دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۱
۱

برنامه‌های نیکزاد برای تکمیل فرودگاه قم

جمعه ۴ اسفند ۱۳۹۱ ساعت ۱۷:۱۳
کد مطلب: 273431
وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه فرودگاه بین‌المللی قم نخستین فرودگاه بخش خصوصی در کشور است، اعلام کرد: برنامه‌های مفصلی برای حمایت از این فرودگاه داریم.
به گزارش جهان به نقل از ایسنا  علی نیکزاد در ادامه سفر یک روزه خود به استان قم، همراه کرم‌رضا پیریایی - استاندار قم - و جمعی از مسئولان این استان از روند ساخت فرودگاه بین‌المللی قم بازدید و اظهار کرد: قم به عنوان قطب گردشگری مذهبی کشور نیازمند چنین طرح‌های زیربنایی است.

وی با تاکید بر لزوم توجه به زمان ماندگاری زائر در قم، گفت: باید تلاش شود ظرفیت‌های گردشگری، زیارتی و تاریخی قم جلوه بیشتری پیدا کند.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه فرودگاه بین‌المللی قم نخستین فرودگاه بخش خصوصی کشور است، افزود: برنامه‌های مفصلی برای حمایت از این طرح داریم و در این زمینه باید همه متولیان، همت خود را به کار گیرند.

نیکزاد با بیان اینکه باید بخش‌های تجاری و اقامتی فرودگاه فعال شود، گفت: ساخت فرودگاه زمانی توجیه اقتصادی دارد که مسافران از فضای تجاری و اقامتی آن استفاده کنند.

وی با بیان اینکه در کشور ۶۴ فرودگاه فعال هستند، گفت: تنها فرودگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) و مهرآباد بازده اقتصادی دارند.

در ادامه این نشست، کر‌م‌رضا پیریایی - استاندار قم - از حمایت مسئولان استان از فرودگاه بین‌المللی قم خبر داد و گفت: استانداری به عنوان مقام عالی استان همواره پیگیر رفع مشکلات و موانع این فرودگاه است.

کرم‌رضا پیریایی با تاکید بر لزوم همکاری جدی دستگاه‌های ملی و استانی در اجرای این پروژه، اظهار کرد: تمام عزم استان حمایت از ساخت فرودگاه بین‌المللی است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


نوید
با سلام؛
هر چقدر که فکر میکنیم، درک نمیکنم با توجه به نزدیک بودن فرودگاه بین المللی امام خمینی به قم، چه ضرورتی داره که فرودگاه قم بصورت بین المللی طراحی بشه؟ این مساله با کدوم استاندارد یا طرح مشاوری انجام میشه؟
بین المللی شدن یک فرودگاه، نیازمند تغییراتی در طراحی و افزایش هزینه های احداث و بهره برداریه. حالا واقعا قم اینقدر پرواز بین المللی رو جوابگوست که چنین سرمایه گذاری‌ای انجام بشه؟
بعد از احداثش با کلی هزینه، واقعا در حکم یک فرودگاه بین المللی خواهد بود؟
یا این اتفاق جزو همون نمایشهای دولت دهمه که حمایت به حق از دست رفته مردم شریف قم رو دوباره برای انتخابات بعدی بدست بیاره؟