دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۱
۱۰

مجوز فرودگاه قم صادر شد

پنجشنبه ۳۰ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۱۶:۴۰
کد مطلب: 408333
نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی از صدور مجوز فرودگاه قم در کمیسیون اصل ۹۰ خبر داد.
به گزارش جهان،احمد امیرآبادی فراهانی امروز در گفت‌وگو با فارس، از تشکیل جلسه کمیسیون اصل ۹۰ در خصوص تصمیم‌گیری برای فرودگاه قم خبر داد و اظهار کرد: این جلسه با حضور استاندار قم، معاون سیاسی امنیتی استانداری، فرماندار قم، رئیس سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی و معاونین وی، معاونین سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و مدیرکل میراث فرهنگی قم، معاون راه‌ و شهر سازی و معاون منابع طبیعی و جنگلداری کشور برگزار شد.

وی ادامه داد: در این جلسه صحبت‌ها و مذاکرات مفصلی در موضوع فرودگاه قم انجام شد و در نهایت چندین مصوبه برای ادامه کار ارائه شد که بر مبنای آن مقرر شد تا سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی تا دوشنبه هفته آینده چهارم اسفند ماه، نسبت به صدور مجوز فرودگاه اقدام کرده و عرصه مورد نیاز برای آن را اعلام کند.

نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی افزود: مصوبه دیگر کمیسیون این بود که تعداد افرادی که در فرودگاه قم مشارکت داشتند لیست مبلغ و مقدار آن از سوی سرمایه‌گذار به کمیته اصل ۹۰ که در استانداری تشکیل می‌شود اعلام شود.

امیرآبادی با اشاره به اینکه احداث و تکمیل مراکز اقامتی و تفریحی که مجوز آن قبلاً اخذ شده با نظارت اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ادامه خواهد یافت، بیان کرد: مقرر شد برای نظارت بر احداث فرودگاه، کمیته‌ اصل ۹۰ به ریاست استاندار و با حضور دستگاه‌های مختلف تشکیل شود و بنده نیز به دلیل عضویت در کمیسیون اصل ۹۰، به عنوان نماینده کمیسیون بر روند کار نظارت خواهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه ما دفاع از حقوق مردم و همچنین حقوق سرمایه‌گذار به عنوان بخش‌ خصوصی‌ است، ابراز کرد: در همین راستا از احداث فرودگاه که موضوعی مهم و ضروری برای استان به شمار می‌رود در کمیسیون اصل ۹۰ حمایت کرده و اجرای آن را در مدار قانون قرار دادیم تا این پروژه در قم با سرعت بیشتر و بر اساس ضوابط قانونی پیش رود. نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مشکلات زیر ساختی فرودگاه از جمله آب، برق و گاز، گفت: جلسه‌ای که برگزار شد بسیار خوب و مثبت بود که اگر مصوباتش اجرایی شود بسیاری از دغدغه‌های مردم و سرمایه‌گذاران در خصوص فرودگاه را بر‌طرف خواهد کرد.

امیرآبادی در پایان با اشاره به مشکلات دولت و کمبود منابع مالی در کشور، خاطرنشان کرد: برای توسعه استان باید از بخش خصوصی حمایت کنیم، ولی این حمایت‌ها باید در مدار قانون صورت گیرد، همانطور که متاسفانه ضوابط لازم در برخی اقدامات در احداث فرودگاه به نوعی رعایت نشده بود و از این به بعد بر اساس قانون پیش خواهد رفت و ان‌شاء الله تکمیل و راه‌اندازی آن باعث توسعه استان و ایجاد اشتغال خواهد شد.

۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۰۸:۳۴:۵۷
در فاصله ۸۰ کیلومتری شهر قم فرئدگاه بین المللی و در فاصله ۱۲۰ کیلومتری فرودگاه مهرآباد است. در کجای دنیا ذر این فواصل برای شهرها فرودگاه می سازند. این کار حیف و میل بودجه ملت نیست؟؟؟؟ (۲۶۹۱۲۱۱) (alef-۳)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۲

محمد
۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۰۹:۰۳:۵۱
آیا قم واقعا" نیاز به فرودگاه دارد ؟ (۲۶۹۱۲۳۲) (alef-۳)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۷

۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۰۹:۳۱:۴۲
از مونوریل بدون کارشناسی که هزینه های ملیاردی بر کشور تحمیل کرده درس نمیگیرید ؟ وقتی از فرودگاه امام تا شهر قم کمتر از ۹۰ کیلومتر فاصله وجود دارد . وقتی زیرساختهای لازم در آن منطقه ای که زمین برای ان در نظر گرفته شده وجود ندارد ساخت فرودگاه چه توجیهی دارد؟
جالب است چند سال است زمینی را به عنوان محل فرودگاه تعیین کرده شرکت مربوطه به تبلیغات و فروش غرفه و میپردازد ولی هنوز مجوز صادر نشده الان هم کاملا معلوم است سازمان هواپیمایی را تحت فشار گذاشته اند تا مجوز را صادر نماید. (۲۶۹۱۲۶۹) (alef-۱۰)
پاسخ به اين اظهار نظر
۴

مهدی رنجوری
۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۰۹:۳۲:۲۳
بایستی اینگونه طرحها و بودجه ها در نقاط محروم کشور تصویب شود. نه استانی که به تهران نزدیک است. فرودگاه برای قم غیر ضروری است. (۲۶۹۱۲۷۱) (alef-۳)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۷

۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۱۰:۰۲:۰۱
احداث هر فرودگاه هزینه سنگین زیرساخت، تجهیزات و نیروی انسانی دارو، با توجه به نزدیکی قم به تهران و فرودگاه امام عملا چنین طرحی جز اتلاف بیت المال نیست، بهترین روی قطارهایی سریع اسیر سرمایه گذاری میشه تا هم مردم سریعتر بین تهران و قم تردد کنند و حجم ترافیک جاده ای کاهش پیدا کند و هم مسافران هوایی از آن بهره ببرند (۲۶۹۱۲۹۷) (alef-۳)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۴

۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۱۰:۳۱:۰۰
قم کلا چقدر هست که بخوان براش فرودگاه درست کنن (۲۶۹۱۳۶۳) (alef-۳)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۴

۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۱۱:۱۰:۵۶
فقط برای اینکه سطح آگاهیت بره بالا بهت بگم که
قم با بیش از یک میلیون نفر جمعیت هشتمین شهر بزرگ کشور هست.
جمعیت قم ۲ برابر شهر همدان و سه برابر شهر زنجان و بیش از ۵۰ درصد بیشتر از جمعیت شهر کرمانشاه هست. شهرهای به مراتب کئوچکتر از قم مثل بندر عباس و کرمانشاه دارای فرودگاه هستن. (۲۶۹۱۴۲۴) (alef-۳)
پاسخ به اين اظهار نظر
۶

۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۱۲:۵۴:۴۷
خوب عزیز جان کرمانشاه تا تهران رو با قم تهران مقایسه می کنید؟ یه ساعت با خودرو میشه به قم رفت از تهران... ربطی به جمعیت نداره... (۲۶۹۱۵۶۹) (alef-۱۰)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱

۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۱۲:۵۵:۴۰
بندرعباس رو با قم مقایسه نفرمایید
بزرگترین بندر تجاری کشوره (۲۶۹۱۵۷۳) (alef-۱۰)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱

۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۱۰:۵۴:۵۱
مگر قم به فرودگاه امام نزدیک نیست ؟ (۲۶۹۱۳۹۵) (alef-۳)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲۱

۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۱۱:۰۳:۵۸
بنا به گفته مسئولین هواپیمایی کشوری، اکثر فرودگاههای کشور حتی فرودگاه بعضی شهرهای بزرگ ضررده و غیر اقتصادی هستند، حال قم که در نزدیکی تهران و فرودگاه امام هست چه توجیهی دارد؟؟ الله و اعلم (۲۶۹۱۴۱۲) (alef-۳)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۸

۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۱۱:۱۵:۱۱
فاصله قم تا فرودگاه امام چقدر است؟ (۲۶۹۱۴۳۱) (alef-۳)
پاسخ به اين اظهار نظر
۱۱

سید بیژن
۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۱۱:۴۵:۰۷
حدود ۹۰ کیلومتر (۲۶۹۱۴۵۱) (alef-۳)
پاسخ به اين اظهار نظر
۲

۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۱۱:۲۰:۱۷
باید برای قم کاشان اردستان نایین نطنز یه فرودگاه مرکزی ساخته بشه (۲۶۹۱۴۳۷) (alef-۳)
پاسخ به اين اظهار نظر
۵

خوشرو
۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۱۲:۱۳:۵۳
دوستانی که میگن قم به فرودگاه امام نزدیکه با اندکی فکر کردن یادشون میفته که فردگاه امام خمینی فقط برای سفرهای خارجیه.
قم قطعا برای سفرهای داخلی نیاز به فرودگاه داره. (۲۶۹۱۴۸۳) (alef-۳)
پاسخ به اين اظهار نظر
۴

۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۱۲:۵۳:۵۹
یکی از نکات بسیار مهم در این طرح ها اقتصادی بودن آنهاست، مدیران و نمایندگان نباید به فکر سفرهای خود یا کسب رای با این شیوه ها باشند. مثلا فرودگاه همدان یا اراک با وجود فواصل بیشتر از تهران عملا جز برای برخی سفرهای زیارتی و به صورت بسیار ناچیز استفاده نمی شوند. اکثر تردد مردم برای امور اداری به تهران است که به هزینه هواپیمای آن نمی ارزد چرا که در همین دو شهر همدان و اراک با خودروی سواری طی ۳ ساعت می شود به تهران رسید ولی برای هواپیما علاوه بر انتظار یک ساعته در فرودگاه باید هزینه ای ۵ تا ۱۰ برابر داد، اگر هواپیما تاخیر داشته باشد که دیگر نور الا نور می شود!
بهترین راه سرمایه گذاری روی راه آهن هایی است که الان فناوری ساخت آنها با سرعت ۳۰۰ کیلومتر در ساعت هم هست، یعنی تهران قم را می شود در بیست دقیقه طی کرد، کاری که مشکلات عدیده ای را حل خواهد کرد. (۲۶۹۱۵۶۸) (alef-۱۰)
پاسخ به اين اظهار نظر
۰

ناشناس
۱۳۹۳-۱۱-۳۰ ۱۲:۴۸:۱۸
فقط برای سطح اگاهی
فرودگاه بین المللی قم توسط بخش خصوصی در حال احداث می باشد و نه از بودجه بیت المال و اینکه شهر قم نزدیک یه ۱میلیون و سیصد هزار نفر جمعیت دارد و این فرودگاه نزدیک منطقه اقتصادی سلفچگان قراردارد که از نظر گمرک دارای اهمیت میباشد (۲۶۹۱۵۴۹) (alef-۱۰)
پاسخ به اين اظهار نظر
۰

نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


بیژن
دهات ما هم فرودگاه نداره. باید دولت یک فکری براش بکنه.
محمد
فرودگاه قم حدافاصل این استان و استان اراک هست که با توجه به نزدیکی منظقه اقتصادی سلفچگان حائز اهمیت بسیاری است.
ضمنا پول این طرح از بخش خصوصی تامین می شود.
یا علی
علی
بنده از نزدیک بازدیدی داشتم از این پروژه. خیلی بعیده تا 10 سال آینده بتونه این پروژه به ثمر بنشینه. به نظر میرسه البته ان شاالله من دارم اشتباه میکنم اما به نظر میرسه هدف از احداث این مجموعه تصاحب زمینهای نزدیک بندر خشک سلفچگان باشه. و گرنه به گفته پیمانکار مجموعه هزینه 4000 میلیارد تومنی چجوری توجیه داره؟ یعنی سالی 1000 میلیارد تومن درآمد باید کسب کنه تا کمتر از سود بانکی سود نداشته باشه. مگر چقدر تقاضای پرواز وجود داره .
ممکنه که قم نیاز چندانی به فرودگاه نداشته باشه ولی حتما به یه ترمینال مسافربری اتوبوس نیاز داره که مبدا حرکت قم باشه نه اینکه اتوبوس از تهران بیاد
به جای این کار اجازه دهید تا از فرودگاه امام خمینی برای پرواز های داخلی هم استفاده شود زیرا فاصله اش تا قم مناسب است.
تاسیس فرودگاه در قم اقتصادی نخواهد بود
واقعا متاسفم بابت مدیران کشور کجایی دنیا اینجور سرمایه کشورشون رو به باد میدن
آرش
حیف و میل بیت المال و همین و بس. کاش این پولها در جاهای واجب تر سرمایه گذاری میشد. در شهرهای کوچک. کارخونه. این مملکت به پتروشیمی نیاز داره نه به فرودگاه قم در فاصله 80 کیلومتری فرودگاه امام خمینی.
Romania
پول بیت المال را میریزن تو جوب کارون راخشک کردین دادین قم چی شد بیابون را نمیشه اباد کرد مگر با اب دریا
Romania
ترمینال اتوبوس تعطیله چه برسه فرودگاه
احمد
دوستان درست میگن بهتر بود پول این فرودگاه رو میذاشتن یه فرودگاه دیگه واسه تهران میزدن آخه قم کجای این مملکته همه ایران باید واسه تهران کار کنه