دوشنبه ۱۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 6 May 2024
 
۱۳
۶۶
بازشدن مشت اصلاح‌طلبان تندرو به بهانه طرح «همه‌پرسی»

درخواست منتجب‌نیا برای به‌رأی‌گذاشتن اصل‌نظام/ واکنش امام: می‌خواهند مملکت را بی‌ثبات کنند

چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ ساعت ۱۵:۳۷
کد مطلب: 400204
هوچی گری رسانه ای یکی از عادات اصلاح طلبان است و آنها به لطف دولت تدبیر و امید که اتفاقا امروز از سهم بیشتری در حوزه نشریات مکتوب و فضای مجازی برخوردارند، تلاش می کنند تا یک خواست غیرقانونی یا فراقانونی را به عنوان یک مطالبه عمومی و مردمی جلوه دهند.
درخواست منتجب‌نیا برای به‌رأی‌گذاشتن اصل‌نظام/ واکنش امام: می‌خواهند مملکت را بی‌ثبات کنند
گروه سیاست جهان نيوز - سعید ساداتی: حسن روحانی در حالی در همایش اقتصاد ایران صحبت از «همه پرسی» به میان آورد که در ادامه این سخنان، بار دیگر رسانه های حامی دولت و اصلاح طلبان در اقدامی هماهنگ بخشی از مطالب خود را به درخواست مطالبه از رئیس جمهور در این زمینه اختصاص دادند.

البته این برای اولین بار نیست که رسانه‌های اصلاح‌طلب با هجمه خود سعی در قلب واقعیت و القای یک امر قانونی ـ که چارچوبهای اجرایی خاص خود را دارد ـ به عنوان خواست مردمی کرده اند اما در لابه لای مطالب منتشر شده از سوی این رسانه‌ها، یادداشتی از رسول منتجب نیا در هشتمین شماره از روزنامه مردم امروز به سردبیری محمد قوچانی به چشم می خورد که نکات قابل تامل و حائز اهمیتی را به ذهن متبادر می کند.

منتجب نیا در بخشی از یادداشت خود ضمن تجلیل از رئیس جمهور به دلیل طرح موضوع «همه پرسی» و با بیان اینکه این امر یک مطالبه جدی و بحق از سوی مردم است می آورد: «در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی درباره اصل نظام همه پرسی صورت گرفت و مردم درباره آن نظر خود را با قاطعیت مطرح کردند اما بسیاری از کسانی که در آن مقطع در همه پرسی شرکت کردند در حال حاضر در قید حیات نیستند و بسیاری دیگر که اکنون مطالبه همه پرسی را مطرح می کنند در سال ۵۸ به دلیل نرسیدن به سن قانونی، حق شرکت در آن همه پرسی را نداشتند.»

این اظهارات در کنار این مهم که رئیس جمهور موضوع مورد اشاره در بحث همه پرسی را مطرح نکرده و دقیقا مشخص ننموده که به دنبال همه پرسی در چه موضوعاتی است، زمینه را برای افرادی نظیر منتجب نیا فراهم می کند که حتی در رابطه با مقبولیت اصل نظام هم موضوع همه پرسی را به میان بکشد.

منتجب نیا در ادامه یادداشت خود با اشاره به بخشهایی تقطیع شده از اظهارات امام خمینی(ره) در بهشت زهرا که فرمودند «ما فرض می‌کنیم که این سلطنت پهلوی، اول که تاسیس شد به اختیار مردم بود و مجلس موسسان را هم به اختیار مردم تاسیس کردند و این اسباب این می شود که - بر فرض اینکه این امر باطل، صحیح باشد- فقط رضاخان سلطان باشد، آن هم بر آن اشخاصی که در آن زمان بودند... چه حقی آنها داشتند که برای ما سرنوشت معین کنند هر کسی سرنوشتش با خودش است، مگر پدرهای ما ولی ما هستند؟ مگر آن اشخاصی که درصد سال پیش از این، هشتاد سال پیش از این بودند، می توانند سرنوشت یک ملتی را که بعدها وجود پیدا کنند، آنها تعیین بکنند؟» صراحتا می نویسد:«این سخنان شفاف امام، تکلیف را مشخص می کند. بسیاری برای درخواست همه پرسی به غیر از متن قانون اساسی به این جملات امام استناد می کنند.» وی سپس خود را به جای مردم نشانده می نویسد:«به هر روی این موضوع خواست اکثریت مردم است.»

البته این فعال سیاسی اصلاح طلب که عضویت در حزب اعتماد ملی و همکاری نزدیک با مهدی کروبی را نیز در کارنامه سیاسی خود دارد، برای آنکه متهم به براندازی و زیر سؤال بردن اصل نظام نشود، به ضرب المثل قدیمی «یکی به نعل، یکی به میخ زدن» عمل کرده و در ادامه یادداشت اشاره می کند که «درباره همه پرسی نباید پا را فراتر از اصل نظام بگذاریم. ما بحثی بر روی اصول نداریم.» اما بخش های ابتدایی یادداشت وی که اتفاقا با تاکید بیشتری بدان پرداخته، صراحتا مقبولیت نظام را پس از سی و اندی سال زیر سوال می برد و برگزاری همه پرسی برای جوانانی که در سال ۵۸ حق رای نداشتند را به عنوان یک حق و مطالبه عمومی مطرح می کند. وی البته می افزاید: «می توان درباره اصولی که تفاسیر متفاوتی از آن ارائه می شود، همه پرسی برگزار کرد. اختیارات رئیس جمهور به عنوان مسؤول اجرای قانون اساسی هم موضوعی مهم است. نظارت استصوابی که سال هاست ما را با چالش های فراوانی رو به رو کرده است و نهادهایی که از سوی هیچ دستگاهی مورد نظارت قرار نمی گیرند، همه اینها می توانند از مصادیق نیاز به همه پرسی تلقی شوند.»

اما منتجب نیا فراموش کرده است که در خرداد ماه ۱۳۶۰ نیست هواداران بنی صدر و منافقین نیز فریاد برگزاری رفراندوم سر می دادند که همان زمان امام در واکنش به آنان فرمودند: «آنها می‏ خواستند که یک مجلسی باشد، مثل بعضی مجالس سابق، که بود و افرادی باشند از همین افرادی که درست شده است و می ‏شود و سینه برای غرب می ‏زنند. و دیدند نشد این. از این جهت، دنبال این افتادند که ما همۀ بساط را به هم بزنیم! باز دو سه سال بنشینیم دوباره رفراندم کنیم: رفراندم برای اصل جمهوری! حالا اگر برای اصل جمهوریش هم نگویند، رفراندم برای قانون اساسی؛ رفراندم برای رئیس جمهور، رفراندم برای مجلس؛ رفراندم کنیم برای اینها. این معنایش چیست؟ معنایش این است که ثبات این مملکت را از دست بگیرند. اینکه الآن ثبات دارد و از افتخارات این انقلاب است که در ظرف یک سال همۀ این چیزها درست شد، این را از دست بگیرند، بگویند حالا نشد، دوباره از سر! دوباره از سر!؛ آراءْ[آراءِ]مردم است. خوب، اگر میزان آراء مردم است، آراء مردم است اینها که هستند. اینها که از اروپا نیامده‌‏اند! اینها آراء همین مردم‏‌اند.»

البته بار دیگر تاکید می گردد که هوچی گری رسانه ای یکی از عادات برخی اصلاح طلبان است و آنها به لطف دولت تدبیر و امید که اتفاقا امروز از سهم بیشتری در حوزه نشریات مکتوب و فضای مجازی برخوردارند، تلاش می کنند تا یک ماده قانونی که ضوابط خاص خود را دارد به عنوان یک مطالبه عمومی و مردمی جلوه دهند.

عادتی که حالا در دولت تدبیر هیچ امیدی به ترک آن نیست و بعید به نظر می رسد اصلاح طلبان به رای مردم تن دهند.
نام شما

آدرس ايميل شما
برای ارتقای فرهنگ نقد و انتقاد و کمک به پیشرفت فرهنگ و اخلاق جامعه، تلاش کنیم به جای توهین و تمسخر دیگران، نظرات و استدلال هایمان را در رد یا قبول مطالب عنوان کنیم.
نظر شما *


Iran, Islamic Republic of
بسیار مهم و خواندنی‼️ نظر امام خمینی ره در مورد کسانی که به هر بهانه ای برگزاری رفراندوم را برای پیشبرد مقاصدشان مطرح می کردند:

دنبال اين افتادند كه ما همه بساط را به هم بزنيم! باز دو سه سال بنشينيم دوباره رفراندم كنيم: رفراندم براى اصل جمهورى! حالا اگر براى اصل جمهوريش هم نگويند، رفراندم براى قانون اساسى؛ رفراندم براى رئيس جمهور، رفراندم براى مجلس؛ رفراندم كنيم براى اينها. اين معنايش چيست؟ معنايش اين است كه ثبات اين مملكت را از دست بگيرند. اينكه الآن ثبات دارد و از افتخارات اين انقلاب است كه در ظرف يك سال همه اين چيزها درست شد، اين را از دست بگيرند، بگويند حالا نشد، دوباره از سر! دوباره از سر!؛ آراءْ [آراءِ] مردم است. خوب، اگر ميزان آراء مردم است، آراء مردم است اينها كه هستند. اينها كه از اروپا نيامده‏اند! اينها آراء همين مردم‏اند؛ همين مردم‏اند كه به مجلس رأى دادند، وكيل تعيين كردند؛ همين مردم‏اند كه به جمهورى اسلامى رأى دادند و همين مردم‏اند كه به قانون اساسى رأى دادند و همين مردم‏اند كه همه چيز را خودشان ايجاد كردند. حالا ما دوباره از سر برويم سراغ چه مردمى؟ باز برگرديم به اين مردم! اين مردم همان مردم‏اند كه اگر پنجاه دفعه هم [نظام‏] به هم بخورد، همين است. اينها اين اشتباه را دارند كه خيال مى‏كنند كه اگر اين دفعه به هم بخورد- مثلًا- فلان جمعيت تو كار مى‏آيد. اينها نمى‏دانند كه اگر اين دفعه به هم بخورد، يكى از اينها هم نمى‏آيد! اين دفعه مردم فهميدند كه چه اشخاصى به اسلام اعتقاد دارند و چه اشخاصى به اسلام اعتقاد ندارند يا خيلى پايبند نيستند. اگر اين دفعه به‏ هم بخورد و رفراندم بشود، رفراندمش تمام اينها را كنار مى‏گذارد. يك اشخاص ديگرى را مى‏آورد در كار كه آن اشخاص مطلوب مردم باشد، نه [اينكه‏] اشخاصى بيايند كه غير مطلوب باشند. لكن مسأله اين است كه آنها احتياط كردند؛ ما اين احتياط را بكنيم، بلكه ان شاء اللَّه، به هم بخورد اين اوضاع، باز يك دو سالى تزلزل بشود، يك راه مفرى براى امريكا پيدا بشود كه ما را درست بتوانند تربيت كنند، ما كه نمى‏توانيم خودمان را اداره كنيم، بيايند ما را اداره بكنند! اين مسائل را پيش آوردند.
و من مى‏خواهم به شما آقايان بگويم كه بيدار باشيد و هوشيار! دشمنهاى شما پشت همين دروازه‏هاى تهران و دروازه‏هاى ايران هستند. در داخل اين كشور هم دشمنهاى ايران هستند. يك دسته دشمن نيستند؛ [عده‏اى‏] از روى نادانى كار دشمن را مى‏كنند.(صحیفه امام، ج 14، ص 439)
اصل قضیه باید شکست سیاست های غیر جهادی باشد
بنظر بنده علاوه بر اینکه باید بر سخنان این چنینی از جانب اشخاص مهم مسئول حساس بود اما نباید آنرا قضیه اصلی کرد ، باید دید آیا قضیه مهمتری در آن شرایط زمانی در حال وقوع بوده است یا نه؟ نکند شخصی بیاید برای انحراف افکار از مسئله ای مهم تر ذهن ها رو به بازی بگیرد و ما هم در بازی او شرکت کنیم ،
بنظر بنده موضوع اصلی رسانه ها باید چرایی شکست سیاست خارجی دولت باشد چرایی جواب ندادن جوابهای غیر جهادی و عزتمندانه به مشکلات باشد ، سایر مباحث شاخ و برگند ، برخی می خواهند با طرح شاخه های فراوان اصصل قضیه رو قایم کنند ،
باید توجه داشت .
شهاب الدین
گرگها همیشه طمع دارند!
Finland
نظر أيشان متعلق به ٣٥ سال قبل است ضمنا أيشان مطالب ديگري هم داشته اند كه سانسورشان به نفع شماست
Finland
به نظر من رأي نمي اورد
یعنی از نظر منتجب نیا اکثریت مردم که به روحانی رای دادند به این دلیل بوده که او را نماینده جمهوری اسلامی نمیدانند؟!! خدا قدرت تفکر و استدلال را از این بنده خدا گرفته
فعلاً که ایشون نماینده اصلاحطلبها شده اند
ایرانی
ما میگیم برخی از این اصلاح طلبها برانداز هستند این هم دم خروس
عزیز دل همه اصلاح طلباندر فکر براندازی هستن چون تفکر اصلاح طلبان در اصل یک تفکر براندازانه است.
Iran, Islamic Republic of
دوست عزیز.. برخی نه!
اساسا اصلاح طلبی یک پوسته برای دشمنی با اصل نظام است...
همه اینها دنبال اسلام آمریکایی هستند و اصلاح طلبی به معنای اتم آن ظرف طراحی شده برای این موضوع است...

ساده لوحی است که اگر از ابتدای انقلاب رفتار این آدمها رو نگاه کنیم و خیال کنیم که اینها دغدغه اسلام و نظام اسلامی را دارند...
حق تعیین سرتوشت با مردم است. خیلی از اصول قانون اساسی را باید به رفراندم مردم بزارند. البته اگه نمیترسن!؟اینکه وضعیت مملکت رو به خاطر مساله هسته ای به اینجا رسانده اند (نه دولت)باید از مردم بپرسن که با مساله هسته ای تا کجا موافقن؟!
سعید
Iran, Islamic Republic of
آقای منتجب نیا شما اگر به جایی رسیدی با همین رأی مردم بوده حالا داری میزنی زیر کاسه کوزه رأی مردم؟
کدوم کشوری میاد خودش رو به رفراندوم بذاره آخه؟!!!
بعد از 2500 سال شاهنشاهی سالی میانگین یک انتخابات برگزار شده تو این کشور دیگه چی میخواید هان؟
اکبرشاه
اگه اینجوریه آقای منتجب نیا!بهتره اول درخصوص رئیس جمهور فعلی همه پرسی برگزار بشه چون از دو سال پیش تا حالا بعضی ها به سن قانونی رسیدن و شاید بخوان به کس دیگه ای رای بدن!بعضی ها هم که از دنیا رفتن و شاید اینطوری اختلاف آرای شکننده هفت دهم درصدی دیگه تکرار نشه
آرمان
احسنت. عجب تحلیل ژرفی
میبدی
باریکلا حالا اقای منتجب نیا جواب بده خوبه رفراندم
جونیور
روحانی بهتره وضعیت اقتصادی مملکت رو درست کنه نه اینکه تا می بینه مذاکراتی که این همه روش مانور داده در حال شکسته و هر روز تحریم های جدیدی علیه ایران وضع میشه برای پرت کردن حواس مردم یه بازی جدید پیاده کنه
درود بر شما اما اینو بدونید که این حرفای روحانی همه از پیش تعیین شده است ....
علیرضا
اگر همه فایده روحانی برای این مملکت همین باشه که با یک اظهار نظر انحرافی مشت چهره های برانداز اصلاح طلب رو باز کنه، باید تا اخر عمر ازش ممنون باشیم.
حسین
لعنت به کسی که این مردگان سیاسی را زنده می کند
میخ تابوت اصلاحات
شما اون موقع که اراذل و اوباش رو به قول عفت مرعشی «ریخته بودید تو خیابونا» نتونستید غلط اضافه بکنید!حالا که دولت دستتونه و کاری از پیش نمی برید معلوم نیست این کلک سوار کردنا واسه چیه!درست مث بچه آدم بیاید بگید بلد نیستیم کشور رو اداره کنیم
... با زبون بی زبونی می خواست بگه بنده عرضه ... الان هم به چند پیام بازرگانی به نام همه پرسی توجه کنید
آهان!
آقا حرف بسیار درستیه! اصلا حرف حساب جواب نداره!
یک تعدادی از افرادی که زمان انتخابات 92 به آقای روحانی رای دادند که الان در قید حیات نیستند، یک تعداد بیشترتری هم که آن زمان به سن قانونی نرسیده بودند الان رسیدند و می خوان خودشون سرنوشت خودشون رو انتخاب کنند. باید مجددا رفراندوم ریاست جمهوری هم برگزار بشه. به ما چه یک عده ای بیایند برای چهار سال مملکت تصمیم بگیرند. ما هم طرفدار همه پرسی مجدد برای ریاست جمهوری هستیم!!
محمد باقر
آقا حمید احسن . دمت گرم. حالا اینها ( سلمانی ها) اینحرفها میفهمند.؟
حمید
دولت نمی تونه از پس تورم،بیکاری،رکود،کسری بودجه سال آینده، ژنرال های ور...، سر هم کردن مذاکرات هسته ای،مشکلات تولید و نقدینگی،مشکلات فرهنگی و... بر بیاد وارد حاشیه هایی مثل موضوع همه پرسی شده
حسین
Iran, Islamic Republic of
یک رفرندام باید برگزار شود برای خلع لباس افرادی همچون منتجب نیا و خاتمی و....
یک رفرندام باید برگزار شود برای افرادی که با حمایت مردم مطرح شدن ولی در صدد صدمه به نظام هستند همچون ...منتجب نیا و خاتمی و....
اینها همان خوارج هستندو پیشنهاداتی ارائه میکنند که از عواقب آن بی خبرند...
علی
Romania
باید فضا برای آقایون عوض شه تا بتونند مال و اموالی که در سایه این نظام جمع کرده اند بتوانند آزادانه به هر طریق که تمایل دارند خرج کنند
محمد
Iran, Islamic Republic of
این دست از افراد همچون منتجب نیا . خاتمی . و هم پیاله هایشان بندگان زر و زور و تزویرند !!!!!و از اول هم این افراد الف و بای منافع ملی و منافع اسلام منافع نظام و منافع ملت نمی دانستند و از هم سر در نمی آورند. و حالا با هوچی گری میخواهند خود را مطرح کنند ولی تاریخ مصرف اینها گذشته و جایگایشان زباله دانی تاریخ است و بس...مردم به یاوه سرایی اینها توجه ندارند و خودشان هم میدانند.
ناآشنا
محمدجان ! این دست افراد مثل : منتجب نیا وخاتمی و غیره غیره رو گنده شون نکن جای اینا تو زباله دان تاریخ نیست بلکه اینارو باید تو آشغالدونی شهرداری انداخت !!
سعید
آقای منتجب نیا اگر گوش و چشم خود را کاملا باز کند و دقیق (حتی مانند دشمنان) به دور و بر خود و تاریخ سراسر افتخار این نظام مظلوم نگاه کند خواهد دید که مردم در تمام حرکات اجنماعی - سیاسی به صورت غیر مستقیم به اصل نظام هم رأی مثبت داده اند . در تمامی انتخابات حضور فعال داشتن، در راهپیماییها حضور میلیونی داشتن، در مواقع حساس به کمک نظام آمدن و چندین نمونه دیگر. آیا این حضور رأی مثبت تلقی نمی شود؟ (فتأمل یا شیخ)
بابا اینها هم زبون در اوردنا,چه همه پرسیی میخوای اقای منتجب نیا,
برو خدا را شکر کن که این نطام به برکت وجود ولایت مقام معظم رهبری به تو و امثال تو اجازه میده که ازادانه حرف بزنی و همچین گستاخی کنی.
بس کنید شما تفرقه افکنان بگذارید ارامش مردم و امنیت نظام به هم نریزه,
اقای منتجب نیا شما اگر امروز شده ای منتجب نیا و اشم و شهرت در اورده ای به برکت وجود این نظام هست.پس لطفا هیس!
آب که بالا بالا بره......
Iran, Islamic Republic of
اینا که تا چن وقت پیش میگفتن موضوع رو کوچیک نکنین و در سطح نماینده های مجلس هم نیست و تصمیم گیری در سطح کلان نظامه چی شده میخوان ازما راننده تاکسیا و لبو فروشا و بیسوادا نظر بخوان؟!
از پشت کوه اومدن یا فکر میکنن ما از پشت کوه اومدیم؟
Iran, Islamic Republic of
بوي فتنه جديد مي ايد حزب اللهببببببببيها به هوش !
حق جو
ای ول درست گفتی داداش. از نظر اینا هر وقت لازم باشه ملت نباید در کارهای تخصصی دولت و سیاست دخالت کنه. اما اگه پوپولیسم و عوام فریبی لازم باشه رفراندوم و ملت را مطرح می کنن. نفاق در ماهیت این به اصطلاح "اصلاح طلبان" لانه کرده. به حدی که علی رغم بی اعتقادی قلبی به آرمان و راه امام، با پررویی ادعا می کنن خط امام واقعی اونا هستن.
به این می گن آدم چیزفهم. آدم دلش می سوزه که بالباس روحانیت وبا رای مردم به همه چیز رسیده وخیلی راحت آب ربه آسیاب دشمن قداره ریخته می شود.
منحرف نيا !!؟؟
بابا ! حالا ما يه ،،،،ى خورديم ،،،، ؟؟!!
علی
وای اگر رهبرم حکم جهادم دهد
Iran, Islamic Republic of
این کپی شیخ فتنه گر که حتی حریف آرای باطله نشد است اینها مخالفان امام و نظام هستند که علنا اعلام میکنند این آرزو را به گور ببری که کشور را به آمریکا بفروشی مردم این همان چند نفره حزب بی اعتقاد به ولایت فقیه می باشند این حرف کاملتا ضدانقلابی اس
گروهبان کرسنت
Iran, Islamic Republic of
حالا یواش یواش دم خروس فتنه گران سال 88 کف خیابانهای تهران زد بیرون که شعار منحوس مرگ بر ....سر میدادند.احمدی نژاد بهانه بود ،حتی تقلب رمز شورشهای خیابانی یک دروغ رد گم کن بود ،اینها جاده صاف کن های رژیم های غربی عبری عربی هستند منتظر بمانید اینها برنامه دارند وهدف شومشان براندازی است .انشاءالله بیشتر رسوا خواهند شد لازم شد در بیست و دوم بهمن یک مشت اهنین بدهان این یاوه گویان بزنیم که دیگر از این غلطهای اضافه نکنند.
عجب سایت باحالی دارید.همه یه جورایی شیرین میزنند!!کامنتهاتون مثل رفراندوم 99درصدی بشار اسد میمونه.
دانشجو
دکتر منتجب نیا استاد دانشگاه ماست. بارها با او صحبت داشته ام. او هیچ گاه نیت براندازی نداشته است. سایت شما عادت دارد که همه را برانداز میداند. برچسب زدن عادت شماست. او خودش گفته که ما بر سر اصول بحثی نداریم آنوقت شما چگونه نتیجه گیری کرده اید که او تقاضای همه پرسی دررابطه با اصل نظام را دارد؟!!
متأسفم.
مسعود
جناب شیخ!!!! چشماتونو باز کنید.مثل اینکه 9 دی را فراموش کردید. دیگه رفراندوم بالاتر و مردمی تر و کوبنده تر از رفراندوم 9 دی میخوای؟ مردم چطوری باید دهان شما را ببندند؟برو این چند سال آخر عمری از خدا بترس یه جای خلوت پیدا کن از گذشتت توبه کن. زیرا این عرصه، عرصه سیمرغ است نه شما!!
حسین
1- مردم مسلمان که غیر اسلام را نمی خواهند. انقلاب اسلامی در واقع تحقق اراده و خواست مسلمانان برای ایجاد نظامی مبتنی بر اسلام بود. لذا رفراندوم و.. بی معنی است. مثل این است که همه پرسی برگزار شود که مسلمانان آیا می خواهید مسلمان نباشید؟
2- شما یک انتخابات را تاب نیاوردید و مملکت را به آتش کشیدید و به امام حسین (ع) و امام و.. اهانت کردید چطور می توانید یک همه پرسی را تاب بیاورید؟
3- اصولابه نظر می رسد شما جز ایجاد فتنه و درگیری و اغتشاش و...برای خودتان وظیفه ای قائل نیستید. مرگ نزدیک است.
سهم 50 درصدی ایران در دریاچه خزر تبدیل شده به 13 درصد رو توسط جمهوری اسلامی چی می گی
19
Iran, Islamic Republic of
سلام علیکم
1-محمدرضا پهلوی در نتیجه تجاوز بیگانگان در 1320 پادشاه شدو با کودتای آمریکایی 1332 پادشاه ماند.
2-انتخاب خبرگان هر چهار سال یکبار توسط مردم است و تعیین رهبربعد از حضرت امام توسط انها انجام گرفت.
3-این صحیح نیست که با این شانتاژها وظیف اصلی دولت به حاشیه رود.
آنوقت اینها خود را پیرو امام می دانند خدایی چقدر فاصله است بین شما وامام که همه زندگی اش برای اسلام ومردم بود ودر این راه خون دل خورد
علی
حضرت آقا در سخنرانی دیروزشون به صراحت در آخر سخنرانی خود فرمودند : دولتی ها هم مراقب باشند حاشیه سازی نکنند . آقای روحانی متوجهی چه کسانی برایت سخنرانی تهیه می کنند؟ شما داری مطالبات یک عده معاند را نشر می دهی.
ملت در راهپیمایی هاو اتنخابات پی درپی ثابت کرده اند به نظام جمهوری اسلامی وفادار هستند این اقای منتخب نیااست که به خواسته ملت تن نمی دهد به قول معروف کافر همه را به کیش خویش پندارد .
امثال اقای منتخب نیا به دنبال بی ثبات کردن کشور و ایجاد تنش در کشور می باشند تا دشمنان خارجی بتوانند پس از ایجاد فضای عبار الود اهداف پلید خود را دنبال کنند.
پوریا
روحانی از خواب بیدار شو واگر خودت رو به خواب میزنی اون دیگه مسئله ای دیگر است . برای ملت همان بنی صدر خائن بس است. دور و برت پر است از افرادی با سوابق دشمن شاد کن نکند الت دستشان بشوی و وقتی تاریخ مصرفت تمام شد بیندازنت دور .
م
این شخص مصداق واقعی خسر دنیا واخرت است در هر انتخاباتی شرکت میکند رای نمیاورد هر کاری میکند دیده نمیشود تنها راهی که برایش مانده ادرار کردن در چاه زمزم است شاید دیده شود
حمید
اصولاً خیلی‌ها اینطوری هستن. میگن:
دیگی که برای من نجوشه میخوام سر ... توش بجوشه!
سعيد110
آقاي روحاني چرا بي حساب و كتاب حرف مي زني تا اين فريب خورده كه ملت بيدار ايران اسلامي در روز 9 دي او و اربابانش با هم سر جايشان نشوندند، اينقدر بي شرم و حيا دهان بجنبانند.
سعيد110
تويي كه شاگرد تنبل رقيب آراي باطله بودي، اينقدر شعورشو نداري كه از اين حرفها بزني
راستشو بگو كي تو دهنت گذاشته؟
علی
آقای روحانی مراقب صحبت های خود باش و نگذار باعث خوشنودی دشمنان شود . می دونی که این ها تو رو هم قبول ندارند و تنها وسیله ای برای پیشبرد کارهاشون می دونند .
یار رهبر
Iran, Islamic Republic of
خدا عاقبت همه مارو بخیر کنه
آقای روحانی باید رو راست با مردم حرف بزنه نه دو پهلو سه پهلو
بجای این مسایل حاشیه ای به فکر حل مشکلات اقتصادی باشن این همه جوونهای بیکار.مشکل ازدواج نه که بیاد بگه تورم رو کاهش دادیم ولی عملا هیچ کاهشی صورت نگرفته باشه
داود
چه طوره هر روز يك رفراندوم داشته باشيم چون هر روز يه تعداد به سن قانوني ميرسند
طبق نظر خود اين مردك ...... (خودم سانسورش كردم) بايد هر روز رفراندوم داد چون هر روز يك عده حق راي پيدا ميكنن و يك عده هم از دنيا ميرن و عملا معادلات ميتونه تغيير كنه! آدم واقعا درك ميكنه چرا يكي قبلا نظريه داماد لرستان رو داده بوده ظاهرا اين تيپ تفكر تو اين جماعت بخشي از كرموزوم اوناست!
دادگاه روحانيت داره چيكار ميكنه؟ چرا خواسته اكثريت مردم در بازداشت و اعدام اين خوارج رو عملي نميكنن؟! تا كي بايد رأفت اسلامي نشون داد تا امثال منتجب نيا براي آمريكا و ارسائيل خودشيريني كنن؟
چه ایرادی داره مگه از چیزی هراس دارید!
رای مردم که دیروز کشک بود
این هم یک بازی است ، قانون اساسی سازوکار مشخص برای همه پرسی دارد، که مجلس و رهبری نقش تعیین کننده آن را دارند، آقایان حرف مفت میزنند چون مردم در هر انتخابات به اصل نظام و به نظارت شورای نگهبان رای داده اند از اینها که بگذریم، یازهم اینها دچار توهم مابی شماریم شدند،این آقایان عزیزی که دیروز حضور 85 درصدی مردم را برنتافتند و نظام را به تقلب متهم کردند امروز چگونه می خواهند رای مردم را تحمل کنند،
همشهری
در اخرین انتخابات امریکا فقط 20 درصد واجدین شرایط شرکت کردند ولی هیچکدام از این اقایان نمیگویند " نظام امریکا " مورد تایید مردم نیست ... وقتی ملت ایران در انتخابات ریاست جمهوری حضور 70 درصدی و بالاتر پیدا میکند یعنی چه ؟ اگر مردم اصل نظام را قبول نداشتند یکپارچه با اکثریت قاطع اصلا در انتخابات شرکت نمیکردند . البته خداوند قدرت عقل را ظاهرا از این اقا گرفته .
رادارگریز جهنمی
Iran, Islamic Republic of
ملت شریف و مومن انقلابی ایران هیچ حرفی با به اصطلاح اصلاح طلبان ندارد، منتظر می مانیم تا استکبار و صهیونیزم آنها را مثل داعش تجهیز نظامی کند. تازه آن موقع کار شروع می شود. اتفاقا" ما برای همه پرسی در مورد لیاقت دولت فعلی برای ادامه کار و حفظ استقلال و کرامت ایرانیان حریص تریم.
حمید
Iran, Islamic Republic of
ای کاش رییس جمهور محتر م اهم ومهم می کرد وبجای مباحثی شبیه کمی اختیارات آقای خاتمی و...به فکر کارهای زمین مانده ای می افتاد که مشکل همه پرسی هم ندارد تا کسانی مثل ایشون هم فکر نکنند که به کشف خدیدی رسیده اند
حسن حسینی
Iran, Islamic Republic of
این صدای امریکا و رژیم اشغالگر قدس است که از حنجره منتجب نیا پخش میشود
يوسف
اين آقاي روحاني نما كور است .چون واقعه 9ديماه وهمچنين 22بهمن را كه همه ساله ملت بيعت بانظام ورهبري را تمديد ميكنند نمي بيند .البته ميبيند با اين حرفها مي خواهد در نزد غربزده هاي مزدور جائي داشته باشد .اينها ايادي شيرازيها و....هستند كه با نظام اسلامي ورهبري وامام امت مخالفند