جمعه ۱۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 3 May 2024
 
۰
۱

رييس مجلس نمايندگان آمريکا انتخاب شد

چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۰۸:۱۱
کد مطلب: 400381
جان بونر بار ديگر به عنوان رييس مجلس نمايندگان آمريکا انتخاب شد.
به گزارش جهان؛ واحد مرکزي خبر به نقل از خبرگزاري فرانسه خبر داد؛ جان بونر John Boehner رييس جمهوريخواه مجلس نمايندگان آمريکا روز سه شنبه در سمت خود ابقاء شد.

بونر با کسب دويست و شانزده راي موافق از مجموع کل چهارصد و هشت نماينده بار ديگر به عنوان رييس مجلس نمايندگان آمريکا برگزيده شد. نانسي پلوسي نماينده دمکرات که با بونر براي کسب رياست رقابت مي کرد يکصد و شصت و چهار راي موافق کسب کرد.

بونر در راي گيري براي رياست مجلس با شورش جناح محافظه کارتر حزب خود روبرو شد و ۲۵ جمهوري خواه عليه او راي دادند.

براي سومين بار است که جان بونر رياست مجلس نمايندگان را به دست مي گيرد با اين حال هيچ رئيس مجلسي در دوران معاصر در حزب جمهوري خواه به اندازه او با چالش دروني حزب مواجه نشده است. او دو سال قبل هم با چالش مشابهي روبرو شده بود.

حزب جمهوري خواه در دوره قبل هم اکثريت مجلس نمايندگان را به عهد داشت اما در انتخابات ميان دوره اي ماه نوامبر کنترل سنا را هم به دست گرفت.

جمهوري خواهان از اقدامات يکجانبه اخير آقاي اوباما از جمله فرمان او براي اصلاح نظام مهاجرت و تغيير جهت در سياست کوبا خشمگين هستند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


مهدی
خدا نابودش کنه