جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۱
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیاء(ص):

هیچ نیازی به مهندسان خارجی نداریم

سه شنبه ۳۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۲۱:۱۸
کد مطلب: 402944
فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیاء(ص) گفت: اقتصاد مقاومتی اقتصاد ریاضتی و ذلت نیست، بلکه اقتصاد اقتدار است.
به گزارش جهان به نقل از فارس، سردار عبادالله عبداللهی عصر امروز در جلسه شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان لرستان که با حضور استاندار و جمعی از مدیران برگزار شد با اشاره به اینکه در بحث اقتصاد مقاومتی همه باید پای‌کار باشند، اظهار کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی اینکه ما دست نیاز به سوی دشمن دراز نکنیم.

وی ادامه داد: باید دست به دست هم بدهیم و در مقابل تحریم‌ها با اقتدار و تدبیر ایستادگی کنیم تا نیازی به دشمن نداشته باشیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیاء(ص) خاطرنشان کرد: در پارس‌جنوبی قرارگاه خاتم پنج فاز دارد که برخی از این فازها ۸۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارند و در صورت بهره‌برداری از آنها ۱۷۰ میلیارد دلار صرفه‌جویی می‌شود.

وی به زیرساخت‌های ریلی و زمینی اشاره کرد و متذکر شد: قرارگاه خاتم در بحث زیرساخت‌های زمینی به ویژه ریلی کارهای خوبی انجام داده و در حال انجام دارد که با راه‌اندازی زیرساخت‌های ریلی می‌توانیم در بحث حمل مسافر، بار، جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیستی و ... کارهای خوبی انجام دهیم.

سردار عبداللهی یادآور شد: کار باید برای جامعه مفید و خروجی داشته باشد و اگر این‌گونه نباشد آن کار مورد رضای خداوند نخواهد بود.

وی به ۳۸ هزار نفر مهندس، فوق لیسانس و دکترا در قرارگاه خاتم اشاره کرد و عنوان داشت:‌ امروز ما در بحث مهندسی خودکفا شده‌ایم و می‌توانیم آن را به سایر کشورها صادر کنیم.

این مسئول با اشاره به اینکه ساخت هر پالایشگاه ۴ میلیارد دلار هزینه دربردارد، عنوان کرد:‌ ۷۰ تا ۸۰ درصد تجهیزات آن باید از خارج تهیه شود که با وجود همه تحریم‌ها ما توانسته‌ایم فازهای پارس‌جنوبی را به مرحله بهره‌برداری برسانیم.

سردار عبداللهی اضافه کرد: امروز هیچ نیازی به مهندسان خارجی نداریم و در بخش پالایشگاه زیرساخت‌های ریلی، ساخت کارخانه‌های معدنی ما از مهندسان داخلی خود استفاده می‌کنیم.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیاء(ص) اظهار کرد:‌ قرارگاه خاتم متعلق به همه مردم است و امروز سازوکاری که این قرارگاه دارد در خاورمیانه از حیث اجرای ماشین‌آلات، تجهیزات منحصر به‌فرد و ... بی‌بدیل است.

سردار عبداللهی تصریح کرد: تاکنون بیش از ۴۰۰ کیلومتر تونل در زمینه‌های آب، راه و ریل توسط قرارگاه خاتم ساخته شده است.

وی به پروژه‌های استان لرستان اشاره کرد و چنین توضیح داد:‌ توسعه فرودگاه خرم‌آباد یکی از پروژه‌های قرارگاه خاتم است که تاکنون پیشرفت خوبی داشته است.

سردار عبداللهی یادآور شد: بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان اعتبار در بخش‌های عمرانی استان لرستان توسط قرارگاه خاتم در حال سرمایه‌گذاری است.

این مسئول به افزایش یک میلیارد تومانی اعتبارات محرومیت‌زدایی در لرستان اشاره کرد و گفت: اعتبارات محرومیت‌زدایی این استان از ۱.۵ تا ۲.۵ میلیارد تومان در سال آینده افزایش داشته است.

وی از شهردار خرم‌آباد خواست چهره این شهر را عوض کند و تشریح کرد: قرارگاه خاتم این آمادگی را دارد با همکاری شهرداری این شهر پروژه‌های بزرگی را برای توسعه شهرهای لرستان به ویژه خرم‌آباد اجرا کند.

سردار عبدالهی در پایان خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۷۰ دستگاه پل بزرگ در کشور توسط قرارگاه خاتم ساخته شده و پروژه مترو در مشهد، خط منوریل در ارومیه و پروژه‌های دیگر در سایر شهرهای کشور توسط این قرارگاه در حال ساخت است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *