شنبه ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 4 May 2024
 
۱۳
۱۲

روایت روزنامه سعودی از عصای سحرآمیز ایران

پنجشنبه ۱۸ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۹:۰۱
کد مطلب: 400574
یک روزنامه سعودی تصریح کرد: ایران توانسته با عصای سحرآمیز خود برای حل مشکلات منطقه و جهان عرب وارد صحنه بین‌المللی شود.
روایت روزنامه سعودی از عصای سحرآمیز ایران
به گزارش جهان، یک روزنامه سعودی تصریح کرد: ایران توانسته با عصای سحرآمیز خود برای حل مشکلات منطقه و جهان عرب وارد صحنه بین‌المللی شود.

روزنامه «الریاض» چاپ عربستان نوشت: ضعف کشورهای عربی همانا نداشتن عصای سحرآمیزی است که تهران به وسیله آن مشکلات متعدد خود را در منطقه حل می‌کند.

این روزنامه به نقل از دکتر «مطلق بن سعود المطیری» افزود: مشکل اعراب مشکل اقتصادی یا فرهنگی نیست بلکه مشکلی سیاسی است که کشورهای عربی در ۶۰ سال گذشته بعد از برپایی انقلاب‌های نظامی، هنوز از تنگناهای سیاسی رنج می‌برند تا جایی که سیاست اعراب به سیاست اختلاف و شک و دسیسه تبدیل شده است.

این کارشناس عرب می‌افزاید: تفکر سیاسی عربستان بر رویارویی با خطر ایران و اتحاد کشورهای خلیج فارس بنا شده اما این طرح با نوعی مناقشه و محافظه‌کاری و تردید روبرو شد و همین عوامل، فرصت استفاده از موقعیت‌های مهم را در منطقه برای کسب موفقیت برای ایران فراهم کرد.

روزنامه مذکور افزود: ایران می‌داند چگونه از فرصت‌ها به نفع خود استفاده کند و به موفقیت برسد و در این شرایط نه ارتباط و نه قطع ارتباط با ایران، هیچکدام به نفع منطقه نیست چرا که نزدیک شدن به ایران یعنی به رسمیت شناختن نقشه‌های این کشور و قبول سیطره آن بر مواضع حیاتی منطقه و قطع ارتباط نیز یعنی شعله‌ور کردن آتش درگیری‌های طایفه‌ای بین اعراب و گشودن درهای جدید برای آغاز درگیری‌های عربی- عربی به شمار می‌آید.

المطیری در این تحلیل اضافه کرد: حضور ایران در کشورهای عراق و سوریه و لبنان و اخیراً هم در یمن امری نیست که بتوان آن را نادیده گرفت بلکه در واقعیت وجود دارد و قبول آن مساوی است با پذیرش سیطره فارس‌ها بر جهان عرب.

یادآور می‌شود چند سال پیش سعودالفیصل وزیر خارجه عربستان در اظهاراتی آمیخته با عصبانیت گفت آمریکایی‌ها عراق را در سینی طلا گذاشته و آن را تقدیم ایران کردند.
منبع: کیهان
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی
ایران عصای سحر امیز ندارد .بلکه پشتیبانی خدا وائمه اطهار(ع) را دارد و رهبری فرزانه و مقتدر دارد ومردمی با بصیرت و هوشیار دارد ووجان بر کفانی دارد که حاضرند بر ای دین وکشور هر سختی را به جان بخرند.
جانم فدای ر هبر
عصای سحر آمیز نیست رهبری مقتدر ومردمی فهیم ومطیع رهبری است که ایران را ممتاز نموده است
Iran, Islamic Republic of
این اقتدار بخاطر کارهایی هست که درگذشته انجام شده نتیجشو الان میبینیم گند کارای دولت الانم چند سال دیگه گریبان کشورو میگه
سهرابی
Iran, Islamic Republic of
بله ، عصای سحرآمیز ایران ولایت و ولایت پذیری است که آنها فاقد این نعمت بزرگ هستند و انشاالله سایه ولایت همیشه برسر ما مستدام باشد
این طعم توکل به خدا و تکیه نکردن به کشور های غربیه
اگه بعضی از دولتمردامون هم باور کنن
ان الله یدافع عن الذین آمنوا....
Iran, Islamic Republic of
شما جیب برادران عربت و نزن همراهی با ملت های عرب پیشکش
فعلم که بیشتر جنگ های اسلامی عربی را همین سعودیهای نادان حمایت مالی می کنند
ایران نبود سوریه و عراق از کف امت اسلام رفته بود
مشکل جهان عرب جهالت سران عربه نه ایران
امان از طاغوت
United Kingdom
"عصای سحرآمیز" ایران همون دموکراسی هر چند نیم بندشه که کشورهای عربی ندارند. ببین اگر دموکراسی کامل توی ایران داشتیم چه قدرتی می شدیم.
Latvia
زنده باد امپراطوری صلح امپراتوری ایران
سیستانی
مشکل جهان عرب،وجودبرخی ازحکام بی عرضه وناتوان است!کمی به خودایندودست ازنوکری غرب بردارندتاهم خودشان عاقبت به خیرشوندوهم درجهان اسلام محبوبیتی بدست اورند!
عباس
عصای موسی را کنار ګذاشتید به این روز و حال افتادین، ویل کنید عصای سامری را بچسپید به عصائیکه ایران چسپیده.
تا وقتی ویروس نژادپرستی تو خونشونه به جایی نمی رسند