بود و به خوبی اتفاقات، تحرکات جریانات و مواضع و فعالیت‌های افراد را رصد می‌کرد.

وی ابراز کرد: مرحوم حاج سیداحمد خمینی با فضای ایران قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی آشنا بود و این شناخت و آگاهی از افراد و گروه‌های انقلابی تا آخر عمر خویش باقی بود.

حجت‌الاسلام خمینی اظهار کرد: یادگار امام به خوبی نسبت به انقلابیون و یاران امام آگاهی داشت و بزرگترین دغدغه آن حفظ احترام کسانی بود که از قبل از انقلاب اسلامی تا آخر پای این انقلاب و امام ایستاده بودند.

وی در توضیح دیگر خصوصیات بارز حجت‌الاسلام سیداحمد خمینی عنوان کرد: آن مرحوم همواره خود شخصاً در صحنه مبارزاتی علیه رژیم پهلوی حضور داشت و با حضور موثر خود در دفتر بیت امام راحل و با توجه به شناخت حلقه‌های ارتباطی میان انقلابیون کشور بزرگترین نقش را در پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد.

نوه امام راحل خاطر نشان کرد: حجت‌الاسلام سیداحمد خمینی به معنای واقعی محو در امام و آرمان‌های امام بود و خود را در برابر تهاجمات و تیرهای دشمن علیه امام راحل، سپر بلا کرده بود.

حجت‌الاسلام خمینی تصریح کرد: مرحوم یادگار امام حجت‌الاسلام سیداحمد خمینی در امام راحل ذوب بود و تیرهای دشمنان و خائنان را به جان می‌خرید.

وی ادامه داد: امروز به برکت تلاش‌ها و مجاهدت‌های مسئولین و نیروهای خدوم مملکت نظام جمهوری اسلامی ایران یک جایگاه تثبیت شده‌ای دارد و آرامش بخش منطقه خاورمیانه است.

حجت‌الاسلام خمینی افزود: امروز عراقی‌ها، سوریه‌ای‌ها و افراد منطقه خاورمیانه بهتر از داخل ایران می‌دانند که نظام جمهوری اسلامی ایران چه نقش تعیین‌کننده‌ای در خاورمیانه دارد.

وی با اشاره به اینکه مرحوم سیداحمد خمینی با گوشت، پوست و خون خود به آرمان‌های امام اعتقاد داشت، گفت: اعتقاد راسخ به اصول و آرمان‌های امام و انقلاب از ویژگی‌های بارز آن مرحوم است.

وی ‌به نقش برجسته یادگار امام راحل در ایجاد گفت‌وگو میان گروه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: از دیگر ویژگی‌های بارز حجت‌الاسلام سیداحمد خمینی این است که آن مرحوم نماد جذب حداکثری بود و به عنوان پلی جهت برقراری گفت‌وگو میان گروه‌های مختلف عمل می‌کرد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مرحوم سید احمد خمینی محو در امام بود و جناب سید حسن خمینی محو در هاشمی رفسنجانی است و با هم در قیامتوجه محشور خواهند بود.