شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

افزایش ۲۰درصدی قیمت هتلهای بی نشان

دوشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۵۰
کد مطلب: 410304
معاون گردشگری رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: هتل ها و اقامتگاه های بدون نشان استاندارد می توانند حداکثر ۲۰ درصد قیمت مصوب سال گذشته نرخ ها را افزایش دهند.
به گزارش جهان به نقل از واحد مرکزی خبر، مرتضی رحمانی موحد گفت: بر اساس مصوبه پائیز امسال، تقویم و سال نرخ گذاری برای هتل ها و اقامتگاه ها ابتدای هر سال تعیین شده است و هرگونه افزایش براساس نرخ تورم یا هزینه نگهداری اقامتگاه ها مثل آب، برق و گاز بررسی و در این تاریخ اعمال می شود.

افزایش دلخواه قیمتهای هتلهای با نشان استاندارد

رحمانی موحد با تقسیم کردن هتل ها و اقامتگاه ها به دو دسته دارای استاندارد و بدون استاندارد افزود: هتل هایی که توانسته اند امتیازهای لازم جهت دریافت گواهینامه استاندارد را دریافت کنند اجازه دارند بر اساس میزان تقاضا و شلوغی ایام به هر میزان نرخ های خود را افزایش دهند.

معاون سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: اما هتل ها و اقامتگاه های درجه بندی شده بدون نشان استاندارد باید بر اساس نرخ مصوب هر سال که حداکثر ۲۰ درصد قیمت مصوب سال گذشته است نرخ ها را افزایش دهند؛ نرخ این هتل ها بین ۲۵۰ تا ۶۵۰ هزار تومان برای هر شب است.

رحمانی موحد گفت: تیم های نظارتی آماده بازرسی هتل ها و اقامتگاه ها هستند و با هر گونه تخلفی برخورد خواهد شد و سامانه ۰۹۶۲۹ آماده پیگیری و دریافت گزارش تخلف هاست.

معاون سازمان میراث فرهنگی افزود: برای ارائه خدمات بهتر به مسافران سامانه www.khaneh-mosafer.ir جهت ساماندهی به خانه های اجاره ای در استان های مختلف با شفاف سازی نرخ های مصوب سازمان آماده خدمت رسانی به گردشگران است.

رحمانی موحد در پایان تاکید کرد: هتل ها و اقامتگاه ها موظف هستند نرخ ها و گواهینامه استاندارد خود را روی تابلو و در معرض دید مسافران نصب کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *