جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰

اخراج معلمان تاریخ سیاه‌پوست در واشنگتن

سه شنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۳۰
کد مطلب: 405464
اقدام یک مدرسه در پایتخت آمریکا مبنی بر اخراج معلمان به علت گنجاندن تاریخ سیاه پوستان در برنامه درسی دانش آموزان موجب افزایش تنشها در این کشور شده است.
به گزارش جهان، واحد مرکزی خبر به نقل از پرس تی وی خبرداد، سیاه پوستان آمریکایی بیش از دوازده درصد جمعیت این کشور را تشکیل می دهند با این حال به رغم خدمات قابل توجهی که به جامعه آمریکا کرده اند ، به طور موثر و گسترده ای به حاشیه رانده شده اند.

در پی کشته شدن چندین سیاه پوست آمریکایی توسط پلیس، تنشهای نژادی زیادی در آمریکا ایجاد شد و اکنون یک مدرسه در شهر واشنگتن در کانون جنجالهای نژادی قرار گرفته است. این مدرسه تصمیم گرفته است معلمانی که بخشهایی از تاریخ سیاهان آمریکایی را در برنامه درسی قرار دهند اخراج کند.

هرسال در ماه فوریه میلیونها سیاه پوست آمریکایی خدماتی که این قشر از جامعه در کانادا و آمریکا کرده اند جشن می گیرند.

با این حال در همین ماه فوریه، حادثه ای در مدرسه ای راهنمایی متعلق به دانشگاه هوارد در پایتخت آمریکا منجر به توجه دوباره جامعه آمریکا به مشکلاتی شده است که قشر سیاه پوست با آن روبرو هستند.

این مدرسه به طور تاریخی و سالهاست که یک مدرسه راهنمایی ویژه سیاه پوستان در داخل محوطه دانشگاه هوارد در شهر واشنگتن است. با این حال مدیر این مدرسه که خود یک سیاه پوست است با تدریس تاریخ سیاه پوستان در مدرسه زیر نظرش مخالفت کرده است. وی سه معلم مطالعات اجتماعی را که تاریخ سیاه پوستان را به برنامه درسی خود اضافه کرده بودند اخراج کرده است.

شانون ستل یکی از والدین دانش آموزان این مدرسه می گوید مسئولان مدرسه نمی خواهند معلمان مطالعات اجتماعی، به فرزندان ما تاریخ سیاه پوستان را درس بدهند. ما امروز به محوطه دانشگاه هوارد آمده ایم تا بگوییم فرزندان ما باید با فرهنگ سیاه پوستان آمریکایی آشنا شوند بیش از نود درصد دانش آموزان این مدرسه سیاه پوست هستند.
خبرنگار پرس تی وی گفت دانش آموزان این مدرسه می گویند نیروهای پلیس معلمانشان را در مقابل چشم دانش آموزان با خود برده اند.

کامرون گنزجیلنز دانش آموز کلاس هفتم گفت نیروهای پلیس معلمانمان را با خود بردند زیرا آنها تلاش داشتند که میراث ما را به ما یاد بدهند.

رندی شورت فعال حقوق سیاه پوستان می گوید از حوادثی که در مدرسه دانشگاه هوارد روی داد به هیچ وجه غافلگیر نشده است.

رندی شورت گفت در جامعه آمریکا شاهد تنفر از سیاه پوستان هستیم . کالج های سیاه پوستان نیز با هدف تبدیل کردن آنها به نوکران سفید پوستان تاسیس شده است. این مدارس با این هدف ایجاد شده اند و بنابراین آنچه دراین مدرسه روی داد به هیچ وجه برای من غافلگیر کننده نیست.

خبرنگار پرس تی وی افزود همین هفته گذشته شمار زیادی در سراسر آمریکا اعتراضات و اعتصاب هایی برای نشان دادن نافرمانی مدنی در سالروز یادبود مارتین لوتر کینگ فعال حقوق اقلیت ها در آمریکا برگزار کردند. همزمان همچنان تنش های اجتماعی در آمریکا به علت خشونت پلیس آمریکا برضد سیاه پوستان بسیار بالا است. این در حالی است که دستگاه قضایی آمریکا از متهم کردن ماموران پلیس خودداری کرده است. سیاه پوستان آمریکایی به همین علت از دستگاه قضایی این کشور ناراحت و عصبانی هستند، دراین شرایط هر گونه اقدام برای افزایش تنش ها می تواند منجر به پایان یافتن طاقت آنها شود.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *