دوشنبه ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 20 May 2024
 
۰

گام دیگر آذربایجان به سوی اسلامی شدن

چهارشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۲۷
کد مطلب: 401747
جنبش اتحاد اسلامی در جمهوری آذربایجان به رهبری حاج «طالع باقراف» اعلام موجودیت کرد.
به گزارش جهان به نقل از ابنا، روز گذشته ـ سه شنبه ۲۳ دی ماه ـ جنبش اتحاد اسلامی جمهوری آذربایجان با برگزاری یک نشست خبری در پایتخت این کشور، شهر  اکو اعلام موجودیت کرد.

در این نشست «ائلچین قاسم اف» به عنوان جانشین دبیر کل این جنبش گفت: این جنبش به رهبری حاج «طالع باقراف» تشکیل شده است و هدف از آن اتحاد تمام متدینین این کشور تحت یک پرچم اسلامی بدون توجه به مذهب آنها است.

«قاسم اف» با اشاره به این که این جنبش بر اساس اندیشه امت اسلامی تشکیل شده است و ریشه در تاریخ اسلامی کشور آذربایجان دارد، ادامه داد: بسیاری از اندیشه های اجتماعی و اخلاقی ملت آذربایجان که از آنها با عنوان ارزش های ملی یاد می شود، ریشه در ارزش ها و افکار اسلامی دارد و ما به عنوان جامعه ای اسلامی موظف به پاسداری از آنها هستیم.

وی همچنین بیان کرد: خداوند متعال در قرآن کریم می فرماید که «خداوند سرنوشت هیچ قومی را تا زمانی که آنها خود تغییر دهند، تغییر نخواهد داد». ما نیز با در نظر گرفتن این معارف برای صیانت از ارزش های ملی و معنوی ملت آذربایجان و پیشرفت این ملت بر اساس این ارزشها و در یک کلام برای راست کردن قامت خمیده ملت آذربایجان دست به تاسیس جنبش اتحاد اسلامی زدیم.

«طالع» پسر «کامل باقراف» روز ۲۳ ژوئن ۱۹۸۴ میلادی در شهر زیبای باکو متولد شد. او از سال ۱۹۹۱ تا سال ۲۰۰۱ در مدرسه تحصیلات عمومی شماره ۱۵۹ در محله «نسیمی» باکو مشغول تحصیل بود.

وی از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۷ در دانشگاه "اقتصاد" آذربایجان در رشته "مدیریت اقتصادی" مشغول تحصیل بود. «طالع باقراف» در عین حال که دروس دانشگاهی را به صورت غیابی می گذراند، از سال ۲۰۰۵ تا سال ۲۰۱۰ در مدرسه عالی فقه "حجتیه" در شهر مقدس قم در زمینه علوم اسلامی به علم آموزی مشغول بود.

او همچنین از سال ۲۰۱۰ سال ۲۰۱۱ به مدت یک سال در حوزه علمیه نجف اشرف به تحصیل علوم دینی پرداخت.

بیست روز پس از بازگشتن «طالع باقراف» به آذربایجان، او در اعتراضات مربوط به غیرقانونی اعلام شدن استفاده از حجاب در مدارس شرکت کرد و به این دلیل به یک سال و نیم زندان محکوم شد. وی پس از پایان مدت محکومیتش در ۶ نوامبر ۲۰۱۲ از زندان شماره ۱۶ باکو آزاد شد.

«طالع باقراف» پس از آزادی نیز به مبارزات خود علیه بی دینی در آذربایجان ادامه داد و با بیانات تند خود، سیاست های ضد دینی حکومت آذربایجان را به شدت مورد انتقاد قرار می داد و مکررا تاکید می کرد که از راه مبارزه با ضد دینی بازنخواهد گشت. حکومت آذربایجان این بار در ۳۱مارس ۲۰۱۳ مجددا او را متهم و روانه زندان کرد و «طالع باقراف» از آن زمان تاکنون در زندان به سر می برد.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *