شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۸
۵۹
تاملی بر اظهارات علی مطهری؛

دگردیسی "مطهری" از ۸۸ تا ۹۳/ ۹ دی، «همه» برای محکومیت بانیان توهین به عاشورا آمدند

سه شنبه ۲۳ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۱:۴۴
کد مطلب: 401512
بر فرض اگر بپذیریم سران فتنه در جریان مناظره کاملا قانونی و معصومانه عمل کرده و در مقابل طرف دیگر در مناظره سخنانی تنش زا به زبان آورده است، آیا بازهم ایجاد فتنه موجه است؟!
دگردیسی "مطهری" از ۸۸ تا ۹۳/ ۹ دی، «همه» برای محکومیت بانیان توهین به عاشورا آمدند
گروه سیاست جهان نيوز- فرزاد جهان‌بین: دکتر مطهری در آبان سال ۸۸ در حاشیه اولین مجمع عمومی جمعیت آبادگران جوان ایران اسلامی در جمع خبرنگاران در خصوص فتنه ۸۸ اظهار داشت: "این افراد، باید به اشتباهات خود اعتراف کرده و از مردم عذرخواهی کنند. در بحث قضایا و حوادث پس از انتخابات باید به اشتباهات و اتهامات دو طرف ماجرا مخصوصا موسوی و احمدی‌نژاد رسیدگی شود. البته من تقصیر موسوی را بیش‌تر می‌دانم و معتقدم مردم با این کار آرام خواهند گرفت".

مساله "تقصیر بیشتر" که البته در اواسط دوران آشوب و قبل از آشوب های روز عاشورا مطرح شده است، می باید مورد توجه قرار گیرد. با پذیرش" تقصیر بیشتر"، سوال اینجاست که چه میزان بیشتر؟ میزانی که مرتبا با ابهام از آن گذر می شود و همین ابهام، محل منازعه می گردد.

قیصریه ای را در مقابل دستمالی آتش زدن

برفرض اگر بپذیریم سران فتنه در جریان مناظره و حتی بسیار پیشتر از آن کاملا قانونی و معصومانه عمل کرده و هرگز رئیس جمهور قانونی را متهم نکردند و در مقابل، طرف دیگر در مناظره سخنانی تنش زا به زبان آورده است و بلافاصله بعد از اعلام نتایج هم جشن ملی برگزار کرده است و از این طریق، طرف مقابل را تحریک کرده است حال سوال اینجاست با همه این فروض که در مورد آنها توضیح خواهم داد آیا سران فتنه مجوز داشتند که با ادعای تقلب، در همان گام اول، با زیر سوال بردن مرجعیت نهادهای قانونی به اردوکشی خیابانی بپردازند و بخواهند از طریق این لشگر کشی مساله را حل کنند؟

باز بر فرض اگر بپذیریم که در چنین فضا و حال و هوایی، چنین واکنشی طبیعی بوده است، اما ادامه را چگونه می توان توجیه کرد؟ ادامه ای که دیگر حتی رئیس جمهور منتخب هم سخنی درباب انتخابات و آنچه گذشت بر زبان نمی آورد تا حدی که متهم می شد رهبری را سپر قرار داده است.

به راستی، اصرار بر متهم کردن نظام جمهوری اسلامی به تقلب، عدم موضع گیری جدی و رسا و گفتن سخنان دو پهلو در مقابل زیر سوال رفتن محکمات انقلاب با سردادن شعارهایی از قبیل جمهوری ایرانی، مرگ بر اصل ولایت فقیه، حمایت از اسرائیل در روز قدس و سردادن شعار نه غزه، نه لبنان جانم فدای ایران، هتک حرمت امام راحل(ره)، هنجارشکنی در روز عاشورا که زمینه سازی برای این قبیل حضورها در بیانیه های مختلف که در آنها به استمرار اعتراضات وعده می دادند و نیز دعوت به برگزاری راهپیمایی در ۲۵ بهمن به جای ۲۲ بهمن و تلاش برای شبیه سازی این حرکتها به تظاهرات قبل از انقلاب علیه رژیم منحوس پهلوی و نیز بیان نکاتی از این دست که تخریب نکنید که بعد از این مرحله، کشور را نیاز داریم چگونه قابل توجیه است؟

آیا تمام آن فروض بر فرض پذیرش، مجوزی برای این دست اقدامات سهمگین می شود؟ و اینها در حالی است که موسوی در شب انتخابات و قبل از اعلام نتایج، اعلام کرد که اینجانب پیروز قطعی انتخاباتم و مسئولین ذی ربط را در وزارت کشور به واکنش انفعالی واداشت که بر خلاف معمول و زودتر از همیشه به صورت خرد خرد، به اعلام نتایج بپردازند؟

ایشان در بیانیه شماره یک خود و قبل از هر جشنی با محور قرار دادن برداشت و دیدگاه خود و با نگریستن به صحنه انتخابات از منظر خویش ، ازنتایج انتخابات به عنوان شعبده بازی دست اندرکاران انتخابات و صدا و سیما نام برد و طرفداران را به اعتراض مدنی فراخواند.

تاکید دکتر علی مطهری بر سهم طرفین و قائل شدن به سهمی برای سران فتنه در حد سهم دیگران و یا اندکی بیشتر، با وجود این شواهد و بینات، در حالت خوشبینانه ادعایی بی معنا و از سر نادیدن تمام صحنه است.

فردی بود که بیان می داشت من و نخست وزیر مشترکا۲۰۰هزارتومان حقوق می گیریم و البته حقوق نخست وزیر، اندکی بیشتر است. گفتند چطور؟ گفت من ۱۰۰۰۰ تومان می گیرم و نخست وزیر ۱۹۰۰۰۰تومان و روی هم می شود ۲۰۰۰۰۰تومان!

۹ دی، همه آمدند جز سران فتنه

جمع بندی آنکه از ۲۲ خرداد ۹۳ تا ۲۵ بهمن ۹۳ آرام آرام مساله انتخابات به حاشیه رفت و سران فتنه، علی رغم هشدارهای مکرر دلسوزان، رهبری و زمینه سازی جریانی را عهده دارشدند که مساله آنان نه انتخابات بلکه اصل نظام اسلامی و معارضه عملی و نه نظری با قانون اساسی بود و حصر آنها در این مقطع و بعد از وقایع ۲۵ بهمن که یک نفر نیز در درگیریها کشته شد صورت گرفت تا از ادامه این وضعیت جلوگیری شود. مردم در ۹ دی از هر گروهی آمدند و بر اصل نظام تاکید کردند و خواستار مقابله جدی با توهین کنندگان به مقدسات اسلامی و عاشورای حسینی و بانیان آن شدند اما در مقابل، سران فتنه نه تنها نخواستند در میان "همه" قرار گیرند بلکه چنان که بیان شد بر طبل تفرقه و مخالفت با نظام کوبیدند. نگاهی گذرا به بیانیه ها به وضوح ، این جدایی را نشان می دهد.

با طناب علی مطهری در چاه نروید

اصرار ایشان در زیر سوال بردن مرجعیت قانونی شورای عالی امنیت ملی نیز که مصوبات آن لازم الاجراست و در این فقره، مصوبه ای مبنی بر حصر تا اطلاع ثانوی حسب شرایط و مقتضیات داشته است بر خلاف قانون است. مضاف آنکه ایشان اساسا تا چندی پیش، بدون اطلاع، اصل وجود مصوبه را زیر سوال می بردند!

باید جواب ایشان را منطقی داد و تا هر زمان که سخن می گویند و نیازی به پاسخ برای تنویر افکار عمومی هست می باید روشنگری گردد و اساسا رشد در همین رفت و آمدهاست اما اصرار و الحاح‌های ایشان نباید موجب گردد که کسانی که در مصدر امر و نیز تاثیرند، عنان از کف داده و درگیر این حاشیه سازی ها شده و از مسائل اساسی که اینک با آن روبرو هستیم و باید حل و فصل گردند غافل شوند. بی صبری و موضع انفعالی و مشغول شدن به حاشیه ها، آرزوی آنانی است که حیاتشان در همین تنشهاست. آنانی که وجود تنشها بدانها فرصتی می دهد که از پاسخگویی منطقی در مقابل عملکردشان سرباز زنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
انصافا اگر این پدر بزرگوار نبودند، چه کسی این آقا را می شناخت و الان کجا بود و چه کار می کرد و اصلا حرفی برای گفتن داشت ....
الناز ...
...آقای مطهری شب اول قبر و نکیر و منکر تمام ...
Canada
جهان خجالت بکش، ...
جلوی مطهری باید مثل خودش باخودش حرف زد
متین
اینقدراین آقا وصحبتهایش را جدی نگیرید !! فقط برای شفای ایشان و شادی روح پدر بزرگوارشان صلوات بفرستید .
اصولگرا
United States
سلام
اینقدر متعصّب نباشید !...
اصولگرا
United States
سلام
جهان نیوز !
وقتی سانسور میکنی ، از نظرم چیز دیگه ای برداشت میشه . ازت نمیگذرم ... .
اِوا خواهر !!!
با این بددهنی های زشتی که در مجلس ازش دیدیم اگر پدر بزرگوارش نبودند سر از میدان تره بار در میاورد!
سید
Iran, Islamic Republic of
بنظر می آید که ولایت مداری آقای دکتر احمدی نژاد بسیار بیشتر از این آقازاده و بسیاری دیگر از خواص بخصوص ساکتین فتنه است.
امان از طاغوت
United Kingdom
احمدی نژاد با اون کارش در مجلس و خونه نشینی 11 روزه ش الان محکیه برای امثال شما که ببینیم آیا از ولایت مداری فقط استفاده ی ابزاری می کنید به نفع شخصیت مورد علاقه تون یا واقعا به ولایت فقیه اعتقاد دارید.
Iran, Islamic Republic of
دیگه حرفی برای گفتن ندارید حتما کم اورده اید احمدی نژاد در قلب مردم است
... تو كلت كه روت مي شه هنوز اسم احمدي نزاد را بياري . رفت تو موزه كجايي .
Germany
استفاده ابزاری را آنانی می کنند که از رهبری فقط برای ساکت کردن منتقدانش بهره می برند راستی 11 روز و مجلس قبل از پایان دوره دولت بود؟؟ خوب سخنان رهبری در پایان دوره دولت را مطالعه فرمودید آقای ولایتمدار سنگ محک؟؟ چگونه رهبری با وجود 11 روز و مجلس باز هم می فرمایند دولت دهم دولت شعارهای انقلاب بود؟؟ دولت کگار بود؟؟ و چگونه باز هم رئیس دولت را به مجمع تشخیص مصلحت می فرستد؟؟ راستی محک تان فقط در خصوص احمدی نژاد مجرب است؟؟؟
... از سران اصلی فتنه 88 است و اول او باید محاکمه بشود
زرشك .
مهدی
مطهری بصیرت بصیرت . ببین از سخنان تو تنها قاتلان پدر شهیدت خوشحال شدند
مطهری خجالت خجالت
علی تبریزی
سلام! هم در مجلس در گیری و قطع سخن نماینده و هم پاسخ علمی و منطقی! چه آدم های خوبی هستین! چقدر با انصاف، منطقی، مامانی!
تا کی سر خود را در برف میکنید؟ آیا این رفتار علی ع با مخالف خودش است؟ نمیشود نماینده ای سخن غلطی بگوید و بعد کسی مودبانه پاسخ دهد؟
گروهبان کرسنت
Iran, Islamic Republic of
جهان عزیز ازت سخت گله دارم .چرا چرا این فرد را با گزارش ومطلب هر روزه بزرگش می کنید؟روز بعد از اظهارات شانتاژی وبی ادبانه وی تمام سایتهای معاند وخبر گزاریهای عربی عبری غربی این فرد تیترشان بود .این یک فرد عقده ای است که گراندیوز دارد ودوست دارد اونور ابی ها برایش کف بزنند.حساب استادشهید مرتضی مطهری از این فرد جداست وروز قیامت از پدرش پس گردنی خواهد خورد.مرگ بر فتنه گران.
عادل حکاک
اگه آقای مطهری ذره ای از قران خبر داشت و جریان حصر سامری توسط حضرت موسی را می دانست (سوره طه آیه 97 ) قطعا این طوری نظر نمی داد شاید هم می داند و قصد فتنه ای دگر دارد.
Norway
باسلام خدمت همکاران محترم سایت جهان نیوز
مسئله بسیار مهمی برایم قابل هضم نیست و ان اینکه الان چه وقت این صحبت های علی اقا و دوستانش است ؟
دوم اینکه گیرم اینها محاکمه شوند و محکوم گردندو بمجازات اصلی خود نیز برسند . ایا این اقا و دوستانش ختم قائله خواهند کرد و یا خواهند گفت که فلان جایش را غیر علنی برگذار کردند . فلان جایش را غلط حکم دادند . فلان جای ادعا ها دروغ بود و غیرو . با که طرفیم ؟ با انهایی که هنوز هم که هنوز است سر موضع دروغشان هستند؟ از همه اینها گذشته مگر موسوی و ان ساده اندیش دوم
علنا دعوت به تظاهرات خیابانی و بلوا و شورش در روزهایی نظیر روز قدس و ...... نکردند؟ اگر کودتا غیر از این است خدا امثال من را نیامرزد و بزمین گرم بزند که ازچنین افرادی حمایت نمی کنیم .علی مطهر ی حرف بزند ولی دارد از هیچ خوراک رسانه های خبری معاند را فراهم می کند . مگر موضوع قحط است . لازم به ذکر است که خباثت موسوی و قدرت طلبی اش را بایستی هموزن ساده نگری و قدرت طلبی مهدی کروبی فرض کرد
Norway
موسوی از حصر در بیاید ، ازاد بشود ، محکوم هم نشود . در هر صورت باید سوراخ موش را چندین میلیارد دلاراجاره کند چون امثال من که از او متنفریم کم نیستند و باز باید برود به حصر . چکارش دارید مرد ناحسابی را . حال که عادت کرده بماند همانجا تا روزی که در محضر حق قراربگیرد.
Iran, Islamic Republic of
شک ندارم ...
امان از طاغوت
United Kingdom
مطهری نمیگه سران سبز جرمی متهم نشدند، میگه هر دو طرف اشتباه کرده ند و باید با هم محاکمه بشند. این چه تیتر اشتباهیه که زدید؟ البته که مطهری هرگز ادعا نکرده قابل توجیه است. ولی این که شما این اتهام رو به مطهری می زنید نشون میده دلیل منطقی برای رد ادعاهاش ندارید.
Iran, Islamic Republic of
.... این چه سوالی که از آنها پرسیدی....
:|
...حالا یه عده هم مخالف شما و میخوان همون کارو بکنن
...
9 دی
9 دی توهم شما بود ...
Iran, Islamic Republic of
توهم شما چی بوده اینم بگو
شما احتمالا اکس مصرف می کنی که این همه جمعیت را توهم دیدی
Iran, Islamic Republic of
یکی از آثار ارزشمند استاد مطهری ، علی مطهری است
Iran, Islamic Republic of
البته این اثر تحریف شده است
...
علی
این روزها دین فروشی مدشده ....

متاع کفرودین بی مشتری نیست
گروهی این گروهی آن پسندد
خدا جوابتونو بده
سلام
راسته میگن در یک برنامه در شیراز یک شخصی به عنوان دلقک ، روضه ی محرم رو مسخره کرده و همه خندیدن و کسی اعتراض نکرده !!!!!!! ،
جای عاشورائیها خالی
Canada
اقدامی که از سوی برخی نمایندگان مجلس در مقابل نطق آقای مطهری صورت گرفت چندین برابر محتوای نطق آقای مطهری، جاهلانه و نسنجیده بود.
Iran, Islamic Republic of
هرکسی از دید خود برداشت میکند!!! شما چا به جلوگیری از ایراد نطق یک نماینده با توجه به جایگاهش توجه نمیکنید؟ به موضوعات دیگری که ایشان بیان کرده توجه نمیکنید؟ اینکه رهبری بطور مستقیم مجلس را خطاب داده که دو دو نکنند توجه نمی کنید؟ در راهپیمایی 9 دی همه ملت آمدد هم اصولگرا بودند هم اصلاح طلب این خیل جمعیت دیده نمی شود نبامدن چند نفر به چشم می آید. بقل سهراب چشم هارا باید شست جور دیگر باید دید.
جناب آقاي جهان بين
با شما موافقم كه به اين نتيجه رسيديد كه بايد با زبان منطق صحبت كرد.به شعور مردم احترام بگذاريم. ما خس وخاشاك را فراموش نمي كنيم. فيلم دلخراش روز عاشورائي را هم ديده ايم. مردم ما هيچوقت مقدسات خود را بي حرمتي نمي كنند.منافقين آن بي حرمتي ها را برپا كردند. با خودمان مهربان باشيم ونسبت ناروا به يكديگر ندهيم.
Iran, Islamic Republic of
حضرت علی علیه السلام بعد از جنگ جمل عایشه همسر رسول الله صلی الله علیه و سلم را حصر خانگی کردند. ظاهرا تا زمان فوت در حصر خانگی بودند.
بنابراین نا آگاهان مدیریت کشور را واگذار به خردمندان کنند و خودشان زندگی کنند و از آن لذت ببرند.
Iran, Islamic Republic of
تاشهادت حضرت امیرالمونین "ع"درحصر بوده بعد که در آمد هم آن کارها را ادامه داد از جمله جلوگیری از دفن امام مجتبی "ع"درکنار جدبزرگوارش وتیرباران تابوت حضرت و....
Iran, Islamic Republic of
دورانیهههههه دورانیه حواسمون به اینم باشه
مسعود
Iran, Islamic Republic of
شیر مادر و نون پدرش حلالش. جرات دارین اینو بذارین.
Norway
عزیزم با ان کامنتی که تو گذاشت جدا جهان نیوز و همه را ترساندی . حساب ضعف قلب مارا بکن
هدی
اینقدر نظام با این سران فتنه راه اومده که امثال مطهری ...

وگرنه اگر این دو مزدور رو همون اول اعدام می کردند دیگر هیچ حرفی پیش نمی ومد


این عده فقط وقتی خودشون رای بیارن، انتخابات درست برگزار شده و تقلب نشده و اگر رای نیارن تقلب شده و باید همه مقدسات و مردم را پای خودشون ازبین ببرن تا به خواسته های نفسانی خود برسند
مطهرى مجلس رو رها کن
حاج عمو
یک حرف با علی اقا مطهری.چرا واقعییات را منکر میشی؟براستی در تشخیص فتنه یا مسببین فتنه مرددی؟یا خود را به خواب زدی .باور کن اگر نام خانوادگیت غیر از مطهری بود اصلا به حساب نمی امدی. رفتاری داری که قاتلان پدرت خوشحالند. بیا و حقیقتی را که میدانی کتمان نکن.
Iran, Islamic Republic of
اگر یک مرد بین اون به اصطلاح نماینده ها باشه اون علی مطهریه... رحمت به اون شیری که خوردی...
حمید
یعنی بخاطر آوردن اسم چند تا مفسد کشور رو به این روز انداختند؟ پس کمیته القای تقلب و ایجاد تغلب چی بود ؟ پس پول های ستاد حمل و نقل و سوخت حمله به عزاداران چی بود توهین به امام و ....
چرا سعی در تحمیق مردم دارید؟
بله. همه برای امام حسین اومدن، اما صدا و سیما و غیره طوری جلوه میکنن که برای اون ها اومدن. نه امام حسین.
حرف مطهری هم همینه.
امیر
بابا ایشان قصد دارند در انتخابات آینده مجلس نفر اول تهران باشند...
علی
که مطمئن باشید میشه
یک دانشجو
علی مطهری
... مجلس فرمایشی
Serbia
ايشان دكتراي فلسفه دارند...
حسین ولایتمدار
یعنی برا بعضی مثلا خواص باید گفت نرود میخ آهنی به سنگ ...
درخواست‌مطهری برای دريافت فيلم‌نطقش
....
سي سختي
منونم مطهري جان . طرفهاي مقابلت چاره اي جز دودو نديدند آخه قدرت بحث و منطق ندارند و توانشان همين حد است .
مطهری پایش را گلیمش درازتر کرده باید تکلیف او روشن شود وگرنه هر روزی یک فتنه می آفریند و آمریکا و انگلیس و صهیونیستها برایش پایکوبی می کنند عربها هم برایش هلهله راه می اندازند عربستان هم پول تبلیغاتش را می پردازد رادیو بی بی سی و رادیو فردا و سایتهای مختلف ماهواری ای و. اینترنی نیز با پول عربستان همه جا را پر از تبلیغات می کند خداوند یک قدری بصیرت به این آقا بدهد تا از لجاجت دست بردارد و برای این مملکت مشکل درست نکند اما با روحیاتی که از این آقا دیده ایم تا دشمنان جمهوری اسلامی را به پایکوبی نرساند از پای نخواهد نشست
کریمی
واقعا این یکی دگر دیسه واقعیه
لیلا
مطهری متوهم و خود شیفته است او با این کارها خود ناچیزش را برای انتخابات ریاست جمهوری اماده می کند والله العزه و للرسوله و للمومنین