يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 19 May 2024
 
۱
۱

روایت عراقچی از دیدار کری و ظریف

پنجشنبه ۲۵ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۰۷
کد مطلب: 401907
معاون وزیر خارجه ایران تصریح که وزرای خارجه آمریکا و ایران در ژنو دیدار طولانی و فشرده‌ای داشتند و هنوز زود است که بخواهیم پیشرفت‌‌های مذاکرات هسته‌ای را تعیین کرد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، «عباس عراقچی» معاون وزیر خارجه ایران در مصاحبه با شبکه «ریانووستی» در خصوص دیدار وزرای خارجه ایران و آمریکا و گفت که «جان کری» و «محمد جواد ظریف» دیدار طولانی و فشرده‌ای داشتند و هنوز زود است که بتوان پیشرفت‌های توافق و مذاکرات هسته‌ای را معین کرد.

وی به ریانووستی گفت: ما مذاکرات بسیار فشرده و جدی را برگزار کردیم که حدود ۸ ساعت به طول انجامید. ما تقریباً درباره تمامی موضوعاتی که در دستورکار بود بحث کردیم. مذاکرات بسیار جدی و کاری بود.

بنا به گفته معاون ظریف، «هنوز برای قضاوت درباره پیشرفت‌هایی که حاصل شده است یا اینکه پیشرفت‌هایی که می‌توان به دست آورد، زود است».

عراقچی افزود: مذاکرات در سطح معاونان وزیر خارجه روز پنج‌شنبه ادامه خواهد داشت و مباحثات پنلی نیز برگزار خواهد شد.

دور تازه مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه موسوم به ۱+۵ در حالی از روز ۲۸ دی (۱۸ ژانویه) در شهر ژنو سوئیس برگزار می‌شود که بر اساس توافق موقتی که سال گذشته در همین شهر به دست آمد، قرار بود طرفین نهایتا ظرف یکسال، یعنی تا سوم آذر ۹۳ (۲۴ نوامبر ۲۰۱۴)، به توافق نهایی دست یابند. با این حال، پابرجا بودن اختلافات موجب شد تا مهلت این مذاکرات، دو بار تمدید شود. ضرب‌الاجل جدید مذاکرات هسته‌ای، ۹ تیر ماه ۹۴ (۳۰ ژوئن ۲۰۱۵) اعلام شده است.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


متین
ایشان در باره پیاده روی و گشت زنی در خیابانهاو کنار رودخانه چیزی نگفتند !؟!؟!؟!؟!؟!؟