شنبه ۸ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 27 Apr 2024
 
۰

امام‌جمعه کن: تهدید و تحریم جواب نمی‌دهد

شنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۰۷:۵۳
کد مطلب: 405941
امام جمعه کن گفت: پیام راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال به سیاست بازان آمریکایی و صهیونیست‌های روسیاه این است که مردم عاشورایی ایران را نمی‌شود با تحریم و تهدید کنترل کرد.
به گزارش جهان به نقل از تسنیم، حجت الاسلام یحیی صالح نیا امام جمعه کن در خطبه های این هفته نماز جمعه کن، گفت: ملّت ما مستحضر هستند که ما در یک جنگ تمام عیار سیاسی، فرهنگی واقتصادی با غرب هستیم.

وی ادامه داد: کش دادن مذاکرات هسته ای، پایین آوردن عمدی قیمت نفت، ترویج تروریسم، برخورد دوگانه با حقوق بشر و دهها مسألۀ دیگر بخش از این جنگ هستند.

صالح نیا تصریح کرد: آنهایی که فکر می‌کنند جمهوری اسلامی اهل مذاکره نیست و یا جمهوری اسلامی با کشورهای خاصّ سر جنگ دارد با گذشت ۱۲ سال از مذاکرات مستمرّ ایران با شش کشور که قریب به دو سال آن در دورۀ دولت محترم یازدهم انجام شده بفهمند که آنها هستند که دست از سر جمهوری اسلامی و مردم ما بر نمی‌دارند.

امام جمعه کن ادامه داد: امام بزرگوار ما مرتّب می‌فرمودند که: همه توطئه‌های جهانخواران علیه ما از جنگ تحمیلی گرفته تا حصر اقتصادی و غیره برای این بوده است که ما نگوییم اسلام جوابگوی جامعه است و حتماً در مسائل و اقدامات خود از آنان مجوز بگیریم. باید به سمتی حرکت نماییم که ان‌شاء اللَّه تمام رگه‌های وابستگی کشورمان از چنین دنیای متوحشی قطع شود.

وی افزود: پیام راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال به سیاست بازان آمریکایی و صهیونیست‌های روسیاه این است که مردم عاشورایی ایران را نمی‌شود با تحریم و تهدید کنترل کرد. از مجلس محترم شورای اسلامی هم می‌خواهیم در صورت هرگونه کارشکنی آمریکائی‌ها در مذاکرات دولت را ملزم به لغو قرارداد ژنو کنند.

حجت‌الاسلام صالح‌نیا گفت: جامعه اسلامی و حزب‌الله ولایت محور است. دشمنان کج فهم ما بدانند گذشت آن زمانی که سرویس‌های جاسوسی شما با دوقطبی‌های کاشانی مصدق، مطهری شریعتی، بهشتی بنی صدر و... جامعه ما را مشغول می‌کردند.

وی با بیان اینکه جامعه ما یک محور دارد. و آن محور هم فقیه عادل جامع الشرایط مبسوط الید است، ادامه داد: مشروعیّت قانون اساسی، مشروعیّت تصمیمات مجلس و دولت وقوۀ قضائیّه بستگی به نظر موافق او دارد. تبعیّت از او عین تبعیّت از رسول‌الله صلّی الله علیه وآله است. این هم محصور در زمان ما نیست.

امام جمعه غرب تهران گفت: پیشرفت‌های ایران نشان می‌دهد هر جا مردم ما یک صدا پشت چنین فردی حرکت کرده‌اند ایران رشد سریع‌تری داشته است.

حجت‌الاسلام صالح‌نیا تصریح کرد: هرکس چه در دولت قبل و چه در دولت فعلی منتقد دارد خوشحال باشد چون معلوم است که کار می‌کند. فقط کسانی که گوشه‌ای نشسته و کاری نمی‌کنند منتقد ندارند. طبیعتا مردم عزیز ما مثل همۀ ملّت‌های دیگر گله‌هایی دارند. مردم ما خیلی راحت می توانند به رئیس‌جمهور و امام جمعه و وزیر و وکیل گله‌هایشان را مطرح کنند.

وی گفت: آقایان باید متوجه باشند که انتقادپذیری در دین ما و مذهب ما بارها و بارها مورد تاکید قرار گرفته است. اینکه دائما منتقدان خود را نادان و بی‌سواد و ... بخوانیم در شان روحانیت و مسئولان نیست.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *