جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۱
۲
الحوثی :

استعفای رئیس‌جمهور یمن توهین به ملت بود

شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۵۸
کد مطلب: 406101
عبدالملك الحوثي رهبر جنبش انصار الله يمن از ايجاد خلا سياسي به عنوان توطئه اي بزرگ عليه ملت کشورش ياد كرد و گفت : استعفاي هادي رئیس جمهوری گامي اشتباه و توهين به اراده ملت يمن بود كه هدف كشاندن كشور به سوي آشوب و فروپاشي را دنبال مي كرد.
به گزارش جهان به نقل از العالم ، وي عصر شنبه در سخناني كه به طور زنده از شبكه العالم و تعدادی ازشبکه های منطقه پخش شد با بيان اينكه برخي ها در داخل و خارج از يمن توطئه هاي جديدي عليه ملت يمن طراحي مي كنند ، خاطرنشان كرد : رئيس جمهوري مستعفي و دولتش مي خواستند با ايجاد خلا در حكومت، سازمان هاي حكومتي را تعطيل كنند.

دوم بهمن ماه امسال ساعاتی پس از استعفای دولت یمن به ریاست خالد بحاح ، عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری این کشور نیز استعفای خود را تقدیم پارلمان کرد. این دو اتفاق با آغاز اجرای توافقنامه صلح و مشارکت برای پایان دادن به بحران یمن میان حوثی ها و رئیس جمهوری یمن همزمان شده بود.

رهبر حوثی های یمن خاطرنشان کرد: برخي نيروهاي شكست خورده در داخل كه از خارج حمايت مي شوند تلاش مي كنند انقلاب و ملت يمن را تحت اختيار خود بگيرند . به همه دنيا مي گوييم كه ملت يمن شايسته رسيدن به اهداف قانوني خويش است.

وی با بيان اينكه مردم این کشور گام مهمي به سوي رسيدن به آزادي و كرامت و استقلال برداشته اند ، از اعلاميه قانون اساسي به عنوان گام تاريخي براي پر كردن خلا قانوني یاد کرد و افزود : ملت يمن نسبت به دسيسه هاي دشمن بيدار و آگاه است و احساس مسووليت مي كند و ساكت نمي نشيند تا ديگران با توطئه هاي خود امنيت و ثبات كشور را هدف بگيرند.

رهبر حوثي هاي يمن با اشاره به اينكه اعلاميه قانون اساسي در يمن نه يك اقدام متهورانه بلكه يك گام مسوولانه است ، یادآور شد: انقلاب يمن به همگان فرصت مشاركت در حكومت را داده و خلا سياسي به نفع كشور نيست زيرا در اين حالت، خطرات واقعي كشور را در عرصه هاي سياسي، امنيتي و اقتصادي تهديد مي كند.

الحوثي تاکید کرد : ساير گروهها سعي نكردند با تعامل مثبت در مسیر صحیح براي پر كردن خلا سياسي کشور در هفته های گذشته گام بردارند، اما ادامه اين حالت به نفع كشور نيست.

وی تاكيد كرد : به ملت يمن مي گويم كه به سخنان بيهوده در باره اعلاميه قانون اساسي اعتنا نكنند.

الحوثی افزود: در ادامه خلا سياسي و تعطيلي و فروپاشي موسسات حكومتي هيچ نكته مثبتي وجود ندارد زيرا دشمنان مي خواستند با ادامه اين حالت، چنين وانمود كنند كه مشكلات به وجود آمده نتيجه انقلاب مردمي است.اما مردم يمن بزرگ تر از همه توطئه ها و شريف تر از همه دسيسه هاست و از روي هوا و هوس كاري نمي كند.

وی بيان كرد : به نيروهاي سياسي كشور توصيه مي كنم درباره اعلاميه قانون اساسي جوسازي نكنند، زيرا كشور براي همه فرزندان خود وسعت دارد و هيچكس قرار نيست به حاشيه برود. اعلاميه قانون اساسي مسير را براي اداره مرحله انتقالي به سمت مشاركت هموار كرده است. ما خواهان مشاركت همگان هستيم و هر كس خودش را كنار بكشد مشكل خود اوست زيرا مردم نمي پذيرند كه كسي با امنيت، ثبات و آينده آنها بازي كند.

وي افزود : همگان بايد براي سازندگي كشورهمكاري كنند و مردم هم بايد با همبستگی خود عامل قدرت كشور باشند. همه مي توانند با مشاركت و برادري به مردم يمن خدمت كنند اما هر اقدام احمقانه اي از سوي نيروهاي سياسي كه به منظور فتنه انگيزي باشد با مقابله مردم يمن مواجه خواهد شد.

رهبر جنبش انصار الله گفت : مردم يمن بايد به راه خود ادامه دهند و دست ما نيز برای مشاركت به سوی همه نيورهای سياسی كشور دراز است و همه آنها فرصت دارند تا برای مصالح كشور، خط مشي خود را عوض كنند و معيار اصلي همه مراعات مصالح ملي باشد.

هركس مانع تراشي كند از موضع صحيح فاصله گرفته و نيروهاي سياسي امروز در برابر يك آزمايش واقعي در قبال ملت يمن هستند و مواضع غيرحكيمانه باعث فتنه برانگيزي و آسيب به منافع ملي مي شود از اين رو بايد با مسووليت پذيري و حكمت رفتار كنند.

الحوثي با بيان اينكه ما از پارلمان هم مي خواهيم كه يک موسسه ملي تمام عيار باشد ، افزود : هيچ توجيهي براي رفتار منفي از سوي هيچ نيروي سياسي در يمن پذيرفته نيست زيرا ملت خواهان رسيدن به يك حكومت عادلانه هستند. البته توطئه هاي عليه ملت يمن هرقدر هم كه زياد باشند خنثي خواهند شد .

وي تاكيد كرد : كشورهاي خارجي هم بدانند كه كه اگر منفعت يمن براي آنها مهم است اعلاميه قانون اساسي به نفع كشور است و آنها اگر بخواهند با يمن تعامل منفي داشته باشند مشكل خودشان است زيرا اعلاميه قانون اساسي خطر منطقه اي يا بين المللي نيست.

وي افزود : مواضع منفي كشورهاي خارجي، انتقاد و تنفر ملت يمن را در پي خواهد داشت زيرا اين ملت خطري براي كشورهاي ديگر به شمار نمي آيد و يك ملت مسالمت جو است.

الحوثي خاطرنشان كرد : جامعه جهاني هم به جاي آن كه بيانيه هاي محكوميت صادر كند بايد با مردم يمن تعامل مثبت داشته باشد. يمن با انقلابش براي مقابله با القاعده قوي تر شده و انقلاب ما ادامه دارد و اگرچه دست ياري به سوي همه نيروهاي سياسي دراز كرده ايم اما اجازه نمي دهند هيچ اقدامي در جهت تخريب منافع عمومي و فتنه انگيزي و توطئه عليه اتحاد كشور انجام شود.

رهبر حوثي هاي يمن افزود : اگر بخش دولتي به وظايف خود عمل كند درباره وضع اقتصادي نگراني نخواهيم داشت و بازي كردن با اقتصاد كشور خط قرمزي است كه اجازه عبور از آن را نمي دهيم. ما بايد از مرحله انتقالي عبور كنيم و به مرحله حكومت دولتي برسيم. ما براي هرگونه گفت و گويي در سطح داخلي در چارچوب اعلاميه قانون اساسي آمادگي داريم.

وي افزود : ما خواهان يك گفت و گوي سازنده هستيم نه مانند مشورت هاي سياسي سابق. زيرا اين مرحله مستلزم تعامل مسوولانه و گفت و گوي مسوولانه است.

رهبر جنبش انصار الله تاكيد كرد : هركسي با ما تعامل مثبت داشته باشد ما بهتر از خودش با او رفتار خواهيم كرد و به حاشيه راندن هيچ كس در برنامه ما نيست زيرا مشاركت اساس همه كارهاست. ما در مرحله بعدي به مساله جنوب بيشتر خواهيم پرداخت و اين انقلاب انقلاب همه يمني ها است و يمن ما را به صورت متحد و يكپارچه مي خواهد و انقلاب نيز براي تحقق منافع همه يمني هاست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


سینا
United States
مرحبا به حوثی های شریف الله معهم
Germany
احسنت،
بسيار دقيق عمل ميكنند.
آمريكا مبهوت مانده و البته ره به جايي نخواهد برد