سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 7 May 2024
 
۰

گردشگران صاحب سیم کارت می‌شوند

يکشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۴ ساعت ۱۳:۰۴
کد مطلب: 445555
به مناسبت روز جهانی گردشگری رونمایی در بخش‌های مختلف با حضور مهمانان و همچنین سخنرانی‌ها و مطالب مرتبط روز گردشگر در ۵ مهر در مرکز همایش های برج میلاد برگزار می‌شود.
به گزارش جهان به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری معاونت گردشگری سازمان میراث فرهنگی با محوریت برنامه‌های روز جهانی گردشگری با حضور مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و محمد علی فیاضی مدیر توافق ملی گردشگری در روز یکشنبه ۲۹ شهریور ماه برگزار شد.

در ابتدای مراسم رحمانی‌موحد ضمن خوش‌آمدگویی به خبرنگاران و عرض تبریک پیشاپیش عید سعید قربان در خصوص برنامه‌های روز جهانی گردشگری گفت: بزرگداشتی در ۵ مهر در خصوص اقدامات و ارزیابی یک سال تقویم گردشگری خواهیم داشت که امیدوارم در روز گردشگری امسال بتوانیم گامی پیش رو برای ارتقا نقش و جایگاه فرهنگ و سرزمین ایران برداریم.

وی ادامه داد: امسال هم مانند سال قبل پیوند مشارکت ملی امور مردم در بحث گردشگری پایه‌ریزی کردیم و این جشنواره به چهار موضوع اختصاص دارد مثل عکس، فیلم، خاطره‌نویسی و ایده‌های نو که تا بیست شهریور برگزار می‌شود و در حال حاضر در مرحله داوری این جشنواره هستیم و در ۵ مهر برترین‌ها را معرفی می‌کنیم.

رحمانی موحد عنوان کرد: امسال در ۵ مهر قرار است جوانب آن چیزی که مرتبط به فرهنگ‌سازی باشد را در سطح ملی و در دو پایگاه بررسی کنیم که یکی از آن جشنواره اوایل تابستان شروع می‌شود و تا ۵ مهر با رویکرد مشارکت ملی گردشگری در منطقه عباس‌آباد تهران برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: نمایشگاهی که از دوم تا پنجم مهر در منطقه عباس‌آباد خواهیم داشت با هدف معرفی و ابعاد مختلف گردشگری و همچنین فعالیت کانون‌ها، نهادهای مردمی، همچنین معرفی اقوام و شاخصه‌های فرهنگی و توسعه گردشگری مثل آیین و رسوم و بخش‌های مختلفی که در ارتباط با سفر فعال هستند، در این جشنواره قرار می‌گیرد.

معاون گردشگری اظهار داشت: مفهوم اصلی ما هدایت و معرفی در ابعاد مختلف گردشگری است مراسم بین‌المللی در سطح داخلی در تهران و سایر استان‌ها با مراسم‌های مختلف آیین این روز را گرامی می‌داریم و بستری برای ارتباط و صمیمت بین خانواده گردشگری ایجاد خواهیم کرد.

وی در خصوص مراسم روز ۵ مهر اظهار داشت: ۵ مهر در مرکز همایش‌های برج میلاد مناسبت‌های خاص گردشگری اعم از رونمایی از بخش‌های مختلف با حضور مهمانان و همچنین سخنرانی‌ها و مطالب مرتبط به روز گردشگری را خواهیم داشت. از کارت صبای بیمه ایران، کارت اعتباری بانک سپه، سیم‌کارت گردشگر رونمایی خواهد شد. همچنین برترین‌های دومین جشنواره گردشگری در برترین صنعت ملی گردشگری تقدیر خواهد شد.

رحمانی موحد در خصوص تعاریف خاص در حوزه گردشگری گفت: صنعت گردشگری سال‌ها است به این عنوان و لقب نام‌گذاری شده است شاید به خاطر کم‌کاری و عدم توجه فراموش شده است ولی در همه دنیا به نام صنعت به آن نگاه می‌کند و با تحولاتی که در اصلاح آیین‌نامه‌ها صورت می‌گیرد فعالان گردشگری همچون مثل قبل با قدرت و توان در کنار هم مسئولیت‌های خود را انجام می‌دهند.

وی در خصوص حضور افرادی از سازمان جهانگردی در مراسم ۵ مهر اظهار داشت: در سه سال اخیر کسی از این سازمان در این مراسم حضور پیدا نکرده ولی عموما روز جهانی گردشگری سازمان جهانی گردشگری هر ساله به صورت نمادین در یکی از کشورها مراسمی را برپا می‌کند.

معاون گردشگری رونمایی کارت‌های اعتباری و فعال‌سازی آنها گفت: کارت‌های اعتباری به مرحله اجرایی رسیده و ما در خصوص واقعیت صحبت می‌کنیم و سعی کرده‌ایم تا ۵ مهر این کارت‌ها فعال شوند و در اختیار مسافران خارجی قرار بگیرند. هر خارجی به این سیم کارت نیاز دارد تا بتواند از خدمات ارتباطی و محتوایی استفاده کند و این سیم‌کارت‌ها علاوه بر تماس‌های داخلی و خارجی قرار است بار محتوایی داشته باشد تا مسافر بتواند از حوزه گردشگری اطلاعاتی داشته باشد همچنین کارت صبای بیمه ایران که پارسال تفاهم‌نامه آن را امضا کردیم در ۵ مهر رونمایی می‌شود که در همان روز در این خصوص توضیحات بیشتری خواهیم داشت.

رحمانی موحد در خصوص آمار بیشترین گردشگر ما گفت: با توجه به ورودی و خروجی مسافرهای داخلی بحث مسافران زیارتی و مذهبی آمار بیشتری را به خود اختصاص دادند و این به جاذبه و منبع در ارتباط است و از جایگاه خوبی برای صنعتگری است و در دو سال اخیر یک و نیم میلیون زائر عراقی ساماندهی شده است ولی متاسفانه به دلیل تحولات عراق این نوع حمایت‌ها در عراق از زائران ایرانی نمی‌شود.

وی در خصوص تورهای داخلی و خارجی با قطار اظهار داشت: دو سالی است که قطارهای گردشگری به ایران می‌آیند قیمت، شرایط داخلی قطار متفاوت است اخیرا تفاهم‌نامه‌ای در راه آهن امضا شده برای مسیر ریلی ایرانی و خارجی تا بتوانیم از این راه گردشگرهای زیاد وارد ایران شوند و یک شرکت اتریشی است در این خصوص بازاریابی می‌کند و ما باید از یک نقطه حرکت کنیم و سعی می‌کنیم از بخش ترکیه و اروپا این نوع سفر را به ایران رونق بیشتری پیدا کند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *