دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۱

تحریف‌های انقلاب۵۷ در تازه‌ترین شماره پنجره

شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۴۴
کد مطلب: 405965
دویست و هشتاد و هشتمین شماره هفته نامه پنجره با بررسی ویژه مستند انقلاب ۵۷ بر روی دکه ها آمد.
به گزارش جهان، دویست و هشتاد و هشتمین شماره هفته نامه پنجره با بررسی ویژه مستند انقلاب ۵۷ بر روی دکه ها آمد. این نشریه به مناسبت دهه فجر به بازخوانی و بررسی انتقادی مستند انقلاب ۵۷ پرداخته و جلد این شماره خود را نیز به این موضوع اختصاص داده است.

در ابتدا یادداشتی با عنوان مستند بي‎سند محتوای این مستند پخش شده را بررسی کرده سپس دکتر موسي حقاني از تاریخ دانان برجسته کشور در گفت و گویی رابطه محمد رضا پهلوي با قدرتهاي استعماري در مستند انقلاب ۵۷ را مورد بررسی قرار داده است.عباس سلیمی نمین هم در یادداشتی ادعای پيشرفت ايران در دوران پهلوي دوم که در این مستند بیان شده را مورد کنکاش قرار داده است.

نگاهي گستره فعاليت‎هاي رسانه‎اي انگليس در گذشته و حال ايران در گفت‎وگو با خسرو معتضد، دروغ‎‎هاي ساده، دروغ‎‎هاي پيچيده یادداشتی از سجادصفارهرندی، استحاله واقعيت و ميزگردي با حضور کارشناسان و دانشجويان در بررسي مستند انقلاب ۵۷ از دیگر مطالب این پرونده است.

 

اما سرویس بین الملل پنجره این شماره خود را به رصد حوادث غرب آسیا و بررسی آن اختصاص داده است.محمد قادری در یادداشت خود با عنوان چشم در برابر چشم تنش های میان رژیم صهیونیستی و حزب الله لبنان در القنیطره را زیر ذره بین قرار داده است و تاکید کرده است که عملیات حزب الله معادلات را عوض نمود.

هم چنین دکتر امير موسوي نیز در مصاحبه با این هفته نامه به بررسی این تنش ها پرداخته است. آرايش قدرت در صنعا و خيزش حوثي‎ها عنوان یادداشت هایی است که حوادث چند هفته گذشته یمن را مورد بررسی قرار داده اند. بررسي پيامدها و دستاوردهاي سفر دکتر ولايتي به روسيه در گفت‎وگو با دکتر شعيب بهمن، ابتکار تبليغاتي جديد آمريکا و ملک عبدالله آن چه که نشان مي‎داد نبود! از دیگر مطالب سرویس بین الملل است.

سرویس سیاسی این نشریه مهم ترین موضوع خود را خبر محکومیت عباس سلیمی نمین به شلاق و حبس قرار داده است و ضمن بررسی حواشی این مساله در گفت و گویی که با وی انجام داده است، درباره سوابق وی، علل محکومیت و ... او را مورد پرسش قرار داده است.

سلیمی نمین در این گفت و گو از مشکلات خانوادگی پیش آمده برای وی پس از شکایت های انجام شده از وی نیز توضیحاتی ارائه کرده است. هم چنین بازگشت احمدی نژاد به سیاست یکی دیگر از موضوعاتی است که سرویس سیاسی به سراغ آن رفته است.

تاملي در نقش فرهنگ در تحولات جهان معاصر، مناسبات کشورهاي عربي و غربي با عبدالله بن عبدالعزيز، تضادهايي که با مرگ عبدالله رو شد، دردسرهاي نخست وزير اسرائيل براي اوباما و ناگفته‎‎هاي نصرالله خطرناک‎تر از گفته هايش است عناوین باشگاه ترجمه و زمينه هاي حسرت اخروي در رفاقت دنيوي(جواد محدثی)، تاملي در فلسفه سياسي ابن سينا(کمال پولادی)، قدرتي در خدمت تشيع(احمد رهدار)، برجسته سازي سويه فرهنگي يا پيشبرد اهداف سياسي(فرشاد مهدی پور) و مجادله پيامبر بيآلايش با خدا(محمد روحانی) نیز عناوین باشگاه اهل قلم این هفته نامه را تشکیل می دهند.

اما محمد جوادی در کنار دیگر مطالب ضمیمه پنجره پلاس در یادداشتی به موضوع ترجمه پرداخته و کوشش کرده است به این سوال پاسخ دهد که موفقیت اصلی یک مترجم چیست؟
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *