جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 10 May 2024
 
۰
سر‌اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران:

جهان به پیام صلح، آرامش و دوستی نیاز دارد

شنبه ۲۰ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۸:۵۲
کد مطلب: 400957
سر‌اسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران گفت: امروز جهان به پیام صلح، آرامش و دوستی نیاز دارد و امروز آرامش و عدالت در جهان به میزان بسیاری کاهش یافته است و تمام این موارد به انسان باز می‌گردد.
به گزارش جهان به نقل از فارس، بابکن چاریان ظهر امروز در مراسم حضور اعضای شورای اسلامی شهر از کلیسای وانک به منظور دیدار با بیان اینکه جای بسی خوشحالی است که اعضای شورای شهر برای تبریک سال نو میلادی به کلیسای وانک آمده‌اند، اظهار کرد: سال نو یک مناسبتی است که انسان یک بازنگری در اعمال خود می‌کند و اعمال خوب را تکرار کرده و اعمال بد را کنار می‌گذارد.

وی اضافه کرد: هر فردی باید اعمال و رفتار‌های خوب و نیکوی خود را ادامه بدهد و تکرار کند و اعمال و رفتار‌های بد خود را کنار گذاشته یا کاهش بدهد.

سراسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران با تأکید بر اینکه اما این موضوع را باور دارد که انسان‌ها تنها باید راه خداوند را ادامه بدهند، تصریح کرد: ما با قدم گذاشتن در راه خداوند می‌توانیم به یک زندگی ایده‌آل و آرمانی دست پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه امروز جهان به پیام صلح، آرامش و دوستی نیاز دارد، ادامه داد: امروز آرامش و عدالت در جهان به میزان بسیاری کاهش‌یافته است و تمام این موارد به انسان باز می‌گردد.

چاریان با بیان اینکه به نظر می‌رسد که انسان به میزان بسیاری از خدا دور شده است، تأکید کرد: خداوند انسان را آفریده و روح خود را در انسان دمیده است و باید تلاش کنیم تا انسان به خدا نزدیک شود.

وی با تأکید بر اینکه انسان با دور شدن از خدا گرفتار شیطان می‌شود، افزود: امروز شاهد اعمال بد و زشتی در سطح منطقه هستیم و انسان‌ها نسبت به یکدیگر رفتار‌های خوبی ندارند و با خود‌خواهی و اعمال بد با یکدیگر رفتار می‌کنند.

سراسقف اعظم ارامنه اصفهان و جنوب ایران گفت: ما به مناسبت میلاد حضرت عیسی مسیح (ع) و سال نو دعا کردیم که حضور خداوند در زندگی انسان‌ها بیشتر شود و یک آرامش و صلح بر جهان حاکم شود.

وی با اشاره به اینکه ما در این منطقه شاهد صلح، آرامش و دوستی هستیم، اظهار کرد: ما در این منطقه شاهد حضور ادیان مختلف در کنار یکدیگر هستیم که این ادیان با آرامش، صلح و دوستی در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

چاریان با بیان اینکه تمام جهان باید صلح، دوستی و آرامش حاکم بر این منطقه را الگوی خود قرار بدهند، ادامه داد: اگر این موضوع صورت بگیرد، صلح، آرامش و دوستی بر تمام جهان حاکم می‌شود و من از خدا خواستار ایجاد صلح، آرامش، دوستی، توسعه و پایداری جهان هستم.

وی با تأکید بر اینکه من خوشحال هستم که ایران در این منطقه در راستای ایجاد عدالت همواره تلاش کرده است، تصریح کرد: اصفهان یکی از شهر‌های زیبای جهان است و ارامنه در اصفهان با صلح، آرامش و دوستی در کنار ادیان دیگر زندگی می‌کنند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *