سه شنبه ۱۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 30 Apr 2024
 
۴
۶

گرفتن جریمه دیرکرد به صورت ساعت شمار!

شنبه ۹ اسفند ۱۳۹۳ ساعت ۱۲:۲۸
کد مطلب: 409953
این یعنی گرفتن جریمه دیرکرد آنهم به صورت ساعت شمار (نه حتی روز شمار). به تاکید بسیاری از علما گرفتن جریمه دیرکرد شرعی نیست. والا آدم‌های نزول خور هم چند روز و چند هفته را حساب نمی‌کنند چه برسد به چند ساعت را؟
به گزارش جهان، مسعود براتی در وبلاگ شخصی اش نوشت: حدود سه ماه پیش برای خرید خانه دنبال وام مسکن بانک مسکن رفتم. برای گرفتن وام ۳۵ میلیون تومانی در حدود ۷ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هزینه کردم (حدود ۸۰۰ هزار تومان هزینه دفترخانه بابت در رهن بردن سند بود) و در نهایت دو ماه پیش وام را گرفتم. سررسید اقساط هشتم هر ماه است. مبلغ هر قسط هم ۵۴۹۹۰۰ تومان است.

قسط اول را دو روز مانده به تاریخ پرداخت کردم. مبلغ ۵۵۰۰۰۰ تومان. صد تومان اضافه تر از مبلغ قسط. برای قسط دوم دلیلی ندیدم که زودتر پرداخت کنم. (با توجه به بدبینی زیادی که به نظام بانکی کشور دارم) دیروز که هشتم اسفند بود،‌ حدود ساعت ده شب قسط را از طریق اینترنت پرداخت کردم. مبلغ ۵۴۹۹۰۰ تومان. اما آنچه که مشاهده کردم این بود: بانک مسکن مبلغ ۲۳۰ تومان به عنوان جریمه تاخیر قسط دوم از مبلغ برداشت کرده بود و چون باقی مبلغ کفایت پرداخت قسط را نداشت، هنوز پرداخت اقساط را یکی می‌داند و قسط دیشب را حساب نکرده است. (تصویر یک)

برای اطمینان از این داستان مبلغ ۵۰۰ تومان صبح امروز به حساب بانک مسکن واریز کردم. نتیجه همان چیزی بود که فکر می‌کردم. قسط دوم را محاسبه کرد. (تصویر دو)

این یعنی گرفتن جریمه دیرکرد آنهم به صورت ساعت شمار (نه حتی روز شمار). به تاکید بسیاری از علما گرفتن جریمه دیرکرد شرعی نیست. والا آدم‌های نزول خور هم چند روز و چند هفته را حساب نمی‌کنند چه برسد به چند ساعت را؟

۲۳۰ تومان عددی نیست اما هر چه باشد جنسش رباست.

واقعا بانک‌ها با زندگی مردم چه می‌کنند؟

تصویر ۱: پرداخت دیشب بنده که با تاخیر چند ساعته!!!! پیام بانک مسکن که هنوز قسط را محاسبه نکرده است!


تصویر ۲:‌پرداخت جریمه دیرکرد چند ساعته (بخوانید پول زور و ربا) توسط بنده و محاسبه توسط بانک مسکن

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
با سلام
لطفا در باره ي نحوه ي محاسبه ي دريافت اقساط بانك مسكن و همچنين دريافت جريمه ي دير كرد و...
گزارشي را تهيه كنيد . مطمئن باشيد به نتايج شگفت انگيزي از شيوه هاي دزدي و ربا خواري خواهيد رسيد.
در ازاي يك وام بيست مليوني بيستو يك مليون سود مي گيرند و با توجه به نحوه ي محاسبه ي بازپرداختها به صورت ساعت شمار در طي دو سال هفتصد و هفتاد هزار تومان به سود اوليه اضافه شده است. لطفا پيگيري كنيد
ناشناس
دوست عزیز بایستی وام هزار میلیاردی میگرفتی تا مشمول این سختگیریها نشی؟؟!
مهندس
داستان من و بانك مسكن از اين هم جالبتره
ما خونه با وام خريديدم بعد از يكسال به منظور انتقال وام به نام خودمون، هرچي بدهي و جريمه داشت پرداخت كرديم
بعد از اون هم بدليل خوشحسابي در پرداخت و پرداخت قسط زودتر از موعد ، جايزه خوش حسابي هم گرفتيم.
اما يه هويي!!!!!!
تلفن زندند شما نزديك به يه قسط عقبيد و اگر پرداخت نكنيد ميريم سراغ ضامني كه كسر از حقوق داده!!!!
خلاصه فكر مي كنيد آخرش چي شد؟!!
البته كه بانك برنده شد و ما هم ....
آيا ياريگري هست؟!
Iran, Islamic Republic of
دزدی رسمی........
France
تا وقتی که این نزول خوری قانونی بانکها از زندگی هامون پاک نشه نباید توقع معجزه نجات اقتصاد ملی مون رو از خدا داشته باشیم. الان 99 درصد ملت ایران گرفتار این رباخواری هستن حتی خیلی از آدمهای کاملا متدین
قبح ربا کاملا ریخته شده.تا کی فقط باید دم از دین بزنیم .
آهای کارمندای بانک ها مطمئن باشید حقوقی که می‌گیرید حرومه . چون دارید واسه سازمان های نزول گیر کار می کنید.
saeed
Iran, Islamic Republic of
سلام

در کشور ما نزول حرام است در همه اشکالش حرام است بانک مسکن مصداق کامل گرفتن پول زور است 20 میلیون وام گرفتم 170 میلیون خونه رو تو رهن بردن 25 درصدی وام دادن بعد از 10 سال 39 میلیون میگیرن اینست حمایت از مردم لطفا کمی بفکر آخرتتون باشید جامعه از سو مدیریت به اینجا رسیده